Lolbert11 Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Hei Jeg bruker Monster Beats Studio på en Samsung Galaxy S2, og synes ikke mobilen gir god nok lyd. Så jeg vurderer å kjøpe en bærbar forsterker som jeg kan bruke i denne sammenhengen. Men jeg vet veldig lite om det tenkniske rundt dette, så jeg er ganske blank i forhold til hva slags type jeg burde bestille. Noen som har gode råd? Tenker en til maks 1000,- som er bærbar, og ikke altfor stor (så lenge den passer i lomma så går det bra). Jeg skal bruke de til å høre på musikk, og jeg hører på veldig mye variert. Takk på forhånd Simen Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Jeg stiller meg meget tvilende til at nevnte hodetelefon krever en eller vil låte noe nevneverdig bedre med en forsterker. Hvordan syns du lyden er fra (mer kompetente) lydkilder som f.eks. et godt lydkort eller fra et anlegg? Mange skryter jo av Fiio sine portable head-amp-er: http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=12358 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Sjekk denne; Test: FiiO E11 oppladbar forsterker Denne gir bedre lyd i mobilen din. Lenke til kommentar
Tekno Brukeren Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Å drasse rundt med en Hodetelefonforsterker hele tiden høres meget upraktisk ut, Dessuten når du ikke er fornøyd med volumet på Samsung Galaxy S2 så må du tenke på at ørene dine kan ta skade av for høyt volum. Lenke til kommentar
Lolbert11 Skrevet 14. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2012 Er ikke ute etter å ha høyere lyd, men bedre kvalitet på den lyden som er. Når jeg bruker headsetet på annlegget hjemmet så gir det et mye bedre lydbilde. Som sagt så vet jeg lite om dette emnet, så jeg vet ikke hva "fagutrykkene" er. Men jeg føler at lyden er mindre fyldig, og litt kjedelig når jeg bruker den via mobilen. Ihvertfall i forhold til kraftigere musikk-kilder. Jeg vet det er mange forskjellige headsett fra Monster Beats, så for ordens skyld har jeg denne: http://www.interconnect.no/?PageID=1694&ItemID=2689 Lenke til kommentar
Tekno Brukeren Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Er ikke ute etter å ha høyere lyd, men bedre kvalitet på den lyden som er. Når jeg bruker headsetet på annlegget hjemmet så gir det et mye bedre lydbilde. Som sagt så vet jeg lite om dette emnet, så jeg vet ikke hva "fagutrykkene" er. Men jeg føler at lyden er mindre fyldig, og litt kjedelig når jeg bruker den via mobilen. Ihvertfall i forhold til kraftigere musikk-kilder. Jeg vet det er mange forskjellige headsett fra Monster Beats, så for ordens skyld har jeg denne: http://www.interconn...694&ItemID=2689 Hva med å installere en EQ App eller en Musikk spiller app med EQ.? Lenke til kommentar
Lolbert11 Skrevet 14. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2012 Er ikke ute etter å ha høyere lyd, men bedre kvalitet på den lyden som er. Når jeg bruker headsetet på annlegget hjemmet så gir det et mye bedre lydbilde. Som sagt så vet jeg lite om dette emnet, så jeg vet ikke hva "fagutrykkene" er. Men jeg føler at lyden er mindre fyldig, og litt kjedelig når jeg bruker den via mobilen. Ihvertfall i forhold til kraftigere musikk-kilder. Jeg vet det er mange forskjellige headsett fra Monster Beats, så for ordens skyld har jeg denne: http://www.interconn...694&ItemID=2689 Hva med å installere en EQ App eller en Musikk spiller app med EQ.? Ja det kan kanskje være en ide. Men bruker spotify på mobilen. Det er genialt fordi jeg hører på mye forskjellig, men såvidt jeg vet så er det ikke noe EQ i spotify. Går det ann å bruke en EQ app som fungerer i sammsvar med spotify da? Lenke til kommentar
Tekno Brukeren Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Er ikke ute etter å ha høyere lyd, men bedre kvalitet på den lyden som er. Når jeg bruker headsetet på annlegget hjemmet så gir det et mye bedre lydbilde. Som sagt så vet jeg lite om dette emnet, så jeg vet ikke hva "fagutrykkene" er. Men jeg føler at lyden er mindre fyldig, og litt kjedelig når jeg bruker den via mobilen. Ihvertfall i forhold til kraftigere musikk-kilder. Jeg vet det er mange forskjellige headsett fra Monster Beats, så for ordens skyld har jeg denne: http://www.interconn...694&ItemID=2689 Hva med å installere en EQ App eller en Musikk spiller app med EQ.? Ja det kan kanskje være en ide. Men bruker spotify på mobilen. Det er genialt fordi jeg hører på mye forskjellig, men såvidt jeg vet så er det ikke noe EQ i spotify. Går det ann å bruke en EQ app som fungerer i sammsvar med spotify da? Mange EQ apps funker på alle lyder som kommer ut av telefonen. Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Kvaliteten på lyden bestemmes primært av lydkilden. Det nytter ikke med forsterker hvis lydkilden produserer lyd av elendig kvalitet. Det handler om å oppgradere riktig ledd i lydkjeden. Lenke til kommentar
Lolbert11 Skrevet 14. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2012 Kvaliteten på lyden bestemmes primært av lydkilden. Det nytter ikke med forsterker hvis lydkilden produserer lyd av elendig kvalitet. Det handler om å oppgradere riktig ledd i lydkjeden. Så du mener at så lenge jeg bruker en S2, så er jeg stuck med dårlig lyd? Lenke til kommentar
Lolbert11 Skrevet 14. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2012 Er ikke ute etter å ha høyere lyd, men bedre kvalitet på den lyden som er. Når jeg bruker headsetet på annlegget hjemmet så gir det et mye bedre lydbilde. Som sagt så vet jeg lite om dette emnet, så jeg vet ikke hva "fagutrykkene" er. Men jeg føler at lyden er mindre fyldig, og litt kjedelig når jeg bruker den via mobilen. Ihvertfall i forhold til kraftigere musikk-kilder. Jeg vet det er mange forskjellige headsett fra Monster Beats, så for ordens skyld har jeg denne: http://www.interconn...694&ItemID=2689 Hva med å installere en EQ App eller en Musikk spiller app med EQ.? Ja det kan kanskje være en ide. Men bruker spotify på mobilen. Det er genialt fordi jeg hører på mye forskjellig, men såvidt jeg vet så er det ikke noe EQ i spotify. Går det ann å bruke en EQ app som fungerer i sammsvar med spotify da? Mange EQ apps funker på alle lyder som kommer ut av telefonen. Takk forresten, skal prøve meg fram litt, og se om det blir noe bedre Lenke til kommentar
Tekno Brukeren Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Jeg har en Android enhet en slaks EQ app og når jeg slår på den så blir kvaliteten på lyden bedere men denne appen var ferdig installert på enheten. men det fins mange EQ apps på google Play appstore og jeg anbefaler og prøve ut noen for det skader ikke å prøve ut nye apps. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå