Billyhoke Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Yess, da har jeg endelig bestemt meg for å kjøpe meg en ny pc. Ettersom det har kommet en del nye spill som bf3, skyrim etc. som jeg kunne virkelig tenke meg å kjøre på full grafikk! Har ikke så mye erfaring med bygging fra tideligere men med en god porsjon med research både fra forumet her, hardware.no så har jeg satt sammen en pc som jeg håper skal fungere bra nå og en god stund framover. I present my baby! Det som er tingen da. Er at med min lille erfaring så er jeg litt nervøs for å gå på en smell som f.eks at delene ikke passer hverandre eller om at jeg rett og slett gjør ett bomkjøp(dersom noe som er minst like bra eller bedre for en billigere pris). Så da retter jeg tastaturet til ekspertisen. Og ønsker tilbakemeldinger og innvendinger hjertelig velkommen. -brkn Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Heisann Viss du vil kjøre spill som feks BF3 på full guffe må du har et mye bedre skjermkort. GTX680 er det minste du må gå for da. HD7850 er et godt kort det og. Du klarer fint å spille BF3 på medium/High. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) Det er i grunn ikke så mye å si på det oppsettet der. Det ser ut til at du har lest nok på forhånd Det eneste jeg ser at mangler er en prosessorkjøler. -Deluze Edit: Merk, det er ikke snakk om mange titlene innlegget til sveibuen gjelder. Endret 15. mai 2012 av Deluze Lenke til kommentar
SLi Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Hva med å bytte til nye Ivy Bridge i5 3570k, Corsair Vengaence LP RAM og da et z77 hk til CPUen..? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Får ingen bedre ytelse. Bare en varmere prosessor ved bytte til IB. Lenke til kommentar
Billyhoke Skrevet 15. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2012 Alright! Da klasker jeg til med en cpu-vifte og! Men tenkte på en ting! Har tenkt å bruke trådløs-nett på denne pcen. Hva vil dere anbefale da? En enkel og god usb eller kjøpe med ett trådløst nettverkskort? Lenke til kommentar
vodkish Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) Kabel er det beste. Har du muligethet for det så gå for det.. Hvis du går for HK med Z77 Chipset så får du med innebygget Wifi. Det er bedre med 50 meter lang nettverkskabel enn trådløs nett. @Sveibuen; har hørt at man kan kjøre Skyrim på Ultra med en vanlig oppløsning med en 560TI med litt kraft fra CPU.. Og BF3 på High med 560TI.. Edit: Det du burde kjøpe av viktige komponenter er; Prossesor = i5 2500K Skjermkort = 670 Minne = 8 GB.. Helst Corsair Vengaence LP Og en z68/z77 chipset hovedkort fra Asus/Gigabyte (helst asus) og en Cooler Master Hyper 212 EVO prossesor kjøler. Endret 15. mai 2012 av vodkish Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Skyrim krever i utgangspunktet mye mindre enn BF3 ja. Men man kan i Skyrim legge til mye teksturpakker og annen eye candy. Da blir kravene gjerne litt mer. Lenke til kommentar
Billyhoke Skrevet 15. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2012 http://www.dustinhome.no/product/5010637935/asus-geforce-gtx-670-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/?brand=670#intcmp=searchProvider_dacsa du tenker på da eller? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Kabel er det beste. Har du muligethet for det så gå for det.. Hvis du går for HK med Z77 Chipset så får du med innebygget Wifi. Det er bedre med 50 meter lang nettverkskabel enn trådløs nett. @Sveibuen; har hørt at man kan kjøre Skyrim på Ultra med en vanlig oppløsning med en 560TI med litt kraft fra CPU.. Og BF3 på High med 560TI.. Edit: Det du burde kjøpe av viktige komponenter er; Prossesor = i5 2500K Skjermkort = 670 Minne = 8 GB.. Helst Corsair Vengaence LP Og en z68/z77 chipset hovedkort fra Asus/Gigabyte (helst asus) og en Cooler Master Hyper 212 EVO prossesor kjøler. Ang GTX560Ti på BF3 på High, Ja alle kort klarer å "kjøre" BF3 på High, men om det er noe flyt i det er noe helt annet. Når jeg anbefaler skjermkort, så bør du har minimum 60FPS, altså minimum, når det dropper ned i områder med mye action i. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Kabel er det beste. Har du muligethet for det så gå for det.. Hvis du går for HK med Z77 Chipset så får du med innebygget Wifi. Det er bedre med 50 meter lang nettverkskabel enn trådløs nett. @Sveibuen; har hørt at man kan kjøre Skyrim på Ultra med en vanlig oppløsning med en 560TI med litt kraft fra CPU.. Og BF3 på High med 560TI.. Edit: Det du burde kjøpe av viktige komponenter er; Prossesor = i5 2500K Skjermkort = 670 Minne = 8 GB.. Helst Corsair Vengaence LP Og en z68/z77 chipset hovedkort fra Asus/Gigabyte (helst asus) og en Cooler Master Hyper 212 EVO prossesor kjøler. Ang GTX560Ti på BF3 på High, Ja alle kort klarer å "kjøre" BF3 på High, men om det er noe flyt i det er noe helt annet. Når jeg anbefaler skjermkort, så bør du har minimum 60FPS, altså minimum, når det dropper ned i områder med mye action i. Jeg spiller med mitt Asus GTX560TI DirectCU TOP 900Mhz helt fint på high, derimot på ultra er det ikke smooth. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Klarer du 60fps da som minimum? Men uansett, så er nå dette fra person til person. Jeg merker når jeg får fps drops ned i 40 når jeg spiller BF3 å da synes jeg det "hakker" helt for jæv... :S Så med mitt kort HD5850 så har jeg en kombo på medium, med kanskje noe nedskrudd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå