N o r e n g Skrevet 16. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2012 Strengt tatt tvinger du vel prosessoren til å ikke levere mer enn 59 bilder i sekundet, men effekten er den samme. Du mener at det er CPUen som blir strupet og ikke GPU? Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror det er CPU som blir stoppet ja. Ikke at det har noe å si i praksis. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 16. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2012 Hehe, er det rart at jeg har foretrukket konsoll i nesten 10 år nå? Så det dere sier er at jeg bare kan krysse fingrene for at det ikke er screen tearing når jeg starter et spill. Håpløst og amatørmessig av grafikkprodusentene å ikke eliminere slike enkle problem. Vurderer å sende inn drittkortet og reklamere på det. Nei, egentlig ikke. Konsoller har jo alle disse problemene + litt ekstra pga svakere maskinvare. Du kan ikke reklamenere med mindre du har noe som er et faktisk feil. Jeg klarer fortsatt ikke å se for meg hva som er så problematisk med litt inputlag og eller V-SYNC? Hvis det er noe osm er problemet i dette tilfellet, så er det skjermen din. Ønsker du å fjerne inputlag + fjerne disse "problemene" så er det bare å kjøpe seg CRT-skjerm. Men da får du dårligere skarphet og andre problemer igjen. Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 16. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2012 Alt hadde vært så mye enklere hvis det fantes en teknologi på lik linje med Vsync men uten inputlag eller noen som helst form for ytelsesreduksjon. Triple buffering skaper bare mer input lag.. FPS limit fjerner ikke tearing så den er meningsløs men mindre man kun ønsker lavere temps. Etter så mange år så har fortsatt ingen løst dette problemet.. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2012 Alt hadde vært så mye enklere hvis det fantes en teknologi på lik linje med Vsync men uten inputlag eller noen som helst form for ytelsesreduksjon. Triple buffering skaper bare mer input lag.. FPS limit fjerner ikke tearing så den er meningsløs men mindre man kun ønsker lavere temps. Etter så mange år så har fortsatt ingen løst dette problemet.. Sett framerate-cap et hakk lavere enn vsynced framerate med triple buffer aktiv og prøv da. Dette skal i teorien fjerne 1 frame med inputlag. Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 16. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2012 Alt hadde vært så mye enklere hvis det fantes en teknologi på lik linje med Vsync men uten inputlag eller noen som helst form for ytelsesreduksjon. Triple buffering skaper bare mer input lag.. FPS limit fjerner ikke tearing så den er meningsløs men mindre man kun ønsker lavere temps. Etter så mange år så har fortsatt ingen løst dette problemet.. Sett framerate-cap et hakk lavere enn vsynced framerate med triple buffer aktiv og prøv da. Dette skal i teorien fjerne 1 frame med inputlag. Så da blir det slik? Vsync på Target FPS 59 Triple Buffering Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2012 Så da blir det slik? Vsync på Target FPS 59 Triple Buffering Slik jeg har forstått det. MistaPi er vel mer kjent med hvordan dette fungerer. Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 16. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2012 (endret) Så da blir det slik? Vsync på Target FPS 59 Triple Buffering Slik jeg har forstått det. MistaPi er vel mer kjent med hvordan dette fungerer. Er tilbake på PCen nå som jeg snart skal bytte ut med Ivy dersom komplett får fingeren ut. regner med at de er trege nå pga 17. Mai. Men skal prøve det du skrev.. =) Endret 16. mai 2012 av Symmetrical Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 16. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2012 Så da blir det slik? Vsync på Target FPS 59 Triple Buffering Slik jeg har forstått det. MistaPi er vel mer kjent med hvordan dette fungerer. Testet: Vsync Frame rate limit 58 Triple Buffering Det gjorde en enorm forskjell! Føles nesten like bra som med Vsync av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå