Gå til innhold

Behandle solbrent hud?

Anbefalte innlegg

For noen år siden var eg på ferie i Tyrkia og blei skambrent første dagen, å da meiner eg skambrent!! Var rød over heile kroppen og masse blemmer med vann, det var f.eks ingen mulighet å få på seg ei t-shirt, blei da anbefalt å smøre youghurt på. Etter å ha prøvd forskjellige kremer uten hell så måtte jo youghurt prøves, trur eg smurte på på kvelden og neste morgen var alt som normalt....... Så yoghurt funker som bare pokker!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For noen år siden var eg på ferie i Tyrkia og blei skambrent første dagen, å da meiner eg skambrent!! Var rød over heile kroppen og masse blemmer med vann, det var f.eks ingen mulighet å få på seg ei t-shirt, blei da anbefalt å smøre youghurt på. Etter å ha prøvd forskjellige kremer uten hell så måtte jo youghurt prøves, trur eg smurte på på kvelden og neste morgen var alt som normalt....... Så yoghurt funker som bare pokker!!!!

Håper du har rett! Takk

Lenke til kommentar

I fjor var jeg i Tyrkia for første gang, og jeg var flere timer på stranda uten solkrem. Senere på dagen var resultatet et faktum. Det endte opp med at jeg fikk veskefylte blemmer over hele ryggen og på skuldrene, mens huden flasset av. Det var opp til andre grads forbrenning.

På kvelden så vi oss nødt til å ta kontakt med reiseselskapet vi benyttet oss av, og de fikk lege til å møte opp på hotellrommet vårt samme kveld. Legen smurte på en salve jeg ikke aner hva er, så la han bandasje over hele ryggen min. Dagen etter møtte jeg opp på legekontoret og fikk sprøyte i rumpa og en salvemiks som kjæresten min måtte smøre meg inn med under resten av oppholdet. Jeg fikk også beskjed om å ikke være mer i kontakt med sola. Kjempeflott når man er på sydenferie. :)

Før vi kontaktet legen ble vi rådet av lokalbefolkningen om å prøve yoghurt osv. Dette hjalp ikke, men det hadde vi heller ikke regnet med.

Lenke til kommentar

Ingenting av det jeg fikk reduserte smertene i særlig grad. Å ligge på ryggen var et mareritt. Jeg ser du virker litt panisk i måten du skriver på, men om du er veldig solbrent er det desverre lite du får gjort med det. Kaldt vann hjelper ikke lenge etter at skaden har skjedd, og smertene jeg hadde gikk ikke over før det hadde gått en uke.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...