Andy92 Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Jeg har søkt meg inn på Petroleumslogistikk i Kristiansund (HiMolde) til høsten, og lurer på om det er andre her som har tenkt å gå den linjen? Dersom noen har erfaringer med yrket, lønnsnivå, skolen osv kan de gjerne skrive det under her! Så forøvrig at det var mange som hadde søkt seg inn på denne linjen i år, så jeg krysser fingrene for at jeg kommer inn. Har 4.2 i snitt i tillegg til 1poeng for ett semester i Bali der jeg utdannet meg som PT og 2 alderspoeng (er 20 år). Jeg blir nok å pendle fra Molde til Kristiansund slik det ser ut nå. Heldigvis har jeg familie og slekt i Kristiansund, så kan innkvartere der dersom jeg finner ut jeg ikke gidder å kjøre eller busse en dag Andrea Lenke til kommentar
Master1 Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Har en kompis som har søkt seg inn der. Rundt 4 i snitt og søker med førstegangsvitnemålet Går for tiden ved atlanten vgs i Kristiansund selv, og er ferdig til sommeren Tror det skal være en bra linje med gode jobbmuligheter. Har også en annen kompis som hoppa ut under førsteåret på den linja, men han søkte vel mer for å ha noe å gjøre i stedet for å drive dank.. Hvis du ikke bor med foreldrene dine eller noe i Molde, anbefaler jeg heller at du bosetter deg i Kristiansund - tror det kan bli hardt å pendle etter hvert Spør hvis du lurer på noe 1 Lenke til kommentar
heena91 Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Jeg har også søkt på Petroleumslogistikk i Kristiansund. det virker som et veldig bra studie. Jeg krysser også fingrene for at jeg kommer inn!! Har ingen plan B Min plan er å bo i Molde, og pendle de dagene det trengs. Har snakket med høgskolen og det er bare petroleumsfagene som må tas i Kristiansund, resten kan tas i Molde. Jeg satser på å få plass på Studenthotellet Gleder meg veldig til å flytte til Molde! Lenke til kommentar
Fizzle Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Du trenger da for svarte ikke å pendle! Bare å ringe på døren min det. ) 1 Lenke til kommentar
Andy92 Skrevet 15. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2012 Takk for svar dere! :-) Det virker som et veldig interessant studie ja, og i tillegg er det gode jobbmuligheter innenfor retninga. Gleder meg voldsomt! Jasså, det visste jeg ikke! Det passer jo fint dersom jeg bestemmer meg for å bo i Molde. Kommer fra Sunnmøre, og siden planen er å ta master i Logistikk etter bachelor i Petroleumslogistikk heller jeg mest mot Molde. Men Kristiansund frister også! Luksusproblem! Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Luksusproblem å velge mellom Kr.sund og Molde? tja Lenke til kommentar
Andy92 Skrevet 15. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2012 Heheh, vel. Jeg er halveis fra Kristiansund såå har vel mest relasjoner der men planen har vel hele tiden vært å flytte til Molde da masterstudiet går der. Ikke lett å bestemme seg! Lenke til kommentar
Minus Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 (endret) Så forøvrig at det var mange som hadde søkt seg inn på denne linjen i år, så jeg krysser fingrene for at jeg kommer inn. Har 4.2 i snitt i tillegg til 1poeng for ett semester i Bali der jeg utdannet meg som PT og 2 alderspoeng (er 20 år). Alderspoeng Det gis 2 poeng for hvert år' date=' maks 8 poeng for fire år. Poengene tildeles automatisk etter fødselsåret. Poengene gis i ordinær kvote, ikke i kvote for førstegangsvitnemål. Alderspoengene blir gitt[b'] fra og med det året du fyller 20 år[/b] hvis du har 3-årig videregående utdanning fagbrev/svennebrev forkurs for ingeniør- og maritim høgskoleutdanning (teknisk) fagskole http://www.samordnaopptak.no/info/poengberegning/tilleggspoeng/alderspoeng/ Endret 16. mai 2012 av Minus Lenke til kommentar
