Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen R2 vår 2012


Anbefalte innlegg

Dere som klarte induksjonsbeviset på del 1, var det primært fordi dere hadde gjort liknende før og gjorde oppgaven på null komma niks, eller fordi dere er "smarte" og ser hva man skal gjøre med en gang?

 

Klarte ikke oppgaven, har aldri vært borti sånn induksjonsbevis, men er jævlig forbanna på meg selv at jeg ikke klarte det for det. Prøvde å finne en generell formel for en n'te deriverte, men det var jo helt umulig.

 

Hadde selv heldigvis vært borti et liknende bevis, og det gikk derfor ganske så greit. Har tidligere gjort et bevis, der jeg skulle bevise at (x-1)'=-nx-n-1. Skjønner godt at induksjonsbeviset kan ha vært vrient om man kun har vært borti induksjonsbevis av typen:

 

Vis ved induksjon at 1+3+5+....+(2n-1)=n^2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skrev noen kloke ord lengre bak i tråden, induksjonsbevis er typisk noe en legger inn for å skille klinten fra hveten. Er egentlig bare å slavisk gjøre det samme som en pleier å gjøre. teste n=1, anta k=n. Vise at det stemmer for n=k+1

 

Har en følelse av at poengsummen ikke blir fullt så viktig for sekseren når man har klart de vanskeligste oppgavene. Tror jeg gjorde en del feil mer enn man strengt talt kan for en sekser da jeg tok opp 1T i fjor, men jeg endte likevel opp med en sekser. Fikk til de vanskeligste oppgavene, men jeg tror ikke jeg fikk 56 poeng eller mer(er ikke helt sikker). Står jo også i sensorveiledningen at det er helheten som teller, så virker som at de også gjør det i praksis. :)

Endret av hoyre
Lenke til kommentar

Problemet mitt er at jeg skriver som en hest... Lurer på om jeg bare må gi opp å skrive ting for hånd, og heller bli en kløpper på data. Innfører det meste, så blir noen kryss i besvarelsen. Ellers føler jeg at jeg har over middels føring/notasjon.

Lenke til kommentar

Dere som klarte induksjonsbeviset på del 1, var det primært fordi dere hadde gjort liknende før og gjorde oppgaven på null komma niks, eller fordi dere er "smarte" og ser hva man skal gjøre med en gang?

 

Klarte ikke oppgaven, har aldri vært borti sånn induksjonsbevis, men er jævlig forbanna på meg selv at jeg ikke klarte det for det. Prøvde å finne en generell formel for en n'te deriverte, men det var jo helt umulig.

Jeg hadde heller aldri vært borte i noe liknende induksjonsbevis, men jeg tenkte bare logisk og fulgte 'oppskriften', og så kom jeg omsider fram til mål.

Lenke til kommentar
Karakteren 6 viser at eleven har ”framifrå” kompetanse i faget. Når elever viser spesiell

modenhet eller kunnskap i deler av besvarelsen, skal dette kunne veie opp for mindre feil

og mangler i andre deler, slik at resultatet likevel kan bli en toppkarakter.

http://bit.ly/LJpCKM (PDF)

 

Gjelder dette kun ved karakter 6? Så hvis jeg sikter på karakter 4, så vil det ikke ha noe å si om jeg viser "spesiell modenhet eller kunnskap i deler av besvarelsen".

Lenke til kommentar

Hvorfor i h*** får man ingen uttelling på 5a om man ikke har delt med cosu*cosv i teller og nevner? Jeg løste den ved å bytte ut cosu og cosv med henholdsvis sinu/tanu og sinv/tanv. Jeg ser ikke hvorfor det ikke er en fullgod løsning?

Endret av Sagan
Lenke til kommentar

k var vel -0.02, men stod minustegn foran allerede slik at det ble positivt.

 

Hehe, lol, blanda sammen oppgavene der -.- . tenkte at d va oppgave 7 der me skulle regne ut arealet, men kom på at d isje va någen k, eller någe med 0.02 (men 0.6) i oppgaven :p

Endret av VSPZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...