Gå til innhold

Oppgrader en Compaq Presario?

doG

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er helt grønn når det gjelder hardware.

Kan jeg oppgradere en Compaq Presario?

Jeg har prøvd å lese litt men skjønner mindre og mindre jo mer jeg leser.

Vil et nytt hovedkort passe i mitt kabinett?

Srømforsyning?

Kjøling?

AGP, hva har jeg? 1,5V eller 3,3V?

(Hercules GF2 Ti 64mb)

Er DDR ram tingen å satse på?

Hvis jeg kan oppdatere har jeg tenkt å kjøpe en Intel 1,8 Ghz, men hvilket hovedkort kan jeg da bruke som passer til DDR ram og mitt skjermkort?

Som sagt, jeg er grønn på dette området.

Takker for all hjelp :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei !

Er nok litt grønn når det gjelder compaq og slikt, men etter det jeg forstår kan du bytte ut ram og skjermkort + hd,cdrom.

Men cpu bytte er vistnok vanskelig for de lager hovedkort som ikke er serlig oppgradbare med tanke på cpu (altså tvinger folk til og kjøpe ny).

Hovedkort får du nesten ikke som passer i en sånn maskin pga. spesielle oppsett.

Jeg tror det beste ville vært og ringe compaq support og høre med dem.

En annen løsning er selfølgelig og bygge en ny.

Du kan da kjøpe nytt kabinett,hovedkort og cpu. Da kan du bruke de gamle delene til det nye utsyret

som f.eks. cdrom,hd,floppy,tastatur,mus,skjerm,(muligens dine gamle ram brikker også, det kommer litt ann på hva du har).

+ alt det andre du har som kan brukes.

airguard

[ Denne Melding var redigert av: airguard på 2002-02-10 10:11 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-12 01:01, doG skrev:

Quote:

Jeg tror det beste ville vært og ringe compaq support og høre med dem.

Det tror jeg blir vanskelig, hjelper f.eks noen webshopper med slikt?

Tviler jeg på, men om du kjøper av dem så kanskje. Men jeg tror jeg ville skrota det kabinettet. OEM produsentene bruker ofte PSU som er akkuratt til den maskina de lager, så et nytt kabinett er nok tryggere. Et kabinett trenger ikke koste skjorta ;p

Lenke til kommentar

Sjekk i dokumentasjonen du fikk når du kjøpte PC'n. Hvis det står ATX noen plass i beskrivelsen av kabinettet eller hovedkortet, så kan du bruke kabinettet ditt.

Alle vanlige hovedkort vil da passe til både strømforsyningen og rent mekanisk inne i kabinettet. ATX er en standard som sier noe om hvordan kabinett strømforsyning og hovedkort er utformet og passer sammen.

Når du får skiftet hovedkort vil det være mye lettere å oppgradere i fremtiden, finne info om komponentene, og oppgradere drivere, bios osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...