Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Problemer med nettverk

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har noen problemer med nettverket mitt. Jeg har tilgang til internett, men jeg har et program som heter Steam. Jeg kommer meg ikke inn fordi det står at jeg ikke har internet. Jeg har også MineCraft som jeg heller ikke får spilt multiplayer på. Her er noen som dere kan se på L0eAp.pngsRjB2.png

Håper dere kan hjelpe. ;)n5K9X.png

Jeg får heller ikke lastet noe ned fra internet. Ikke pinge websider heller. Og jeg kommer heller ikke inn på routern min. Jeg har fibernett med 25 mbps nedlasting og 25 mbps opplastning: 1949019822.pngAlle andre i samme nettverket som meg kan komme inn på steam, inn på routern etc... Faren min sier det har noe med ustabilt nett å gjøre men han veit ikke hvordan man fikser det. Noen som gjør?

Endret av MHeien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg foreslår du prøver å aktiverer automatisk portåpning (network discovery) i Windows.

Da vil maskinen prøve å åpne de portene den trenger for Steam mm.

http://www.home-netw...-windows-7.html

Den siden hjalp ikke. Alt som sto der var på fra før på pcen

restart nettverks kortet og ikke koble på steam så fast..

Hvordan skal jeg gjøre det?

Som sagt, faren min sier at nettet mitt men ikke de andre i huset er ustabilt. Men veit ikke hvordan man fikser det. Noen som vet?

Lenke til kommentar

Hvis du ser på speetest.net-testen så er det jo glimrende resultat der. 5ms forsinkelse er jo kjempebra.

Jeg har mest tro på at det er noe problem med portåpning eller infisert PC.

Om network disovery er aktivert i PC, så er det ikke sikkert at det er aktivert i sentral (routermodem).

For å sjekke det, kan du logge inn på siden dere har fått hos fiberleverandøren.

Ofte heter det UPNP i stedet for network discovery.

For å sjekke om portforwarding fungerer, så kan du laste ned utorrent og bruke linjesjekken i den. (options, speedguide).

Du kan sjekke om maskinen din er infisert her: http://www.esetnorway.com/trusselsenter/onlineskanner/

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har allerede testet om jeg har noen infiserte programmer med et program som heter Malware bytes anti malware. http://www.malwareby...alwarebytes_pro . Jeg hadde noen infiserte filer ja, men de ble fjernet. Men det virker ennå ikke. Men siden du sier det kan ha noe med port åpningene. Betyr det at når jeg har åpna porter for servere at det var da det kan skjedd noe? Men problemet er at jeg ikke kommer meg inn på routern. Først før innlogginga til routern ser det sånn ut: 0elT6.png

Og etter innloggingen ser det sånn ut (det stopper å loade): GODN1.png

Lenke til kommentar

Som regel bruker jeg Microsoft Security Assentials. Men den har ikke funnet noen infiserte programmer som jeg har sett, men det gjorde Malwarebytes antimalware. Den fant noen infiserte filer, men den fjernet alle den fant. Jeg tok en sjekk etterpå igjen, men da fant den ingen. Hvis den ikke er så bra, kanskje du kan anbefale meg en? ;) Slik at jeg kan teste assa, i tilfellet det er det som er problemet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Vel der er et program som kludrer til maskinen. Det er ikke definert som et virus, men popper opp og skal ha deg til å kjøpe et program for å fjerne eller gjøre maskinen din raskere. Hatt noe slikt program på maskinen?

Om du har hatt, så finnes der hjelp mot spesifikk program her på denne linken.

http://www.bleepingcomputer.com/forums/forum22.html

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker selv MSE på min maskin og det fungerer fint.

Problem med virus får man når man laster ned og installerer spill og andre programmer fra bittorrent e.l.

Man kan også få det om man ukritisk laster ned serienummer og annet til de nevnte programmene.

Jeg er enig i at det beste hadde vært å reinstallere windows fra bunnen av.

Når du har satt opp maskinen slik du ønsker det (før du legger inn piratsotfware mm) så lager du et bilde av disken og lagrer det på en annen harddisk (eller partisjon om du ikke har annen disk).

Da vil du senere kunne rekonstruere maskinen på kort tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Kommer du deg ikke på nett med den?

Får du pinget 8.8.8.8?

Er REGNINGA betalt?

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Som jeg har sagt, jeg har nett! Jeg har jo selvsagt nett når jeg driver med denne diskusjonen, og jeg er den eneste i huset som ikke får logga på steam, spilt minecraft multiplayer og kommet inn på routern...

Og nei, jeg får ikke pinga 8.8.8.8. jeg får ikke pinga noen ting -.- :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Har du sjekket driftsidene til din ISP om at alt er ok?

Prøv i kommandovindu og kjøre en tracert mot 8.8.8.8

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...