spasibo Skrevet 14. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2012 (endret) Hei. Jeg lurer på et par ting angående mulighetene for at dette skal bli noen særlig oppgradering, mtp. CPU flaskehals, og om det i det hele tatt går pga. PSU. Maskinen det gjelder: HK- Asus p5 -ne SLI CPU- core2duo e6600 XFX GTX 9800 PSU Seasonic 500w Corsair PC6400 2x2GB 500 GB HDD DVD brenner Vil jeg merke stor forskjell f.eks i Starcraft 2 som jeg spiller av og til, og vil den klare Diablo 3 greit, altså om den i det hele tatt vil fungere mtp. på PSU. Det står at den har 2x20 Ampere linjer om det skulle være til hjelp.. På forhånd Spasibo! Endret 14. mai 2012 av spasibo Lenke til kommentar
eyvind1 Skrevet 15. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2012 500w skal gå fint, du kan vel bikke 400w i furmark eller andre benchmarks, men det kommer ikke til å skje ofte under spilling. Bare vær obs på at 480 bråker ganske mye. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) Et GTX 480 for SC2 og Diablo 3? Begge disse spillene sliter vel mest med prosessoren din som det er SC2 ULTRA GPU-test: http://www.techspot....ance/page7.html ULTRA CPU-test: http://www.techspot....nce/page13.html Diablo 3: http://www.tomshardw...ark,3195-5.html Angående PSU... Hvis du er 100% sikker på at den kan levere strøm til kortet over begge 20A-railsa bør det gå greit, hvis ikke vil du få en haug med reboots. Regn med at det trekker over 300W i drift. Endret 15. mai 2012 av arni90 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2012 Det holder nok på nære nippet. Og vær obs på at du ikke bør overklokke skjermkortet i hvert fall. Har GTX 480 i SLI og bikker 1200W....Dette er dog med en solid overklokk + en prosessor som ikke er like strømgjerrig. (der skjermkortene står for over 400W hver) På standard så ligger GTX 480 på rundt 300W maks effekt. Men om du ikke kjører syntetiske benchmarks så tviler jeg at du vil komme så høyt engang. Spesielt ikke med den store CPU-flaskehalsen. Jeg tipper DU toppen klarer å belaste det med 250W i praksis, noe som gjør at du holder deg ca akkurat innenfor det strømforsyningen din klarer. Siden den har to railer (der CPU + HK ofte får en rail, og resten den andre) der hver rail er på maks 20 A (240W) så betyr det i praksis at du ikke kan trekke noe mer fra skjermkortet enn 230-240W. Over dette så vil mest trolig automatsikringen slå ut, og PSUen vil skru seg av. Dette er dog ikke særlig skadelig for maskinen, da selve PSUens sin transformator + kondensator ikke vil bli overbelastet. Sum sumaru: Det går nok på håret, og om du skulle oppleve at maskinen skrur seg av, så er det nok fordi sikringen på rail nr 2 slår ut og kutter strømmen. Dette skjer nok kun under veldig tunge laster for skjermkortet (altså ikke SC2 eller diablo 3). MEN hvis det skjer, så er min anbefaling å kanskje jekke ned spenningen på skjermkortet et lite hakk. Dette vil ikke påvirke ytelsen, men kan (om du skrur for langt) gjøre PCen ustabil. Så det blir jo selvsagt en balansegang. Kan også si at du trolig vil få forholdsvis lav støy fra skjermkortet under Diablo 3 eller SC2, da skjermkortet maks kommer til å bli belastet 50 % pga stor flaskehals, og vifta vil derfor heller ikke måtte trenge å spinne opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå