terje k. Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 (endret) Ja, jeg er nybegynner når det gjelder kamera, og skal egentlig bare ha ett kamera så jeg kan ta bilde med. Vil helst ha ett kamera så funker bra uten blits, da jeg føler dette ødelegger bilder. Så hvilket er det du egentlig får mest ut av pengene for 4000kr? Kan gå litt over budsjett. Har feks sett på dette, men jeg kan da ikke noe egentlig om kameraer. http://www.dustinhome.no/product/5010551099/nikon-d3100-optikk-18-55-vr-4gb-veske/#intcmp=searchProvider_dacsa Endret 13. mai 2012 av terje k. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Hvilket kamera du velger har lite å si for om du trenger blits. Det som har mye å si, er hvilken optikk du velger. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 http://www.dustinhom...hProvider_dacsa D3100 som du linker til er et bra valg til ditt budsjett, men det er også for eksempel Pentax K-r til 2999,- inklusive objektiv. (Send din postadresse til [email protected] så kan jeg sende deg et gratis minnekort eller to, så slipper du i alle fall å kjøpe det). Flere gode kjøp til rundt omkring ditt budsjett finner du her. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Det tilbudet til Japan Photo på K-r kan også jeg anbefale. Der får du mye for pengene; et godt kamerahus med alle funksjonene du trenger (og sikkert mange fler), god bildekvalitet og et av de beste kit-objektivene som finnes på markedet. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Ingen av de nevnte kameraene med standard medfølgende objektiv vil fungere optimalt i dårlig lys uten bruk av blits, men du kan kjøpe et lyssterkt objektiv i tillegg til denne type bilder innendørs, eller du kan kjøpe en ekstern blits til og montere på kameraet eller litt fra kameraet med bruk av kabel. Fordelen med ekstern blits er at du kan rette blitslyset unna motivet og bruke vegger/tak som lys-reflektor da får du mykere overganger i bildene samt riktig eksponerte bilder "ikke overeksponerte ansikter". Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Kjøp brukt, og se om du finner Canon 40D / Nikon D80/D200 + Tamron 17-50mm f2.8. Prismessig skal det komme på rundt 4000kr totalt, og det blir den billigste måten du får noenlunde gode resultater i dårlig lys. Blits ødelegger for øvrig ikke bilder. Ukyndig bruk av blits ødelegger bilder. 4 Lenke til kommentar
ulfgre Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Selv om jeg bruker Canon selv vil jeg anbefale deg å finne en brukt Nikon D3100 og evt nytt lyssterkt objektiv som f.eks Nikon 35mm AFS F1.8G. En billig combo jeg selv har testet og fungerer meget bra i de fleste tilfeller uten blits. 1 Lenke til kommentar
ingebrigts1 Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Nikon d3100 får du til 2990.- hos expert nå.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Nikon d3100 får du til 2990.- hos expert nå.. Også et godt tilbud. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Nikon d3100 får du til 2990.- hos expert nå.. Og Lefdal, ser det ut til. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 (endret) Ja, jeg er nybegynner når det gjelder kamera, og skal egentlig bare ha ett kamera så jeg kan ta bilde med. Vil helst ha ett kamera så funker bra uten blits, da jeg føler dette ødelegger bilder. Så hvilket er det du egentlig får mest ut av pengene for 4000kr? Kan gå litt over budsjett. Har feks sett på dette, men jeg kan da ikke noe egentlig om kameraer. http://www.dustinhom...hProvider_dacsa Skulle selv til å anbefale D3100 før jeg så linken din Å velge et kamera fra en stor og kjent produsent gir mange muligheter mtp brukt utstyr osv. Og det å velge Nikon i dette tilfellet er nok ikke dumt i det hele tatt. Dessuten er det et meget godt kamera til prisen. Men en annen mulighet kan også være Panasonic GF2. Det er et meget populært og kompakt systemkamera som gir gode bilder samt kjempebra videokvalitet. Man får også en hack til kameraet som gjør at man kan ta opp video i 44mbps. Og da begynner vi virkelig å snakke. Og det beste av alt er kanskje at kameraet er så lite og hendig som det er Vet ikke om video har noe å si for deg, men tenkte å nevne det uansett Her har du link til kamera med objektiv: http://www.prisguide...-dmc-gf2-142820 En annen fordel med Panasonic er at man kan bruke Olympus objektiver rett på, uten adaptere og autofokus vil fungere som normalt og exif informasjon kommer også med. Eneste forskjell er at man ikke har optisk bildestabilisering i olympus objektiver. Så utvalget av objektiver er stort og billig og de er også mindre enn speilrefleks objektiver. Her er link til hack hvis du noengang går for Panny http://www.eoshd.com/gh2-patch-vault (nederste hack) Endret 14. mai 2012 av IceBlitz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå