Gå til innhold

Behandle solbrent hud?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

For det første må du unngå videre eksponering av sol på de områdene du er brent, ja dette inkluderer å bade med t-skjorte.

Ellers er det å smøre seg inn med fuktighets minst hver kveld.

Og så bør du gå til innkjøp av en solkrem med høyere faktor, vist ikke blir du nok garantert brent andre plasser og.

Lenke til kommentar

Jeg pleier å påføre Yoghurt når jeg blir skikkelig solbrendt. egentlig tror jeg alt av melkeprodukter fungerer men siden yoghurt er såpass tyktflytende er det enklere å ha på huden. Påfør det, la det være på huden til det har stivnet (vanligvis tar dette 15-20 minutter) og skyll av. Etter det kan du gå ut i solen igjen.

Lenke til kommentar

Merk at på slike breddegrader så blir man solbrent selv når det er overskyet så på med skjorta.

Aloe Vera er veldig godt å bruke da det gir en kjølende effekt. Jeg tror dog ikke det har noen spesielt helende effekt forruten å tilføre fuktighet.

Lenke til kommentar

Jeg pleier å påføre Yoghurt når jeg blir skikkelig solbrendt. egentlig tror jeg alt av melkeprodukter fungerer men siden yoghurt er såpass tyktflytende er det enklere å ha på huden. Påfør det, la det være på huden til det har stivnet (vanligvis tar dette 15-20 minutter) og skyll av. Etter det kan du gå ut i solen igjen.

Med engang?

Tenkte å ta det med ro i 1 dag, så ut igjen.

Lenke til kommentar

Hvis du har blitt skikkelig solbrent så er faren stor for at du vil utvikle soleksem. Og du bør selvfølgelig ikke ut i sola før huden har leget seg.

Får du soleksem så må du holde deg unna sola resten av sommeren og muligens fremtidige sommere også.

Lenke til kommentar

Hvis du har blitt skikkelig solbrent så er faren stor for at du vil utvikle soleksem. Og du bør selvfølgelig ikke ut i sola før huden har leget seg.

Får du soleksem så må du holde deg unna sola resten av sommeren og muligens fremtidige sommere også.

Hva er "vanlig" solbrent og "skikkelig" solbrent..?

Altså, det er litt rødt, og når jeg tar på det så brenner det, også da jeg skal smøre meg i solkrem med aloe vera.

Med engang?

jeg har kunnet gå ut i solen med en gang men det kan jo hende du har litt annen hud som krever mer hvile.

Youghurt her er vel litt annerledes, meb har smak noe å si?

Lenke til kommentar

Vanlig solbrent så har du ingen problemer med å ta på området og og få sove om natta.

Skikkelig solbrent så er det plagsomt å ha på seg klær, og å få sove om natta kan man strengt tatt glemme.

Bommerten din var at du ikke smurte deg med faktor 30(Solfaktor Andersen) før du gikk ut i sola i første omgang.

Lenke til kommentar

Vanlig solbrent så har du ingen problemer med å ta på området og og få sove om natta.

Skikkelig solbrent så er det plagsomt å ha på seg klær, og å få sove om natta kan man strengt tatt glemme.

Bommerten din var at du ikke smurte deg med faktor 30(Solfaktor Andersen) før du gikk ut i sola i første omgang.

Er ikke vant til noe solkrem og sånt, men da har heg lært. Vil si at jeg er skikkelig solbrent da.

Så noen videre tips da vi vet det? Eneste vehandling er ha på klær, smøre youghury,

Hva med å dusje i kaldt vann?

Lenke til kommentar

Youghurt her er vel litt annerledes, meb har smak noe å si?

det skal ikke ha noe å si hvilken Yoghurt du bruker. første gangen jeg prøvde det brukte jeg gresk yoghurt og det har funket like bra som den norske. jeg vil dog anbefale deg å satse på naturell. jeg prøvde en gang med eple da det var den eneste jeg klarte å oppdrive men det var ikke noe særlig å gni alle de små eplebitene utover kroppen.

Lenke til kommentar

Hovedpoenget er å få tilført fuktighet til huden med gode hudkremer.

Og før du går ut så må du bruke solfaktor, selv under klærne. Jo høyere faktor jo bedre.

Solfaktor er de gradene som står på boksen? Så en med 30 grader protection fra Nivea her.

Men kan jeg bruke aloe vera gel for å begandle huden? Og hvordan gjør jeg det mht solkrem?

Lenke til kommentar

Hovedpoenget er å få tilført fuktighet til huden med gode hudkremer.

Og før du går ut så må du bruke solfaktor, selv under klærne. Jo høyere faktor jo bedre.

Solfaktor er de gradene som står på boksen? Så en med 30 grader protection fra Nivea her.

Men kan jeg bruke aloe vera gel for å begandle huden? Og hvordan gjør jeg det mht solkrem?

Lenke til kommentar

Her er en relativt oppdatert test av solkremer. Test av solkremer 2011

Du skal ha faktor på minimum 30. Og solkrem tilfører også huden fuktighet så du behøver ikke dobbelt opp, altså både lotion og solkrem.

Men husk å smøre deg skikkelig med en god lotion etter dusjing og før du legger deg, så er det solfaktor før du skal ut i sola, og det gjelder selv om du har klær på deg hvis du fremdeles er på Aja Napa. Sola er mye mer direkte der og du vil bli brent selv om du har en skjorte hvis du ikke har smurt deg.

Det finnes klær med solbeskyttelse(UV faktor) hvis du vil ta den helt ut.

Lenke til kommentar

Her er en relativt oppdatert test av solkremer. Test av solkremer 2011

Du skal ha faktor på minimum 30. Og solkrem tilfører også huden fuktighet så du behøver ikke dobbelt opp, altså både lotion og solkrem.

Men husk å smøre deg skikkelig med en god lotion etter dusjing og før du legger deg, så er det solfaktor før du skal ut i sola, og det gjelder selv om du har klær på deg hvis du fremdeles er på Aja Napa. Sola er mye mer direkte der og du vil bli brent selv om du har en skjorte hvis du ikke har smurt deg.

Det finnes klær med solbeskyttelse(UV faktor) hvis du vil ta den helt ut.

Lotion er vel den alie vera gelen jeg snakket om?

Ig igjen, solfakter er hvor mange grader den beskyttet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...