FlinkeFreddy Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Jeg har to harddisker. Den ene er en seagate barracuda 7200.11, den andre er en 7200.10. Hovedforskjellen på disse to er at førstnevnte er en SATA- disk, den andre er IDe. Jeg har ikke tilgang til SATA, men trenger altså innholdet på førsnevnte. Vil det da være mulig å bytte krettskortet på disse to, slik at førstnevnte får SATA? Trenger kjapt svar Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) Jeg tviler egentlig. Mener å huske at du trengte tilnærmet identisk kretskort for å bytte det ut i et eventuelt harddiskhavari, og da var det snakk om problemer om det var forskjellige revisjoner. Hvis du går fra IDE til SATA så vil det være større forskjeller enn bare revisjonene, og forskjellene vil nok være for store til at dette går. Merk at jeg ikke VET, jeg bare tviler veldig sterkt. Hvordan er det med forskjellene er det på cache -minnet og platestørrelsen? Uansett, hele oppbygningen på kretskortet virker helt forskjellig og det er nok tilnærmet ingen sjanse for at det funker. Endret 15. mai 2012 av Andrull 1 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 15. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2012 Jeg tviler egentlig. Mener å huske at du trengte tilnærmet identisk kretskort for å bytte det ut i et eventuelt harddiskhavari, og da var det snakk om problemer om det var forskjellige revisjoner. Hvis du går fra IDE til SATA så vil det være større forskjeller enn bare revisjonene, og forskjellene vil nok være for store til at dette går. Merk at jeg ikke VET, jeg bare tviler veldig sterkt. Hvordan er det med forskjellene er det på cache -minnet og platestørrelsen? Uansett, hele oppbygningen på kretskortet virker helt forskjellig og det er nok tilnærmet ingen sjanse for at det funker. Takker for svar. Skraper den ideen Lenke til kommentar
tingo Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Det enkleste er å skaffe seg en usb til ide/sata adapter, for eksempel en slik: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=350789 alltid kjekt å ha i verktøykassa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå