Simen1 Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) Håper desktop varianten har bedre IPC enn det Phenom II har. Hvis det kommer en uten gpu sak som passer til sokkel AM3+ så blir det oppgradering på meg. Ikke det at jeg har noe behov for noe mer ytelse enn jeg har nå (X6 1100T) men man blir jo litt lei av samme hardware etter en stund Jeg kan garantere at det ikke kommer noen Trinity til AM3+ siden den sokkelen mangler tilkoblinger for grafikk. Sokkel AM3+ vil derimot leve videre med nye modeller i FX-serien, kodenavn "Komodo". Endret 15. mai 2012 av Simen1 Lenke til kommentar
lkjelsberg Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Quad core med 2.3GHz som toppmodell. Høres ikke særlig imponerende ut. Intel har både 6 og 8 core med 3.5 GHz. tilgjengelig. *facepalm* dette er ikke prosessorer for desktops men for notebooks! Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 http://img.hexus.net/v2/cpu/amd/Trinity/trinity-sample.png ]Why u so sexy nobrand? Savner "kloss" designet litt, da det ser bedre ut enn ujevn flathet. Æsj, et utgangspunkt fra de forferdelig dårlige Dell Vostro 3300 maskinene. Er den maskinen med dårligst byggkvalitet av alle skolepcer i Akershus.. Håper de har noe annet på lager også? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Tja, plastik er generelt veldig solid, problemet er at PC produsentene bruker shit tier plastik. Gameboyen var jo lagd av plastik, og sist gang jeg sjekket så var den solid. Men liker klossdesignet, eller i det minste at den ikke ser ut som en lang spiss. 2 Lenke til kommentar
flowerpot Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Sokkel AM3+ vil derimot leve videre med nye modeller i FX-serien, kodenavn "Komodo". Disse har samme piledriver kjerner? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) Disse har samme piledriver kjerner? Simen1 tar feil i at det er komodo som kommer, den ble kanselert for en stund tilbake. Det som kommer derimot er Vishera som dukker opp Q3 2012 (July - Sep ) forhåpentligvis : http://www.fudzilla....roduction-in-q3 Endret 15. mai 2012 av Malvado Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) Disse har samme piledriver kjerner? Ja, i følge veikartet fra i fjor sommer skal både Trinity og Komodo ha "Next generation bulldozer cores". Ser man parallellene til server-veikartet tyder det på inntil 10 kjerner (5 moduler) per brikke. Ups, jeg ser linken over her. Hva er egentlig forskjellen på Komodo og Vishera, Malvado? Endret 15. mai 2012 av Simen1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Kommer disse til stasjonær pc ? Ja, men andre utgaver med andre sokler og andre klokkefrekvenser. Okei, så den kommer ikke til FM1 altså ? Ny socket som kommer da ? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) Sånn jeg forstår det var det problemer med Komodo i forhold til enkelttråded ytelse (dvs det samme som FX ) og at ingeniørene ikke fikk til å lage et produkt som fungerte tilfredstillende (mangel på pcie 3.0 blant annet), det ble også kjøpt tilgang til teknologi som nå sørger for en mer effektiv bruk av strømmen (resonant mesh pattern ) og jeg antar at dette blir tatt i bruk og sørger for at Cpu'en yter bedre ved høyere frekvenser i motsettning til FX som kunne overklokkes ekstremt høyt men som ikke skalerte like bra ytelsemessig. Edit 1 : Mener også at det er gjort en del forandringer i kjernene i cpu'en sånn at det er langt større forskjell mellom Phenom II og FX. Edit 2 : Liten link på noen endringer fra Amd Endret 15. mai 2012 av Malvado Lenke til kommentar
G Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 7000-generasjon. Ja vel, da er det vel ikke så lenge før man får se at AMD kanskje resirkulerer også ATI Radeon 8500 som modellbetegnelse (uten ATI-navnet seff.) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Og snart så kommer gode gamle 9700 Pro Lenke til kommentar
uylum Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Gleder meg til desktop versoner av disse Tenkte å ha amd i en htpc Gleder meg til desktop versoner av disse Tenkte å ha amd i en htpc Lenke til kommentar
Stone Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Brukbar ytelse på Diablo 3 Perfekt Har det kommet noe prisanslag? Leverings dato? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Baserer disse seg på GCN eller VLIW (4/5)? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Nedtur. Når kan man forvente at VLIW fases ut og GCN tar over også i de lavere prisklassene? Lenke til kommentar
rbr Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 håper virkelig at dette blir en opptur for AMD.de trenger det på cpu siden sin. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Virker lovende, 30 FPS i Skyrim med 1600x900 oppløsning virker nesten perfekt for en vanlig bruker Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 om testen fra anand stemmer godt, så blir dette knallprodukter fra amd. idle strømforbruk er bra og de leverer reletivt god ytelse for penga. jeg syntes det er dumt at desktop modellene ikke blir tilgjenglige samtidig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå