Gå til innhold

Her er AMD helt nye prosessor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se noen relativt ferske resultater fra dinside.no sin test av de to største APU'ene her: http://www.dinside.n...fra-amd-trinity

 

Det ser jo ut som intel core i5 får noe skikkelig å bryne seg på, samtidig som den integrerte grafikken går forbi nvidia GT540.

Siden når har Passmark vært en god indikator på ytelse? For eksempel: 7850 er definitivt ikke kraftigere enn 6990.

Lenke til kommentar

Se noen relativt ferske resultater fra dinside.no sin test av de to største APU'ene her: http://www.dinside.n...fra-amd-trinity

 

Det ser jo ut som intel core i5 får noe skikkelig å bryne seg på, samtidig som den integrerte grafikken går forbi nvidia GT540.

Siden når har Passmark vært en god indikator på ytelse? For eksempel: 7850 er definitivt ikke kraftigere enn 6990.

Jeg antar naturlligvis at dinside vil komme med en normal test etter deres egen standard som vil vise både positive sider samtidig som de negative. I det øyeblikket jeg postet det viste tråden null innlegg på min side, så jeg ville bare poste det første jeg hadde lest om det på noen norsk side (som jeg var klar over). Lite visste jeg at andre hadde fullført massive tester allerede. Tenkte det var bedre med for mye info enn at jeg holdt det for meg selv.

Lenke til kommentar

Har vært inne og sett på testen, men er ikke helt sikker på at jeg forstod den riktig. Når de har grafer med "value" som overskrift, snakker de da om at dette er billig integrert grafikk, eller er det ytelse per krone? Vesentlig forskjell.

 

Uansett er ytelsen ganske anstendig. Om prisen blir riktig, tror jeg at jeg hadde foretrukket AMD framfor Intel. :)

Lenke til kommentar

trinity-sample.png

 

Why u so sexy nobrand? Savner "kloss" designet litt, da det ser bedre ut enn ujevn flathet.

Helt enig. Jeg har fortsatt min Compal FL90+ fra 2007, og liker det solide og firkentede plast designet på den. God skjerm har den også. (15,4" 1280x800)

Siden jeg ikke har planer om å spille på min neste laptop, men sansynligvis kommer til å programmere og modellere litt tror jeg kanskje det blir en Ivy til høsten, om jeg finner en med skikkelig byggkvalitet, 1080p(+) IPS skjerm, ikke dedikert GPU, og godt batteri. Kan godt putte 10K i den. Compal FL90+ kostet 10K med de valgene jeg gjorde for snart 5 år siden, og gjør fortsatt en god jobb etter jeg har puttet i SSD og litt ekstra RAM (4GB). Jeg går gjerne for samme design type igjen.

 

Ivy Bridge derimot banker Llano på det meste.
<...>

Sett heller maskiner i samme prisklasse opp mot hverandre. Ser man på testen til Anandtech så har de satt veldig forskjellige prisklasser opp mot hverandre. Intels mobile firekjerner i7-3720M koster garantert mye mer enn AMDs firekjerner A10-4600M. Når de i tillegg putter dedikert grafikk fra Nvidia (GT 630M) inn på Intels side og ikke på AMDs side så er det klart at prisforskjellen øker ytterligere. Hadde Anand satt opp likt prisede maskiner mot hverandre ville vi fått en mer rettferdig sammenligning.

Enig. Det burde heller vært sammenlignet med i3 og i5 klassene. i7 er klart høyere prisklasse enn enn Trinity topper ut. Problemet er bare at Ivy ikke har i3/i5 SKUs ute ennå.

Spørsmålet det kommer til å stå på er om folk bryr seg om den integrerte grafikken så lenge den fungerer, og hva kostnaden av hele systemet blir. Om det er 100-200kr forskjell på selve CPU i en laptop til 5000 ugjør det ikke store forskjellen om resten er likt.

Lenke til kommentar
Ivy Bridge derimot banker Llano på det meste.

"BMW 7-seriens 2012-modeller banker Mercedes A-seriens 2002-modeller på det meste". Ivy bridge er Intels 22nm 2012-kolleksjon, mens Llano er AMDs 32nm 2011-kolleksjon og det er ikke akkurat noen balansert sammenligning.

Les sammenhengen da mann. Jeg gjør ingen sammenligning. Jeg svarer på en påstand.

 

"Trinity" er er en god kandidat i sitt segment.

Skulle jeg kjøpt HTPC nå hadde jeg sannsynligvis gått for 4600m eller 4655m på mini-ITX.

Lenke til kommentar

Quad core med 2.3GHz som toppmodell. Høres ikke særlig imponerende ut. Intel har både 6 og 8 core med 3.5 GHz. tilgjengelig.

 

på mainstream bærbare pc-er?

Fullt mulig å få en bærbar til under 10K med fire Ivy Bridge kjerner som klokkes opp til 3.4GHz, men 6 og 8 åtte kjerner er det nok verre med ;)

Lenke til kommentar
Ivy Bridge derimot banker Llano på det meste.

"BMW 7-seriens 2012-modeller banker Mercedes A-seriens 2002-modeller på det meste". Ivy bridge er Intels 22nm 2012-kolleksjon, mens Llano er AMDs 32nm 2011-kolleksjon og det er ikke akkurat noen balansert sammenligning.

Les sammenhengen da mann. Jeg gjør ingen sammenligning. Jeg svarer på en påstand.

 

"Trinity" er er en god kandidat i sitt segment.

Skulle jeg kjøpt HTPC nå hadde jeg sannsynligvis gått for 4600m eller 4655m på mini-ITX.

 

Kjenner ikke så godt til AMD sine nyere cpu'er, men mobile sokler er vel ikke like til FM1 sokkelen?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

 

 

 

Q4 is the latest news for the FX-8350. There's nothing 100% official.

http://www.cpu-world...%20FX-8350.html

 

 

Latest rumored trinity launch date - october 1

http://www.tomshardw...date,16884.html

 

 

Some facts: AMD Trinity has serious design bug in current revision, error will not affect only lower-performance models with low frequencies (laptops). Desktop FM2 version in A1 revision are buggy as hell. FX2 based on Piledriver core is delayed to december/january 2013. Radeon HD 7970 GHz Edition is still only paper-launched. New Radeons HD 7950/7990 are delayed again. Look at stocks, lowest price now for the last several years.

 

 

 

 

 

2m8m.jpg

Endret av GrandAndreasK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...