aaandy Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Heisann ! Det ser ut for at min trofaste Linksys WRT54GS v1 med Tomato 1.27 har tatt kveld, og jeg må ha noe nytt. Grunnen til at jeg vil ha ny software er at det gir bedre mulighet til å definere hastighet til forskjellige brukere, samt endel andre funksjoner for å prioritere trafikk og netttilgang. Har dere noen tips til alternativer som er velfungerende og stabile ? aaandy Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Jeg bruker selv Asus RT-N66U med Tomato (Tomato Shibby). Den fungerer perfekt <imo>. Ønsker du rimeligere løsning så har Netgear flere OK routere fra WNDR3700 / 4000 / 4500. Alle disse støttes av 3. parts firmware og har rask CPU + bra med RAM. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Har en Asus RT-N16 med TomatoUSB på: Tomato Firmware v1.28.9054 MIPSR2-beta K26 USB Ext Funker bra så langt. (Har vært oppe i 35 dager nå). Lenke til kommentar
alfal Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 (endret) Buffalo har dd-wrt som original software. Hos Asus vill du ikke få problemer med garantien siden de har gått ut i en pressemelding og støtter dd-wrt som 3party software. Personlig liker jeg x86 dd-wrt router men det blir vell litt hard core viss du ikke har spesielle interesser/hobby. http://www.diskusjon...owtopic=1434107 Så har du Routerstation-PRO en router i halvfabrikat med ganske rå hardware. http://htpc.no/route...n-pro-kit.html. Viss jeg skulle valgt hyllevare router ville jeg denne som nummer 1 http://www.ebay.co.u...item2318513c0e. Som nummer 2 ville jeg valgt Asus RT-N16 men skal du holde på med hard core torrents nedlastninger ville jeg faktisk valgt denne som nummer 1 siden den har mer ram/minne enn Buffaloen Endret 17. mai 2012 av alfal Lenke til kommentar
Del Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Denne kommer med DD-Wrt fra fabrikk såvidt jeg vet, og er mest hardware for pengene sammenlignet med de andre forslagene i tråden: https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=WZR-HP-AG300H-EU Ligg unna alt Broadcom basert hvis tredjepart firmware støtte er viktig for deg. Atheros løsninger er desidert best støttet av tredjeparts firmware. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Denne kommer med DD-Wrt fra fabrikk såvidt jeg vet, og er mest hardware for pengene sammenlignet med de andre forslagene i tråden: https://www.deal.no/...ZR-HP-AG300H-EU Den får ikke så voldsomt mye skryt i en test her Del: http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/31521-buffalo-wzr-hp-ag300h-reviewed?showall=&start=3 Virker som det er delvis softwareproblem, men rekkevidden er ikke astronomisk og det er også "bare" 2x2- radioer. Dvs 2 datastrømmer pr band (300Mbit brutto). Lenke til kommentar
Del Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 (endret) Den testen tror jeg ikke er verdt en dritt. Det skal jeg tidsnok få testet når jeg får en i hus. Han skriver: I've never had much use for alternative router distros, but plenty of people swear by them. In Buffalo's implementation on the WZR-HP-AG300H, I did a lot of swearing at DD-WRT. I can perhaps forgive the cryptic and undocumented controls. But if you're going to offer an alternative distro in a product, it should at least handle the basics, such as, say, the ability to set an 802.11n router into 40 MHz mode and have it stay there. Hva som er skjedd her vet jeg ikke, men det kan virke som om han ikke fikk til å sette opp routeren riktig. Ofte gir 300Mbit full uttelling, jeg får faktisk samme hastighet på min grisebillige single 300Mbit TP-Link som han får på e4200, rt-n56u og wndr4000, altså 80Mbit med godt signal og godt fungerende trådløskort i laptop. OK, da har jeg bestilt routeren, så får vi se hvordan den er. Endret 19. mai 2012 av Del Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 (endret) Jeg tenkte da primært på de faktisk målingene og sammenligning med 3 andre routere. Tror nok Tim Higgins er rimelig oppegående når det gjelder alt av Linux og interfacer. Jeg er selv en av de som har hoppet midlertidig av DD-WRT-skuta fordi jeg synes de er for eksperimentelle. Det har vært en periode med masse bugs, hvor man føler at det er mer "pre alpha" enn beta-utgivelser. Endret 19. mai 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Del Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Godt mulig han hadde bugs på den han testet. Som du sikkert vet foretrekker jeg OpenWrt, men jeg skal ta en liten test med dd-wrt når den kommer. Hardwaren er rimelig standard, og godt støttet, så jeg forventer at den vil yte godt over hele linja. Dersom antennene er dårlige får jeg vurdere å sette på noen med litt mening i. 1 Lenke til kommentar
alfal Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Den testen tror jeg ikke er verdt en dritt. Det skal jeg tidsnok få testet når jeg får en i hus. Han skriver: I've never had much use for alternative router distros, but plenty of people swear by them. In Buffalo's implementation on the WZR-HP-AG300H, I did a lot of swearing at DD-WRT. I can perhaps forgive the cryptic and undocumented controls. But if you're going to offer an alternative distro in a product, it should at least handle the basics, such as, say, the ability to set an 802.11n router into 40 MHz mode and have it stay there. Hva som er skjedd her vet jeg ikke, men det kan virke som om han ikke fikk til å sette opp routeren riktig. Ofte gir 300Mbit full uttelling, jeg får faktisk samme hastighet på min grisebillige single 300Mbit TP-Link som han får på e4200, rt-n56u og wndr4000, altså 80Mbit med godt signal og godt fungerende trådløskort i laptop. OK, da har jeg bestilt routeren, så får vi se hvordan den er. Har satt opp en slik til en kompis av meg med dd-wrt .eneste klagen var at strøm adapteret tok kvelden etter ca 1år.. Lenke til kommentar
Del Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Blir spennende å se. Bestilte fra Deal, men de er ikke verdens raskeste ser det ut til. Ser Multicom og Amentio også har den til salgs, men nå får jeg bare smøre meg med tålmodighet. Gleder meg enormt til å se hva jeg får ut av prosessor, minne og lagring, denne routeren er suveren på alle tre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå