Snøfrisk Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 Tips! Ha med ekstra batteri til kalkulatoren, sånn just in case.. Lenke til kommentar
Calippus Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Hvor mange eksamenssett har folk her gått igjennom før morgendages eksamen da? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Jeg har tatt en kikk på de fleste. Tror jeg har V09 igjen. Har ikke orket å regne gjennom alt, men har i alle fall kontrollert at jeg ville greid å regne det ut om jeg prøvde. Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Jeg har regnet gjennom del1 på alle. Det tar ikke mange minutter per, i motsetning til fysikk eksamen. Jeg har også gjort to del 2 oppgaver. Lenke til kommentar
Snøfrisk Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 Samme som dei to ovenfor her, gjort del 1 på alle (trur eg) og et par del 2. Har også sett over alle oppg, sett om det var noke eg ikkje ville klart. Lenke til kommentar
Il Pinturicchio Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Gjort De fleste del 1 oppgavene. Del 2 oppgavene gjør jeg med kjent med, så hvis det kommer noe liknende, så ser jeg på løsningsforslag og oppgaven fra tidligere eksamenssett. Lenke til kommentar
Calippus Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Jeg har selv en strategi om å satse sterkt på del 1, da hjelpemiddel-delen kan ha fryktelig mange forskjellige oppgaver. Har regnet mye på del 2 også seff,.. men hva med dere..? Full pott på del 1 gir jo 24poeng = 40%riktig. Lenke til kommentar
hoyre Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Har regnet gjennom alle førstedelene av eksamenene som har blitt gitt. I tillegg har jeg regnet meg i gjennom fire(?) andredeler. De to andre har jeg kikket kort gjennom. Lenke til kommentar
Colb Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 REgnet gjennom alle tidligere gitte eksamensoppgaver, noen flere ganger. og ett par heldagsprøver Lenke til kommentar
Linnn9 Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Har geogebra på pc'en, men lurer på om det er flere programmer jeg burde ha i tillegg som kan gjøre ting som geogebra ikke kan. Hvilke programmer anbefaler dere da i så fall? Skriv gjerne hva det programmet klarer også, som geogebra ikke kan:) Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Er det noen som har løsningsforslag eller fasitsvar på opg. 5 og 6 på eksamen høst 2011? (Google hjalp ikke mye...) Lenke til kommentar
Mysterio19 Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Noen som har et samlet dokument med alle eksamener / løsningsforslag slik at man slipper og laste ned alle singelt? Greit å ha under del 2... Lenke til kommentar
loni Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 (endret) Noen som har et samlet dokument med alle eksamener / løsningsforslag slik at man slipper og laste ned alle singelt? Greit å ha under del 2... EDIT: Glemte seff å legge til fila. Here you go Eksamen.rar Endret 3. juni 2012 av loni Lenke til kommentar
Mysterio19 Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Her er H11-løsningsforslaget til deg over. Noen som har et samlet dokument med alle eksamener / løsningsforslag slik at man slipper og laste ned alle singelt? Greit å ha under del 2... EDIT: Glemte seff å legge til fila. Here you go Herlig! r2 h11.doc Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 EDIT: Glemte seff å legge til fila. Here you go Flott! Her er H11-løsningsforslaget til deg over. Takk! Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Lykke til imorgen alle sammen! 1 Lenke til kommentar
hoyre Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Huff, ble litt usikker på det med avstand jeg, også! I en oppgave skal jeg finne avstanden mellom en linje l og et punkt C(1,2,6) Linja har følgende parameterframstilling: x=1 y=1+t z=3+2t Hvordan finner jeg avstanden? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 (endret) Linjen har retningsvektor [0,1,2]. Vektoren mellom linjen og punktet er [1-1,1+t-2,3+2t-6]. [0,1,2]*[1-1,1+t-2,3+2t-6]=0 Finn t og sett inn i vektoren. Ta størrelsen av vektoren. Endret 3. juni 2012 av Henrik B Lenke til kommentar
pannekaken Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 hei! er litt usikker på noen integraler, kan noen hjelpe meg? oppgavene er å finne integralet av : e^(-x^^2) e^(2y) 1/(e^-y) 6e^(-2x) Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Huff, ble litt usikker på det med avstand jeg, også! I en oppgave skal jeg finne avstanden mellom en linje l og et punkt C(1,2,6) Linja har følgende parameterframstilling: x=1 y=1+t z=3+2t Hvordan finner jeg avstanden? Du vet at et punkt Q på linjen har koordinatene (1,1+t,3+2t). Vektoren CQ har da koordinatene [0,t-1,2t-3]. Denne vektoren må stå ortogonalt på retningsvektoren til linjen l, som er [0,1,2]. Vi vet at for to vektorer som er ortogonale, må skalarproduktet være 0. [0,t-1,2t-3]*[0,1,2] gir at t=7/5. Nå finner du lengden av vektoren CQ, som da er den korteste avstanden fra C til linjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå