Gå til innhold

Vil ABB lykkes i sitt formål?

Vil ABB lykkes i sitt formål?  

33 stemmer

1. 1. På sikt, i hvilken rettning anser du at innvandringspolitikken vil endres som følge av ABBs handlinger?

• Staten vil gjøre det mye lettere for innvandrere å komme til Norge og bli værende her.
      2
    • Staten vil gjøre det noe lettere for innvandrere å komme til Norge og bli værende her.
      3
    • Ingen endring, og man opprettholder dagens forhindringer mot innvandrere som de er.
      20
    • Staten vil gjøre det noe vanskeligere for innvandrere å komme til Norge og bli værende her.
      6
    • Staten vil gjøre det mye vanskeligere for innvandrere å komme til Norge og bli værende her.
      2

Anbefalte innlegg

Det ser ut til å være liten diskusjon om hvorvidt ABB faktisk vil lykkes i det han prøver å få til.

Såvidt man kan forstå ønsker han å påvirke samfunnet i rettning av ytterligere innstramming av diskriminasjonen mot innvandreres (spesielt muslimer) rett til å bosette seg i "riket".

Tror dere han vil lykkes i sitt foresett, eller tvert imot at det muligens "backfires"?

Klart dette på sikt, ettersom det ikke er noen som er villige til å røre temaet mens ABB fremdeles er førstesidestoff.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si. Jeg håper jo som innvandringstilhenger (hva det er kan vi diskutere et annet sted) at det blir snakk om en gedigen backfire. Jeg kan ikke se noen tegn på at ting endrer seg der. I motsetning til ABB og ulike anti-innvandringsgrupper synes jeg nemlig at innvandringspolitikken har vært streng, og at retorikken mot innvandring endog fra Ap har vært relativt tøff. Kanskje for å dekke over en nokså tafatt og byråkratisk asylpolitikk. Det er lett å vise handlekraft når asylinnvandringen er inne i en naturlig bølgedal, og innvandrere flest er lyshudete katolikker og svensker.

Spørsmålet er hva som skjer når den neste asylbølgen kommer. For det gjør den.

Den andre målsetningen til ABB var slik jeg oppfatter det å slå en kile inn i det politiske miljø, for derved å radikalisere innvandringsmotstanderne. De ville da blir (ytterligere) støtt ut av det gode selskap, og dermed skape rekruttering til hans sak. At noen av de som allerede mente seg "utstøtt" nå klager over mindre åpenhet tror jeg allikevel ikke er et tegn på det.

Geir :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Satser pengene mine på ingen endring i et par år. Eventuelt en backfire.

Innstramming tviler jeg sterkt på, da dette er ABB's ønske.

Enig i det, derfor var spørsmålet satt med en noe lengre tidshorisont. Desverre deler jeg ikke din optimisme, jeg har inntrykket at politikerne beveger seg som marionetter manipulert av ABB.

Lenke til kommentar

Enig i det, derfor var spørsmålet satt med en noe lengre tidshorisont. Desverre deler jeg ikke din optimisme, jeg har inntrykket at politikerne beveger seg som marionetter manipulert av ABB.

Ok. Jeg tror jeg skal finne meg noe annet å bedrive, lol.

• Liker 4
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kan nok godt hende Breivik er helt koko....

Når disse selvoppnevnte Høyrevridde skal "verne" Norsk kultur henger jeg ikke helt med....

Hvilken kultur tilhørte Breivik?

Latsabb, ikke gjennomført millitærtjeneste, knapt en dags ærlig arbeide, en løgner av ragn og med store tendenser til å legge skyld på andre.

Så blir vikingehøvdinger ofte nevnt - her i forumet, eller store kjente skikkelser fra den tidsepoken...

En tid vi har forlatt for 1000 år siden.

Noen som henger med...

Skal vi se på Norsk kultur de siste 100 - 200 åra, en kultur som har forandret seg mest de siste 50 åra, særlig etter inntreden av tv, radio og folks muligheter for å reise - dvs kommunikasjon med omverdenen.

Hva kan så disse kulturbergerne av Norsk kultur?

kan de bygge båter, enten ved klinking eller kravellbygging?

Kan de drifte fiske eventuelt drive gårdsdrift noe som var en vanlig kombinasjon helt opp til 60-tallet?

Kan de lafte hus, melke ei ku for hånd, sette opp ei rypefelle, sette opp hesje fort tørking av høy, fòre ei ku?

Kan de strikke, veve, binde og bøte ett fiskegarn?

Kan gå igjennom tusener av ting som er og var indikasjoner på Norsk kultur de siste 100 - 200 år.

Det meste om ikke alt har ikke disse kulturbergerne peiling på.....

De bygger seg ett fundament på hat og motvilje mot andre.

De har ikke ett fundament i Norsk kultur, da de er mer eller mindre helt blanke der.

Oppspriting av artikler gjennom Wikipedia hjelper lite, er realitetene som gjelder.

Hvordan kan noen usosiale gutter og menn, som har selv låst seg inn på sine gutterom "berge" Norsk kultur?

Når virkeligheten blir for kjedelig setter fantasien seg i verk.

Kulturmessig i bakgrunn av Norsk kultur er Breivik ett null.

Lattsabb, søvnrøyte og heimføing hadde vært uttrykk som hadde blitt brukt på Breivik av skikkelige kulturbærere for Norsk kultur.

Jeg ma da ta untak for denne såkalte rødvinskulturen som har versert de siste par 10-år.

