Ubesluttsom Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Jeg kjører dual-monitor under xp jeg har en skjerm på et pci-skjermkort. og en på ett asus gf2 pro skjermkort. jeg har satt gf2-kortet som primary. når jeg høyreklikker på bakgrunnen å velger properties så settings står pci-skjermen oppført som 1. og agp som 2. Dette blir veldig tumlete skrevet men dere skjønner det vel etter å ha leste det et par ganger. Problemet mitt er da altså at når jeg skal f.eks. spille eller kjøre programmer som bruker f.eks open gl, så prøver windows å åpne disse tingene på pci-skjermkortet. som er et 4mb ninestar kort. som absolutt ikke har noen støtte for openGL. jeg lurte på om noen har vært borti dette før? dere kan jo selv tenke dere at det er IRRITERENDE! å måtte skru av den ene skjermen i windows hver gang jeg skal spille eller starte feks 3dstudio. det var ikke slik før. men så installerte jeg win XP på nytt. er ikke helt sikker på om dette er et hardware problem. men jeg spør alikavel. det kan jo skyldes instillinger i windows. håper noen vet forde. jeg har også prøvd å velge i biosen at jeg skal bruke agp som first initiated device. men kommer ikke i windows engang.i det loginskjermen skal til å dukke opp så blir skjermen svart. og slik står den i 2 min. da rebooter pcen seg. slik holder den på helt til jeg setter i biosen at pci skal være first initiated device. takker for alle svar. Lenke til kommentar
Ubesluttsom Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 ingen som har noen idee til hva det kan skyldes? eller hva jeg må gjøre? Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 I BIOS har du en instilling der du kan stille "Display first: (Valgene) AGP eller PCI port. Skift den til AGP. Prøv så å starte maskinen uten PCI grafikk kortet i PCI porten. La PC'en boote og la windows finne bare AGP skjermkortet. Så skrur du av maskinen og setter i PCI skjermkortet. Fungerer det da? Lenke til kommentar
Ubesluttsom Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Jeg får prøve. har faktisk ikke prøvd det. takker så meget Lenke til kommentar
Ubesluttsom Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Det hjalp nok desverre ikke noe.akkurat det samme skjedde Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Da vet ikke jeg. Men 1 ting mener jeg er sikkert, AGP må være first display i BIOS. Lenke til kommentar
Ubesluttsom Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 det er sikkert pci-kortet som ikke takler helt å bli satt til side:) takker for svaret i allefall Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Problemet ditt er altså at det feile kortet er satt som primary? I så fall må du gå inn i skjerm-intstillingene å sette den riktige skjermen til primary. Vet ikke helt hvordan du gjør det med din programvare, men med ATI går du bare inn på Advanced -> Displays. Samme plass som du skrur av og på skjermer/TV. Lenke til kommentar
Ubesluttsom Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 Jeg har et geforce 2 pro deluxe kort, og et nine star 4mb pci kort. og det er ingen settings så fremt jeg vet som jeg kan sette kortet som primært på. det må vel ordnes kanskje i reg-edit eller noe liknenede. takker for svar igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå