Gå til innhold

Trening til militæret

Anbefalte innlegg

Dreiv å lese på eit anna forum, då kom dei så vidt borti det å trene til militære/politi/FBI o.l.

Altså, push-ups (40-80), pull-ups (10-25) løping osv.

Ingen hemeligheit, vil du bli god på pull-ups - gjør pull-ups. Men så er det greit med suplementære øvelser også da.

F.eks etter push-ups, ta manualer på skråbenk og militærpress.

Ok, det som fekk min oppmerksomheit, noe dei hoppa fort over, utan å komme til noe fornuftig svar, er kor mange reps som er best å gjøre på disse supl. øvelser?

Selvfølgelig vil det vere induviduelt, alt etter kor ein ligger fra før av. Men la oss sei, for ein som greier 30-40 push-ups og målet er 60-80 push-ups.

Er det best å kjøre i 4-6 range, for å øke styrke?

Eller 15-25 for å øke utholdenheit?

Kva med pull-ups, det målet er ikkje 80, men "kun" 20?

Og ein ligger f.eks på 10.

Er det best å kjøre supp. øvelser i 4-6 eller 15-20 range?

Kom gjerne med god argumentasjon og noen kilder, om dokke har det:) Eller berre del tankane dokkes:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra min personlige erfaring som befal... Tren på å gå med marsjstøvler og sekk. Klarer du noenlunde normale verdier på pushups, situps osv. Så hjelper det lite om du klarer 50% mer, for det folk sliter med er å gå langt med tung sekk.

Nå varierer det jo ettersom hvor du skal inn, men generelt sett vil jeg si at fokuset er for vektlagt på styrke og kondisjon, ikke utholdenhet

Lenke til kommentar

Joda, det er sikkert lurt:) Men eg tenkte heller på det fysiologiske delen her.

Altså, kva som beste nr. av reps på suppl. øvelser, for å greie mange push-ups eller sit-ups f.eks. :)

Men takk for svaret anyway;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...