Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hvitt stoff i hodebunnen

Anbefalte innlegg

når jeg klør meg med neglene i hodebunnen, så får jeg noe sånn hvitt under neglene. noen som vet hva dette er? kan nevnes at jeg vasker håret hver 2. dag, og har ganske tykt/tett hår. har vært oppmerksom på dette i rundt et halvt år nå.

Endret av knekkebrødmedost
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det drysser ikke noe ned på bakken når jeg bøyer meg forover og klør, det bare kommer litt under neglene, så det er ikke flass.

kan det være sånn talg? leste nå at høy talgproduksjon kan ha med hormoner å gjøre, og jeg er 18 år. skal se om jeg ikke kan få tatt et bilde i morgen, så får dere se hva jeg mener. nytter ikke å google, kommer jo bare masse bilder av damer som vasker håret da...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøp deg head&shoulders. :w00t:

Jeg har også hatt slikt i hodebunnen, men tenkte ikke på at det kunne være flass. Helt tilfeldig hadde de noen head & shoulders-sjampoer til halv pris på butikken, og som den gjerrigknarken jeg er kjøpte jeg noen av disse. På den ene stod det "mot flass". Har ikke det, tenkte jeg, men kan sikkert bruke den likevel. Og det var som en vidunderkur, all gugga i hodebunnen forsvant :)

(Men navnet på sjampoen antyder at flass drysser, siden sjampoen også skal redde skuldrene, ikke sant?)

Lenke til kommentar
(Men navnet på sjampoen antyder at flass drysser, siden sjampoen også skal redde skuldrene, ikke sant?)

Flass er ikke så enkelt for hodebunnen. Problemet er ofte veldig enkelt: PGA håret så får ikke dødhuden dette av på den måten den gjør på resten av kroppen. Head & shoulders er vel bare fettløsende for håret sin del, så det ikke samler opp nok flass til at det blir et problem?

Lenke til kommentar

Kjøp deg head&shoulders. :w00t:

Jeg har også hatt slikt i hodebunnen, men tenkte ikke på at det kunne være flass. Helt tilfeldig hadde de noen head & shoulders-sjampoer til halv pris på butikken, og som den gjerrigknarken jeg er kjøpte jeg noen av disse. På den ene stod det "mot flass". Har ikke det, tenkte jeg, men kan sikkert bruke den likevel. Og det var som en vidunderkur, all gugga i hodebunnen forsvant :)

Den skal nok hjelpe mot både tørr hud og flass. Tørr hud drysser så det er nok sånn de kom opp med navnet. Som regel er head&shoulders nok hvis man har tørr hud/flass men hvis det ikke hjelper for OP er det bare å kjøpe seg shampoo på apoteket/frisør som andre i tråden har foreslått.

Lenke til kommentar
  • 9 år senere...
Elefantmesteren skrev (På 14.5.2012 den 22.42):

det drysser ikke noe ned på bakken når jeg bøyer meg forover og klør, det bare kommer litt under neglene, så det er ikke flass.

kan det være sånn talg? leste nå at høy talgproduksjon kan ha med hormoner å gjøre, og jeg er 18 år. skal se om jeg ikke kan få tatt et bilde i morgen, så får dere se hva jeg mener. nytter ikke å google, kommer jo bare masse bilder av damer som vasker håret da...

Elefantmesteren har du funet løsning for det? Jeg har deg samme problem med hudebunn.

Lenke til kommentar
Gjest 6feeb...841

Jeg har det periodevis helt ekstremt, blir tykke flak som dekker hele hodebunnen. Eneste som hjelper er Diprosalic på resept. Så om du ikke får effekt av Fungoralshampooen som nevnes bør du ta en tur til legen.

Anonymous poster hash: 6feeb...841

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...