• Liker 2
Lenke til kommentar

For meg virket det som om AP begynte å bli bittelitt strammere i innvandringspolitikken allerede før 22.juli. Jeg tror fortsatt at de ønsker å stramme inn noe, men siden de ikke vil gi ABB "rett" kommer man ikke til å stramme inn mer på en god stund. Status Quo med andre ord.

Uavhengig av ABB vil nok det bli mange flere innvandrere her i landet (à la SSB sine prognoser) på grunn av vår relative rikdom.

Endret av mofomofo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Satser pengene mine på ingen endring i et par år. Eventuelt en backfire.

Innstramming tviler jeg sterkt på, da dette er ABB's ønske.

En taper eller tragisk fjott fra Oslo Vestkant som mange kommentatorer kaller vedkommende, Det er vel lite sannsynlig.

Hans krampaktige høirevridde hilsen på slutten i dag virket svært amputert sammenlignet med de første dagene i retten.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

"Nei, innvandringspolitikken er tverrpolitisk akseptert og den gjennomfører vi som før!"

Og så går politikerne over til å tenke over forslag om hvordan de skal forby Breivik med f.eks mer overvåkning...

Lenke til kommentar

Det ser ut til å være liten diskusjon om hvorvidt ABB faktisk vil lykkes i det han prøver å få til.

Men:

Opprettelsen av et kristent-fascistisk diktatur i hver av de vesteuropeiske landene står ikke oppført som ett av alternativene?

Hvorfor er ikke HOVEDMÅLET hans listet opp som et alternativ?!

For øvrig vil mange samfunnskritikere gi Breivik æren for eventuelle endringer, selv om framtidig innstramming i mottak av flyktninger blir innstrammet av PRAKTISKE årsaker som ikke har noe med Breivik å gjøre.

Jeg tror ikke at Breivik oppnår det han ønsker; En tempelridderorden som styrer landene i europa.

Eventuelle innstramminger i asylpolitikken er uansett uungåelig nå som FRP sansynligvis kommer til makten til neste år etter åtte år med rødgrønn regjering, brunere enn noen gang -- og det er ikke på grunn av Breivik.

Jeg undrer meg på om Breivik klarer å kneble debatten om flyktninger før valget neste år, eller om man klarer å diskutere saken uten å la seg påvirke.

Venstresiden kommer sansynligvis ikke til å bruke Breivikkortet, og høyresiden, spesielt FRP, kommer nok til å bry seg lite om Breivik som praktisk talt ikke eksisterer på samme tid til neste år.

For de som ikke har fått det med seg så har overfallsvoldtekter vært i media i flere år, og asylpolitikken kommer kanskje til å være et tema DERSOM folket og meningsmålinger viser at det er et populært tema.

Totalt sett tror jeg landet er rystet men uendret, men at ekstremister kommer til å tro at Breivik lykkes uansett hva som skjer.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Men:

Opprettelsen av et kristent-fascistisk diktatur i hver av de vesteuropeiske landene står ikke oppført som ett av alternativene?

Hvorfor er ikke HOVEDMÅLET hans listet opp som et alternativ?!

1. Denne tråden omhandler innvandringspolitikken, som endel faktisk anser som hans hovedmål2. Det er uklart hvilken innvandringspolitikk ett kristent-fascistisk diktatur ville føre om dette faktisk skulle vise seg å være hans hovedmål

For øvrig vil mange samfunnskritikere gi Breivik æren for eventuelle endringer, selv om framtidig innstramming i mottak av flyktninger blir innstrammet av PRAKTISKE årsaker som ikke har noe med Breivik å gjøre.
Omtrent på samme måte som politikerne vil benekte at deres motivasjoner muligens for disse endringer muligens ble påvirket av ABB. Intet vil kunne bevises i den ene eller andre rettningen.

Jeg tror ikke at Breivik oppnår det han ønsker; En tempelridderorden som styrer landene i europa.
Akkurat DET tror ikke jeg heller at kommer til å skje.

Eventuelle innstramminger i asylpolitikken er uansett uungåelig nå som FRP sansynligvis kommer til makten til neste år etter åtte år med rødgrønn regjering, brunere enn noen gang -- og det er ikke på grunn av Breivik.
Det er slett ikke uungåelig at man strammer innvandringspolitikken, man KAN like gjerne eliminere hindringer for innvandring som man kan lage nye hindere.

Jeg undrer meg på om Breivik klarer å kneble debatten om flyktninger før valget neste år, eller om man klarer å diskutere saken uten å la seg påvirke.

Venstresiden kommer sansynligvis ikke til å bruke Breivikkortet, og høyresiden, spesielt FRP, kommer nok til å bry seg lite om Breivik som praktisk talt ikke eksisterer på samme tid til neste år.

Hverken venstre eller høyresiden har rent mel i posen her, så man kan ikke forvente stor bedring.

For de som ikke har fått det med seg så har overfallsvoldtekter vært i media i flere år, og asylpolitikken kommer kanskje til å være et tema DERSOM folket og meningsmålinger viser at det er et populært tema.
Det selger mer aviser enn sykkeltyverier, samt hjelper Staten i sin begrunnelse for å beskytte befolkningen (selv om de alltid mislykkes i dette)

Totalt sett tror jeg landet er rystet men uendret, men at ekstremister kommer til å tro at Breivik lykkes uansett hva som skjer.

Nei, om man faktisk eliminerer hindrene for innvandring ville han ikke kunne sies å lykkes, dog politikerne på stortinget er vel stort sett enig med ham i at der treng MER hindre for å "beskytte" landet.
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...