Andy92 Skrevet 17. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2012 Så forøvrig at det var mange som hadde søkt seg inn på denne linjen i år, så jeg krysser fingrene for at jeg kommer inn. Har 4.2 i snitt i tillegg til 1poeng for ett semester i Bali der jeg utdannet meg som PT og 2 alderspoeng (er 20 år). Alderspoeng Det gis 2 poeng for hvert år' date=' maks 8 poeng for fire år. Poengene tildeles automatisk etter fødselsåret. Poengene gis i ordinær kvote, ikke i kvote for førstegangsvitnemål. Alderspoengene blir gitt[b'] fra og med det året du fyller 20 år[/b] hvis du har 3-årig videregående utdanning fagbrev/svennebrev forkurs for ingeniør- og maritim høgskoleutdanning (teknisk) fagskole http://www.samordnao...ng/alderspoeng/ Ja, man får tildelt 2 alderspoeng det året man fyller 20 Lenke til kommentar
Aleksanderj92 Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Hei, jeg har også søkt inn der.. er det noe flere som har søkt? Lenke til kommentar
skittentøy Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Hei, jeg har også søkt inn der.. er det noe flere som har søkt? Ja, jeg kom inn i dag (27.juli) og har enda ikke svart. Men vurderer det veldig sterk. Valget står mellom MP i januar eller petroleumslogistikk. Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Du kommer til og ligge mellom 700-900k i lønn viss du velger enn jobb offshore med den utdanningen (som er lett og få). Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Ikke bare gode muligheter for jobb generelt, men de er veldig veldig flinke til å tilrettelegge for studenter i Kr.Sund med messer osv hvor man blir kjent med bedriftene - det er et kjempestort driv for å beholde unge hoder i Kr.Sund for tiden, det gjør deg veldig attraktiv som student i Kr.Sund Lenke til kommentar
Axxaxa Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) « Endret 19. august 2012 av Axxaxa Lenke til kommentar
skittentøy Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Jeg har da valgt å ta petroleumslogistikk. Sliter med å finne meg hybel; alle jeg har ringt på er allerede tatt. Noen av dere som har noen forslag? Burde helst være noe relativt rimlig; Økonomien er ikke akkurat på topp. Lenke til kommentar
Axxaxa Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 (endret) « Endret 19. august 2012 av Axxaxa Lenke til kommentar
skittentøy Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Ikke for å være veldig negativ, men om 3 år vil vel norsk oljeproduksjon ha falt med 7-8% årlig, noe som er helt irreversibelt hvis vi ikke finner et par nye Statfjorder. Storbritannias produksjon falt 18 (atten) prosent i fjor. Er det i det hele tatt sannsynlig at det ikke blir VELDIG store nedskjæringer på norsk sokkel dette tiåret? Godt poeng, men jeg tror forsatt at oljebransjen vil være oppe å gå i veldig mange år fremover. Studiet er jo lagt til logistikk med fordjupning i petroleum, så man får vel jobb innenfor andre relative store bedrifter onshore? Jeg tror i alle fall at jobbgarantien er stor etter fullført eksamen! Lenke til kommentar
Axxaxa Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 (endret) « Endret 19. august 2012 av Axxaxa Lenke til kommentar
skittentøy Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Utdanningen, gitt gode karakterer og avbalansert personlighet gir nok store muligheter for jobb innen feltet ja, men det er ikke til å stikke under stol at norsk oljeindustri aldri vil ta seg opp igjen (ned 40% i produksjon siden 2001). Jeg ville i alle fall tatt dette med i betraktningen siden det er en temmelig snever utdanning (selv om mye selvsagt kan brukes i andre miljøer også). Edit: Leif Yepp, true that! No pain no gain! Må satse for å vinne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå