Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvordan drar jeg moped på hjul?

Anbefalte innlegg

hei :) har en suzuki RMX 50 2004 Modell med 50CC trimsylinder, (usikker på trimtopp) og effektanlegg, den er originalt drevet (12-50) og går i 95 på flata og akser relativt bra, har kunne dratt den på hjul med å løyse den, men syntes det ble kjedelig pga jeg ikke har så lenge på hjul :) så vil helst lære å dra den på hjul i fart. og ja vil tro det går for den går helt opp slik jeg kan lande på ryggen med mopeden oppå meg når jeg løyser den xD (har prøvd det ja) har skjekka youtube men ingen ting hjelper. tusen takk for alle svar :) forresten original forgasser og, men usikker på dyse. ikke powerfilter heller :)

Med vennelig hilsen - Cr4ZyF34R

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk 2.giret, finn ut hvor "turtallskicket" ditt er først. rundt 6000rpm kanskje. Så slipper du gassen der og vipper den opp på bakhjulet med full gass. Øv deg i en liten bakke først, litt lettere da.

Ikke pop clutchen, dette funker dårlig og sliter veldig på drev og kjede.

Hvis du skal klare å holde den på bakhjulet må du lære deg også å bruke bakbremsen riktig.

Endret av Rockna
Lenke til kommentar

okei :) funka best med Kristoffer sin forklaring :-) merka det at å løyse den på hjul og clutche den opp både høres dårlig ut og er dårlig :p klarte å knekke eine taggen på drevet bak :p så måtte skifte drev til 53 bak og 11 framme :p så nå klarer jeg å clutche den opp på 2 gir :p og bare dra den opp mens jeg gir gass i 1 gir :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...