A-Jay Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 A-ha, jeg ser mulighet for å kverulere (off topic): Ikke på eierform slik som på engelsk, men vi bruker det i noen tilfeller: Apostrof brukes ved genitiv i ord som ender på s, z og x. Apostrof brukes i forbokstavord som ender på liten bokstav og blir skrevet uten punktum, men når siste bokstav er en versal (stor bokstav), brukes ikke apostrof Det er riktig å skrive "Amd's helt nye prosesor", "Advanced Micro Devices' helt nye prosessor" og "AMDs helt nye prosesor". Så jeg er enig i "AMDs", men ikke i utsagnet "vi bruker ikke apostrof ved eierform på norsk" Touché. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) Det idealistiske er selvfølgelig at AMD faktisk klarer å utfordre Intel men det realistiske er at Intel vinner nok en gang slik de har gjort i mange år.. Skulle ikke Bulldozer ta rotta på intel? De fleste bryr seg ikke om integrerte GPUer da de alltid yter forferdelig dårlig. Kanskje AMD sin integrerte GPU er bedre men tviler på at CPU ytelser er i nærheten av Ivy eller Sandy. "Yter forferdelig dårlig" er så klart relativt. I følge artikkelens utsagn om at AMD satser kraftig på den største biten av markedet, så vil jeg si at integrerte GPUer er veldig relevante. Det er lett for oss som er over gjennomsnittet interessert i teknologi å avfeie slike GPUer som underlegne, men faktum er at det store flertall faktisk ikke har så ekstreme krav til grafikkytelse som vi har. En rimelig, slank og pen laptop som kan spille skyrim med grafikk tilsvarende PS360 er attraktiv til mange flere personer enn en gigantisk monster-rigg av en PC som koster over dobbelt så mye, men samtidig leverer 2 ganger så høy oppløsning og kan kjøre "alt" på ultra i 120fps. Om AMD klarer å levere brikker som tillater slike laptoper å få bedre ytelse i spill en intel ser jeg på som en helt klar markedsføringsfordel. "Folk flest" trenger ikke skyhøy CPU ytelse heller. Klart, i enkelte jobber så kan det være at mye CPU kraft er viktig, men det er samtidig en meget stor andel av befolkningen som kan oppsummere sin daglige PC-bruk med ett eller flere av følgende ord: nyheter, sosiale medier, msn/skype, film og musikkavspilling, og "lett" spilling (skyrim på low, WoW, kanskje til og med angry birds for Windows). Ingen av disse vil i realiteten gjøre CPU til en flaskehals, nesten uansett hva slags CPU det er, så lenge den er produsert innen de siste 4 år. Er det noe som regelmessiggjør noen av de mindre teknologiinteresserte jeg kjenner glad, så er det utsagn som "ja, jeg tror du kan spille mass effect 3 på laptopen din". Eller hvilket som helst annet spill de har uttrykt interesse for. Endret 15. mai 2012 av Pseudopod 8 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 A10-4655M. Specs på denna ser ju fantastiskt ut. Hoppas den kommer i lössalg och inte bara i bärbara maskiner. Eller är det samma som A10-4600M fast klockad ned kanske? Kan se så ut. Dette er varianter for bærbare PCer med solker for bærbare. Det kommer også varianter for stasjonære PCer, men de vil ha høyere TDP. Mest sannsynlig får de fleste 65W TDP. Men det hører selvsagt med til historien at de vil bli klokket høyere og passer socket FM2. Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Folk må tenke på at dette er proessorer til berbare, der det er viktigare med god gpu ytelse og lite strømforbruk, enn god cpu. Folk som vil ha gaming pc for ein billig peng vil gå AMD, mens folk som vil ha redigering ect. vil gå for Intel. Det er irrelevant å begynne å snakke om berbare med dedikerte gpu'ar og slikt. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 etter det jeg ser drar 35w A10-4600M sånn CA samme 3dmark 2006 score som deres egen 100W A8-3850, det er grei forbedring Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Håper det dukker opp maskiner med høyoppløste IPS-skjermer, mulighet for SSD+HDD, og ikke alt for høy pris. Da blir i hvert fall jeg en potensiell kjøper. Jeg skal egentlig ha min slitne billiglaptop et år til, men om det dukker opp noe med de spesifikasjonene til ikke alt for mye over 5k i en 14" eller 13" innpakning, blir det nok kjøp. Men SÅ rimelige er jeg rdd disse ikke blir, dessuten er jeg veldig skeptisk til drivere. Det er tross alt snakk om AMD... Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Why u so sexy nobrand? Savner "kloss" designet litt, da det ser bedre ut enn ujevn flathet. 1 Lenke til kommentar
blinc Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Oppsummert: God gpu, mindre god cpu, ok tdp. A10'ene vil være gode kandidater i visse segment. 17-35W tpd vs 95W som IB har. God sammenligning? :nei2: Hahaha! huff, Ivy Bride har ikkje sjans når dei knapt halder oppe med førre genrasjon APU'ar frå AMD Nei hva Ivy Bride kan stille opp med er vanskelig å vite. Ivy Bridge derimot banker Llano på det meste. Lenke til kommentar
