Gå til innhold

Går det ann å stoppe apper på Android for og starter automatisk


Anbefalte innlegg

Hei jeg lurte på om at Går det ann å stoppe apper på Android for og starter automatisk?.

 

Det Hjelper ikke å bruke task killer for bare sekunder etter du har lukka appene så starter de samme appene automatisk igjen, :hrm:

Det samme problemet er på alle Android enhetene jeg har prøvd. :thumbdown:

 

For på pc kan du nekte programmer for og starte automatisk, :thumbs:

hvorfor er det ikke slik på android det hadde spart enn masse på batterilevetiden?.

 

Og jeg har ikke hatt mange apps installert på android enhetene mine.

Endret av Leseren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke apps er det snakk om? Android starter ikke selv appsene, det er appsene som starter seg selv. Det kan være for å synkronisere bakgrunnsdata eller hente din posisjon etc.

 

På noen apps er det bare en dårlig vurdering at de våkner av seg selv, andre har det jo et formål :)

Lenke til kommentar

Det Hjelper ikke å bruke task killer for bare sekunder etter du har lukka appene så starter de samme appene automatisk igjen, :hrm:

Det samme problemet er på alle Android enhetene jeg har prøvd. :thumbdown:

Og hvorfor er det et problem? Du sparer ikke batteri av å avslutte apps i en taskmanager.

 

En ting bør være klinkende klart: Det at en app er listet opp i en taskmanager betyr ikke at appen faktisk kjører. Apps i status "onPause" ligger også der og de er bare lagret i minnet... faktisk er det svært sjelden apps i taskmanagerlisten faktisk kjører.

 

Løsningen på "problemet" er å slette taskmanageren og slutte å bekymre deg. Apps i minnet bruker MINDRE batteri enn apps som må startes og stoppes hele tiden. Det er derfor hyppig brukte apps starter av seg selv og lagres i minnet. Ikke bare bruker det mindre batteri, men det gjør at disse appene starter kjappere også.

Lenke til kommentar

Det er også fryktelig mange apps som starter opp etter du har låst opp en Android enhet etter vilemodus.

 

Jeg hater teknologi som går bak din rygg, :realmad:

Og når jeg som eier en Android enhet og ikke kan besteme vilke apps som skal starte automatisk.

Når jeg eier en ting så skal jeg være sjefen og ikke tingen. :wallbash:

Lenke til kommentar

(7digital) Musikk butikk app, (AUPEO! Personal Radio) NettRadio app, (Audible) Engelsk lydbok app trur jeg, (MOG Music) Nettmusikk app med dårlig utvalg trur jeg, (Rhapsody) en slaks Musikk app, (Viewster) Film App trur jeg.

 

Alle disse var ferdig installert på min (Philips GoGear Connect 3) Mp4 spiller som kjører Android 2.3.

 

Har også et Nettbrett som har følgene apps installert.

Har også (Audible) Engelsk lydbok app trur jeg, (Amazon Kindle) Bok app trur jeg, (Amazon Apps) Appstore som ikke er til og stole på.

 

Enhet (Creative Ziio 7) Android 2.2.

 

PS, Her ikke tatt med Apps Fra Google og Produsent av enhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...