Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Vurdering av standpunktskarakterer

Anbefalte innlegg

Jeg går sisteåret på VGS og lurer på en ting angående vurdering av standpunktskarakterer.

Dersom jeg har hatt en prøve i februar med noen visse kompetansemål og jeg har en annen prøve i mai, men med nøyaktig de samme kompetansemålene, skal den første prøven ha noe å si i det hele tatt? Jeg mener å ha hørt at kun den siste vurderingssituasjonen skal ha noe å si.

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye den første prøven har noe å si vet jeg ikke. Men det er noen regler som sier at du skal vurderes etter hvor flink du er i faget i slutten av året, ikke på starten av året. Derfor skal den siste prøven du har hatt telle mest om du allerede har hatt dette fagstoffet på en tidligere prøve.

Lenke til kommentar

Her: http://www.lovdata.no/for/sf/kd/xd-20060623-0724.html#map007

Sluttvurderinga skal gi informasjon om kompetansen til eleven, lærlingen og lærekandidaten ved avslutninga av opplæringa i fag i læreplanverket, jf. § 3-3.

[...]

Eleven skal ha høve til å forbetre kompetansen sin i faget inntil standpunktkarakteren er fastsett. Eleven skal bli gjort kjend med kva det er lagt vekt på i fastsetjinga av hennar eller hans standpunktkarakter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...