vitty Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Hvis grafikkbiten yter bedre enn Llano(desktop modell) så er det svært spennende. I så fall vil jo det lavere segmentet av dedikerte gpu'er til laptop bli overflødig, da vi får samme ytelse med lavere strømforbruk, og da mindre varmeutvikling. http://www.anandtech.com/show/5831/amd-trinity-review-a10-4600m-a-new-hope/6 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) Ivy Bridge derimot banker Llano på det meste. "BMW 7-seriens 2012-modeller banker Mercedes A-seriens 2002-modeller på det meste". Ivy bridge er Intels 22nm 2012-kolleksjon, mens Llano er AMDs 32nm 2011-kolleksjon og det er ikke akkurat noen balansert sammenligning. Sett heller maskiner i samme prisklasse opp mot hverandre. Ser man på testen til Anandtech så har de satt veldig forskjellige prisklasser opp mot hverandre. Intels mobile firekjerner i7-3720M koster garantert mye mer enn AMDs firekjerner A10-4600M. Når de i tillegg putter dedikert grafikk fra Nvidia (GT 630M) inn på Intels side og ikke på AMDs side så er det klart at prisforskjellen øker ytterligere. Hadde Anand satt opp likt prisede maskiner mot hverandre ville vi fått en mer rettferdig sammenligning. Endret 15. mai 2012 av Simen1 3 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Kommer disse til stasjonær pc ? Lenke til kommentar
0stepop Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Den beste nyheten er teknikken de har benyttet seg av for å redusere strømforbruket. Give it up for Cyclos! Lenke til kommentar
Occi Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Oh look, it's the AMD going to beat Intel -product launch again. Seriøst though, har blitt litt lei av å høre hvordan AMDs prosessorer skal "knuse" Intel og failer gang på gang. Kanskje ikke i enkelttester, men så er det det å faktisk selge de og. Bare så det er sagt har jeg ikke satt meg inn i om disse har noen større sjangs enn forrige generasjon, sier det bare på generelt grunnlag 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Kommer disse til stasjonær pc ? Ja, men andre utgaver med andre sokler og andre klokkefrekvenser. Lenke til kommentar
flowerpot Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Håper desktop varianten har bedre IPC enn det Phenom II har. Hvis det kommer en uten gpu sak som passer til sokkel AM3+ så blir det oppgradering på meg. Ikke det at jeg har noe behov for noe mer ytelse enn jeg har nå (X6 1100T) men man blir jo litt lei av samme hardware etter en stund Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) Oh look, it's the AMD going to beat Intel -product launch again. Seriøst though, har blitt litt lei av å høre hvordan AMDs prosessorer skal "knuse" Intel og failer gang på gang. Kanskje ikke i enkelttester, men så er det det å faktisk selge de og. Bare så det er sagt har jeg ikke satt meg inn i om disse har noen større sjangs enn forrige generasjon, sier det bare på generelt grunnlag Blir litt dumt å komme med et slikt utsagn da Amd sa ifra om at de ikke kom til å fortsette å konkurrere mot Intel på samme premisser når det gjelder ytelsetronen. Prossesoren er allerede testet og yter faktisk svært bra, rent gpu messig bedre enn intel sin løsning men kan selvsagt ikke konkurrere på ren cpu ytelse. Prisen kommer nok til å bli lav så det vil være helt avhengig av utviklere som Asus , HP etc å utnytte prossesoren maksimalt i de løsningene som de kommer med, det blir spesielt spennende å se hvordan ultrabook versjonen kommer til å fungere fremover. Edit : Cpu'en har faktisk mange forbedringer som gjør at den nå har økt ytelsen i forhold til FX i enkelttråder , noe som også gir oss et lite innsikt på forbedringene FX kommer til å få . Endret 15. mai 2012 av Malvado Lenke til kommentar
Occi Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Nå har ikke jeg sagt at det er AMD som har sagt det heller da Malvado Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Oh look, it's the AMD going to beat Intel -product launch again. Seriøst though, har blitt litt lei av å høre hvordan AMDs prosessorer skal "knuse" Intel og failer gang på gang. Kanskje ikke i enkelttester, men så er det det å faktisk selge de og. Bare så det er sagt har jeg ikke satt meg inn i om disse har noen større sjangs enn forrige generasjon, sier det bare på generelt grunnlag Noe sted du ser Intels urdårlige integrerte grafikkløsning yter bedre enn AMD? 3 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Nå har ikke jeg sagt at det er AMD som har sagt det heller da Malvado Ah, tolket det slikt , men bra du sier ifra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå