Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Overskrive hele registeret fra en .reg fil i Windows Recovery e.l.?

Anbefalte innlegg

Hei!

Bakgrunn (denne kan du hoppe over):

Fikk først Alureon.FP, senere Sirefef.AB og Sirefef.P og også malwaren Security Fortress 2012. Disse kom tilsynelatende av seg selv, enda jeg har både MSE og AdAware på maskinen. Etter flere forsøk og mye googling for å bli kvitt de (uten hell), endte jeg nå i konstant BSOD ved oppstart. Da den pleier å laste inn velkomstskjermen får jeg BSOD, som sier at "STOP: c000135 The program can't start because %hs is missing from youra computer. Try reinstalling the program to fix this problem.". Denne kan det være et utall løsninger på...

Nå:

Har kommet dit at jeg vil forsøke å gjenopprette hele registeret, som var det første jeg tok en enkel backup av da jeg fikk virus (og maskinen fremdeles bootet). Har hele registeret i en .reg fil på 250MB, og lurer på hvordan jeg kan overskrive registeret med denne? Har tilgang til en fungerende windowsinnstallasjon på samme maskin, og selvfølgelig Windows Recovery fra CD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Bakgrunn (denne kan du hoppe over):

Fikk først Alureon.FP, senere Sirefef.AB og Sirefef.P og også malwaren Security Fortress 2012. Disse kom tilsynelatende av seg selv, enda jeg har både MSE og AdAware på maskinen. Etter flere forsøk og mye googling for å bli kvitt de (uten hell), endte jeg nå i konstant BSOD ved oppstart. Da den pleier å laste inn velkomstskjermen får jeg BSOD, som sier at "STOP: c000135 The program can't start because %hs is missing from youra computer. Try reinstalling the program to fix this problem.". Denne kan det være et utall løsninger på...

Nå:

Har kommet dit at jeg vil forsøke å gjenopprette hele registeret, som var det første jeg tok en enkel backup av da jeg fikk virus (og maskinen fremdeles bootet). Har hele registeret i en .reg fil på 250MB, og lurer på hvordan jeg kan overskrive registeret med denne? Har tilgang til en fungerende windowsinnstallasjon på samme maskin, og selvfølgelig Windows Recovery fra CD.

Får du tilgang til denne .reg filen om du booter Recovery CDen?

Fra kommandolinjen kan denne kommandoen kjøres: regedit.exe /s filendin.reg

Denne overskriver ikke hele registeret - men er nok så nærme du kan komme..

Endret av xstnc
Lenke til kommentar

Takk for hjelpen, men det hjalp lite. Fikk ingen respons på kommandoen din. Endte med at jeg tok hele Windows folderen til en fungerende installasjon og kopierte den over på innstallasjonen som ikke ville boote. Da startet den fint, men brukerkontoen forsvant og dermed var det lite poeng i å slite videre på den. Ble fresh install. Enda jeg bruker ninite tar det tre dager å få opp alle programmer og innstillinger igjen. Tok iallfall backup av roaming-mappa, så slipper noe krøll...

Lenke til kommentar

jeg regner med du har prøvd sikkerhetsmodus og brukt malwarebytes? tar knekken på de fleste virus. Du kan også kjøre MiniXP for å få tak i filer eller skru ut harddisken og bruke sata til USB på annen maskin som har norton 360 innlagt. Du burde skaffe deg norton 360, jeg bruker det på jobb og hjemme når ikkeno anna fungerer for å fjerne virus, norton tar så å si ALT om dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...