Gå til innhold

Komplett Gamer Premium - BF3 edition, eller?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en ny gamer pc, og har sett endel på komplett sine ferdigoppsett. Og Komplett Gamer Premium - BF3 edition er den som frister mest mtp pris/ytelse.

Men så har det seg slik at jeg også tenker at å bygge pc'en selv sparer jeg noe på. Og kankje velge en annen nettbutikk enn komplett? Men jeg er ikke inne på komponentene og dens ytelser og kompabilitet. Så jeg spør dere :)

Gaming pc til maks 16k, helst mindre, men ikke yte dårligere enn komplett sitt oppsett:

CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD

PC BOX LARGE

QPAD FH Komplett L.E.

Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower

Corsair TX V2 850W PSU

Intel® Core i5-3550 Processor

ASUS P8Z77-V LX, Socket-1155

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9

ZOTAC GeForce GTX 570 1280MB PhysX CUDA

Corsair SSD Force Series 3, 120GB 2.5"

Seagate Barracuda® Green 2TB

Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S

QPAD 5K Pro Gaming Laser Mouse

QPAD|CT BF3 Collector Edition

SteelSeries 6G v2 Gaming keyboard

BenQ 24" LED GL2450HM

SteelSeries Siberia v2 Full-size Headset

ASUS PCE-N15 11n PCI-E Adapter

MS COA Label Windows Home Premium 7

MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit

MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic

Assassin's Creed: Revelations

Garanti 3 år - Sende inn

Totalt:

15.861,27

dette er bare sakset ut fra komplett sine sider.

Konkrete anbefalinger?

Trenger komplett maskin, skjerm, mus, tastatur og headset :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er ett oppsett til deg:

post-227710-0-46891500-1336945177_thumb.png

Legg til det kabinettet du liker. Tastatur, headset og mus er også litt mer personlige greier, men jeg kan varmt anbefale Corsair sin Vengeance seire.

Butikken er Dustin.no

Endret av Olestokk
Lenke til kommentar

Dette er et mer-ytende oppsett dette?

Jeg lurer på: Har dette oppsettet mulighet til å utvide med SLI/Crossfire? Trenger man mer enn 650w psu? Er denne skjermen er rask spillskjerm eller en skjerm med veldig godt bilde? Har fått med meg at det kan være litt enten eller der...

Lenke til kommentar

Et GTX 670 bruker halvparten så mye strøm som GTX 570, yter 35-40% bedre og er over et år nyere.

Ellers kan 3570K overklokkes i motsetning til 3550, 650W strømforsyning er også nok for å kjøre SLI med GTX 670.

Flaskehalsen i spil er nesten alltid skjermkort, så uansett hva du gjør vil olestokks oppsett være langt bedre.

Lenke til kommentar

PSU'n der. Aldri hørt om merket jeg? Er det bra greier? Hvorfor ikke Corsair f.eks? Lurer fortsatt på hvor langt 650w strekker da. Eller om jeg burde gå et hakk opp i effekt. Samtidig som jeg der at oppsettet bli dyrere og dyrere :p

Lenke til kommentar

NZXTs HALE90-serie er helt i toppsjiktet sammen med Antecs High Current Pro, Seasonic X, Corsair AX og XFX PROseries

Nydelig.. Greit lavt støynivå ved lav belastning også da antar jeg? Trur jeg bytter ut cpu kjøler med en NOCTUA NH-U12P. invendinger på det? Tenker at det skal kunne kjøle nok på lave viftehastigheter, altså være stille, samt klare en liten dersj overklokk :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...