Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Slitte dekk ved bruktbilkjøp

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg for ca 3 måneder siden en 08 vw passat stasjonsvogn 1,9 tdi. bilen virket fin å forhandleren var positive til bilen.

Det var noe rust på bakluken, som jeg kunne sette på garantien, men om det ikke gikk på garantien skulle forhandleren betale.

Sommerdekkene lå hos en annen forhandler eller på ett lager, så der fikk jeg bare beskjed at det var i god stand på 16" felger. Skulle fint holde verfall en sesong.

Ett av disse var skjeivslitte ned til den gule gummien.

Støtfangeren var litt skjeiv i front + knekt deksel bak fangeren, noe jeg merket etterpå da jeg skulle montere tåkelys på bilen. Jeg spurte om bilen var skadet før jeg kjøpte den, og jeg fikk klart svar at bilen aldri hadde vert kollidert.

Det rister i rattet når jeg kjører fort, feks på motorvei.

Virket som bilen ikke var sett over i det hele tatt, i utstyrslista sto det bl.a alarm, 6 gir og sotede ruten, men jag har ingen av delene.

Jeg prøvde da å kontakte vedkommende på telefon og ved oppmøte, men han var ingen av plassene.

Jeg sende så en mail, der jeg forklarte, men fikk ikke svar, sendte på nytt.

Jeg ringte da fra jobbtelefonen, og da tok han den med en gang.

Han hadde sett meldingen med en gang jeg sendte den, men ville ikke svare.

Han nektet for alt det jeg skreiv, han mente han ikke hadde ansvar for noe av dette. På grunn av at jeg hadde sakt ifra så sent så kunne han ikke hjelpe meg.

Men disse dekkene fikk jeg ca en måned etter jeg kjøpte bilen, jeg la merke til da jeg kom hjem at det ene dekket var ekstremt slitt, og jeg ga beskjed dagen etter. Denne og sikkert 5 andre beskjeder fikk jeg aldri svar på, helt til nå, da jeg fikk blankt avslag.

Har han lov til å gjøre dette?, Er tross alt en ganske ny bil, som er kjøpt for å hidre for mye utgifter. Hva har jeg rett på her?

På forhånd takk for svar :)

Mvh Anders

Endret av dahlseng
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Støtfangeren var litt skjeiv i front + knekt deksel bak fangeren, noe jeg merket etterpå da jeg skulle montere tåkelys på bilen. Jeg spurte om bilen var skadet før jeg kjøpte den, og jeg fikk klart svar at bilen aldri hadde vert kollidert.

Virket som bilen ikke var sett over i det hele tatt, i utstyrslista sto det bl.a alarm, 6 gir og sotede ruten, men jag har ingen av delene.

Det virker som om du ikke har sett over bilen i det hele tatt heller. Mangel på 6 gear og sotede ruter burde vært åpenbar (selv om den trolig har sotede ruter, nesten ingen biler etter 2000 har hatt klare ruter som std). Skjev støtfanger burde også være lett å oppdage ved visuell inspeksjon. Det hjelper lite at forhandler er positiv til bilen.

Lenke til kommentar

For å være sikker på om det ikke har vært kollisjon med bilen så kan du kontakte forsikringa og sjekke om det er registrert noe skade på bilen.. Bare ring en eller annen forsikringsselskap og gi dem Regnr så kan de søke hvilken forsikringsselskap bilen var registrert i.. og deretter ringe dem og spørre om det har vært noe skade med bilen :)..

Også sa du noe om at det rister på rattet eller bilen når du kjører fort.. Er det firehjulstrekk på den? :p

Hvis det er firehjulstrekk så kan det hende det trengs en liten sjekk på det eller så kan det være balanse på bilen? er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...