Talker Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Skal kjøpe meg en ny gamer pc, og har sett endel på komplett sine ferdigoppsett. Og Komplett Gamer Premium - BF3 edition er den som frister mest mtp pris/ytelse. Men så har det seg slik at jeg også tenker at å bygge pc'en selv sparer jeg noe på. Og kankje velge en annen nettbutikk enn komplett? Men jeg er ikke inne på komponentene og dens ytelser og kompabilitet. Så jeg spør dere Gaming pc til maks 16k, helst mindre, men ikke yte dårligere enn komplett sitt oppsett: CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD PC BOX LARGE QPAD FH Komplett L.E. Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower Corsair TX V2 850W PSU Intel® Core i5-3550 Processor ASUS P8Z77-V LX, Socket-1155 Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9 ZOTAC GeForce GTX 570 1280MB PhysX CUDA Corsair SSD Force Series 3, 120GB 2.5" Seagate Barracuda® Green 2TB Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S QPAD 5K Pro Gaming Laser Mouse QPAD|CT BF3 Collector Edition SteelSeries 6G v2 Gaming keyboard BenQ 24" LED GL2450HM SteelSeries Siberia v2 Full-size Headset ASUS PCE-N15 11n PCI-E Adapter MS COA Label Windows Home Premium 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic Assassin's Creed: Revelations Garanti 3 år - Sende inn Totalt: 15.861,27 dette er bare sakset ut fra komplett sine sider. Konkrete anbefalinger? Trenger komplett maskin, skjerm, mus, tastatur og headset Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 (endret) Her er ett oppsett til deg: Legg til det kabinettet du liker. Tastatur, headset og mus er også litt mer personlige greier, men jeg kan varmt anbefale Corsair sin Vengeance seire. Butikken er Dustin.no Endret 13. mai 2012 av Olestokk Lenke til kommentar
Talker Skrevet 14. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2012 Dette er et mer-ytende oppsett dette? Jeg lurer på: Har dette oppsettet mulighet til å utvide med SLI/Crossfire? Trenger man mer enn 650w psu? Er denne skjermen er rask spillskjerm eller en skjerm med veldig godt bilde? Har fått med meg at det kan være litt enten eller der... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Et GTX 670 bruker halvparten så mye strøm som GTX 570, yter 35-40% bedre og er over et år nyere. Ellers kan 3570K overklokkes i motsetning til 3550, 650W strømforsyning er også nok for å kjøre SLI med GTX 670. Flaskehalsen i spil er nesten alltid skjermkort, så uansett hva du gjør vil olestokks oppsett være langt bedre. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 14. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2012 Akkurat ja. Men så var det jo endel dyrere dette skjermkortet også da. Om man skulle gå litt ned i pris da? Eller ville du rett å slett ikke anbefale det? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 GTX 570? Nei, vil ikke anbefale å kjøpe det nå. HD 7870 eller 7850 er bedre valg da. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 14. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2012 PSU'n der. Aldri hørt om merket jeg? Er det bra greier? Hvorfor ikke Corsair f.eks? Lurer fortsatt på hvor langt 650w strekker da. Eller om jeg burde gå et hakk opp i effekt. Samtidig som jeg der at oppsettet bli dyrere og dyrere Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 NZXTs HALE90-serie er helt i toppsjiktet sammen med Antecs High Current Pro, Seasonic X, Corsair AX og XFX PROseries Lenke til kommentar
Talker Skrevet 14. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2012 NZXTs HALE90-serie er helt i toppsjiktet sammen med Antecs High Current Pro, Seasonic X, Corsair AX og XFX PROseries Nydelig.. Greit lavt støynivå ved lav belastning også da antar jeg? Trur jeg bytter ut cpu kjøler med en NOCTUA NH-U12P. invendinger på det? Tenker at det skal kunne kjøle nok på lave viftehastigheter, altså være stille, samt klare en liten dersj overklokk Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 HALE90 er stille ved lav belastning ja. NH-U12P er en god kjøler. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 14. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2012 Hva er greia med gold og bronze versjonene? Bedre å gå for en 750w bronze enn en 650w gold? Vet ikke jeg. Men er redd for å gå tom for effekt om jeg stappe pc'n full av utstyr og evt. SLI / CFX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå