MHeien Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 (endret) Hei! Jeg har noen problemer med nettverket mitt. Jeg har tilgang til internett, men jeg har et program som heter Steam. Jeg kommer meg ikke inn fordi det står at jeg ikke har internet. Jeg har også MineCraft som jeg heller ikke får spilt multiplayer på. Her er noen som dere kan se på Håper dere kan hjelpe. Jeg får heller ikke lastet noe ned fra internet. Ikke pinge websider heller. Og jeg kommer heller ikke inn på routern min. Jeg har fibernett med 25 mbps nedlasting og 25 mbps opplastning: Alle andre i samme nettverket som meg kan komme inn på steam, inn på routern etc... Faren min sier det har noe med ustabilt nett å gjøre men han veit ikke hvordan man fikser det. Noen som gjør? Endret 13. mai 2012 av MHeien Lenke til kommentar
ZiPe Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 restart nettverks kortet og ikke koble på steam så fast.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Jeg foreslår du prøver å aktiverer automatisk portåpning (network discovery) i Windows. Da vil maskinen prøve å åpne de portene den trenger for Steam mm. http://www.home-network-help.com/network-discovery-in-windows-7.html Lenke til kommentar
MHeien Skrevet 14. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2012 Jeg foreslår du prøver å aktiverer automatisk portåpning (network discovery) i Windows. Da vil maskinen prøve å åpne de portene den trenger for Steam mm. http://www.home-netw...-windows-7.html Den siden hjalp ikke. Alt som sto der var på fra før på pcen restart nettverks kortet og ikke koble på steam så fast.. Hvordan skal jeg gjøre det? Som sagt, faren min sier at nettet mitt men ikke de andre i huset er ustabilt. Men veit ikke hvordan man fikser det. Noen som vet? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Hvis du ser på speetest.net-testen så er det jo glimrende resultat der. 5ms forsinkelse er jo kjempebra. Jeg har mest tro på at det er noe problem med portåpning eller infisert PC. Om network disovery er aktivert i PC, så er det ikke sikkert at det er aktivert i sentral (routermodem). For å sjekke det, kan du logge inn på siden dere har fått hos fiberleverandøren. Ofte heter det UPNP i stedet for network discovery. For å sjekke om portforwarding fungerer, så kan du laste ned utorrent og bruke linjesjekken i den. (options, speedguide). Du kan sjekke om maskinen din er infisert her: http://www.esetnorway.com/trusselsenter/onlineskanner/ 1 Lenke til kommentar
MHeien Skrevet 14. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2012 Har allerede testet om jeg har noen infiserte programmer med et program som heter Malware bytes anti malware. http://www.malwareby...alwarebytes_pro . Jeg hadde noen infiserte filer ja, men de ble fjernet. Men det virker ennå ikke. Men siden du sier det kan ha noe med port åpningene. Betyr det at når jeg har åpna porter for servere at det var da det kan skjedd noe? Men problemet er at jeg ikke kommer meg inn på routern. Først før innlogginga til routern ser det sånn ut: Og etter innloggingen ser det sånn ut (det stopper å loade): Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Du har virus og eller malware på maskinen. Enkleste og sikreste er en reinstall av OS'et. Lenke til kommentar
MHeien Skrevet 14. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2012 formatere pcen? uff da blir det rundt 6 gangen i år... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Hvilken antivirus bruker du? 1 Lenke til kommentar
MHeien Skrevet 14. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2012 Som regel bruker jeg Microsoft Security Assentials. Men den har ikke funnet noen infiserte programmer som jeg har sett, men det gjorde Malwarebytes antimalware. Den fant noen infiserte filer, men den fjernet alle den fant. Jeg tok en sjekk etterpå igjen, men da fant den ingen. Hvis den ikke er så bra, kanskje du kan anbefale meg en? Slik at jeg kan teste assa, i tilfellet det er det som er problemet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Vel der er et program som kludrer til maskinen. Det er ikke definert som et virus, men popper opp og skal ha deg til å kjøpe et program for å fjerne eller gjøre maskinen din raskere. Hatt noe slikt program på maskinen? Om du har hatt, så finnes der hjelp mot spesifikk program her på denne linken. http://www.bleepingcomputer.com/forums/forum22.html 1 Lenke til kommentar
MHeien Skrevet 14. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2012 Malwarebytes Antimalware synes jeg er bra. Når jeg så på den linken du posta så jeg at det var noen personer som bruker den også. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Jeg bruker selv MSE på min maskin og det fungerer fint. Problem med virus får man når man laster ned og installerer spill og andre programmer fra bittorrent e.l. Man kan også få det om man ukritisk laster ned serienummer og annet til de nevnte programmene. Jeg er enig i at det beste hadde vært å reinstallere windows fra bunnen av. Når du har satt opp maskinen slik du ønsker det (før du legger inn piratsotfware mm) så lager du et bilde av disken og lagrer det på en annen harddisk (eller partisjon om du ikke har annen disk). Da vil du senere kunne rekonstruere maskinen på kort tid. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Anbefaler også MSE, spesielt hvis du kjører 64-bits da den er en ekte 64-bit program.. 1 Lenke til kommentar
MHeien Skrevet 14. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2012 Ok, jeg har allerede MSE, men den har ikke funnet noen infiserte programmer. Men jeg skal høre på det dere sier, altså å reinstallere hele WIndows. Skal si ifra hvordan det har gått etterpå Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 (endret) Husk at antivirusprogram kan bli ødelagt av virus... Vanlig taktikk å gjøre det. Det er derfor det lønner seg å teste med en online scanner om man mistenker noe muffens. Endret 14. mai 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
MHeien Skrevet 14. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2012 Uff, det hjalp visst ikke med å installere pcen på nytt. Noen andre forslag? :S Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 (endret) Kommer du deg ikke på nett med den? Får du pinget 8.8.8.8? Er REGNINGA betalt? Endret 14. mai 2012 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
MHeien Skrevet 15. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2012 Som jeg har sagt, jeg har nett! Jeg har jo selvsagt nett når jeg driver med denne diskusjonen, og jeg er den eneste i huset som ikke får logga på steam, spilt minecraft multiplayer og kommet inn på routern... Og nei, jeg får ikke pinga 8.8.8.8. jeg får ikke pinga noen ting -.- Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) Har du sjekket driftsidene til din ISP om at alt er ok? Prøv i kommandovindu og kjøre en tracert mot 8.8.8.8 Endret 15. mai 2012 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå