Sjøbanan Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 hei! Har sittet endel timer å prøvet meg frem selv ved hjelp av guides osv. Men jeg får fette desverre ikke til. Finnes det eventuelt noen ferdig oppsatte vpn servere som man bare kan installere, og eventuelt bare fylle ut porter å div ? portforword i ruteren osv er greit :-) mvh stian hj Lenke til kommentar
Occi Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 (endret) Du bør i alle fall starte med å si hvilken programvare servern din kjører, om det er Windows eller Linux f. eks, gjerne mer spesifikt hvilken versjon av Windows eller hvilken distro. Uansett er OpenVPN kanskje det mest vanlige alternativet for noe slikt. Det er gratis og funker på mange platformer. Litt usikker på om det funker på Windows 7, men funker på Windows 2000/XP i alle fall i følge nettsiden deres, og "selvfølgelig" på Linux osv. Endret 14. mai 2012 av Occi Lenke til kommentar
Sjøbanan Skrevet 25. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2012 Takk for svaret! Det skal kjøres på hva som helst av platform egentlig. Så det systemet det er enklest og sette opp vpn server på er jo det optimale altarnativet. Kan også nevne det var opven vpn jeg har sittet litt med Skal ikke være så lett dette Har generelt goe datakunskaper, men dette er ikke et felt jeg har vert borti for mye før Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Man har jo også pptp som en innebygd i windows, den er latterlig enkel Lenke til kommentar
Sjøbanan Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2012 Takk, skal se på dette snarest! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå