Gå til innhold

[Løst] tablet eller ikke?

Anbefalte innlegg

litt usikker på om jeg skal skaffe tablet eller ikke.

har ingen funkende bærbar pc. kun en shitty gammel skolepc som er sliten.

har kun en stasjonær pc, og har tenkt litt på en tablet.

fant denne billige tassen her:

http://cdon.no/elektronikk/samsung_p3110_galaxy_tab_2_7.0_8gb_wifi-19225848

men lurer litt på blir 7" for lite, eller hvor stort er dette?

skal jeg ha 10" til galaxy så blir det jo endel høyere pris.

tenkt å bruke tableten til spilling, men mest for å surfe på nettet fra stua. ha den som sofa maskin.

og den er jo grei å ta med seg på ferie å spille på tenkte jeg, istedenfor å ta batteriet på telefonen helt ut hver dag.

men er det noen + eller - med tablet?

er 7" for lite?

er tablet helt umulig å surfe med? er den så helvettes treg i surfing at det ikke vits å bruke?? :p

jeg vet ikke, vil gjerne ha deres syn på tablets.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for en 10" PC

Tablets er ikke treg i det hele tatt, men etter å ha hatt Galaxy Tab 10.1, iPad 1 og en 10" mini PC er mini PCen en sikker vinner. Like bra batterilevetid, minst like rask, betydelig bedre å skrive med, og i tilegg støtter den et mye bredere bruksområde.

Endret av Tastatur
Lenke til kommentar

Tablets er ikke treg i det hele tatt, men etter å ha hatt Galaxy Tab 10.1, iPad 1 og en 10" mini PC er mini PCen en sikker vinner. Like bra batterilevetid, minst like rask, betydelig bedre å skrive med, og i tilegg støtter den et mye bredere bruksområde.

gi meg litt eksempler a.

større bruksområde?? som hva?? på hva?

bedre å skrive med?? ja du tenker da på at pcen har tastatur?

men blir ikke en pluss for tablet da at den er like stor skjerm, men mindre, og lettere?? jeg vet ikke, men skulle tro det?

Lenke til kommentar

gi meg litt eksempler a.

større bruksområde?? som hva?? på hva?

bedre å skrive med?? ja du tenker da på at pcen har tastatur?

men blir ikke en pluss for tablet da at den er like stor skjerm, men mindre, og lettere?? jeg vet ikke, men skulle tro det?

Er kanskje ikke større bruksområde en Android tablets, men definitivt iPad, mtp at du kan laste ned torrents, se filmer med uendelige filtyper osvosv. er litt vanskelig å forklare egentlig, men jeg ville gått for Mini PC.

Lenke til kommentar

Android tablets kan laste ned torrents, og har støtte for uendelige filtyper. Hvis jeg skulle ha kjøpt tablet på nytt, (har hatt Galaxy Tab 10.1 og iPad 1) ville jeg antageligvis gått for iPad, siden du føler at programmer og nettsider er TABLET, og ikke en oppblåst mobil.

PC har myyye større harddisk og mye større utvalg av programmvare.

Brukervennlighet og vekt vinner tablet på.

Lenke til kommentar

Asus har en serie nettbrett som ser ut som bærbar pc som heter Asus Transformer men de er litt dyre :thumbdown:

Link http://www.prisjakt....t.php?p=1223649

Når det gjelder mini pc så har Asus eee en modell helt uten vifte! :thumbs: som betyr at pc er så og si lydløs!.

Link http://www.dinside.n...s-eee-pc-x101ch

Og Asus eee er ikke noe tull fordi de har solgt flere eee pcer enn det Apple har solgt datamaskiner opp i gjennom historien det er imponerende det. :thumbup:

Endret av Leseren
Lenke til kommentar

ja jeg har fått med meg denne asus transformer, som man kan også sette på tastatur og det ser ut som en mini pc.

ja jeg vet andre tablets også har tastatur, men ingen ser så grom ut som transformer sin. men ja det er prisen, den er litt høy.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er helt ny på nettbrett og har tenkt på "samsung galaxy tab2 10.1 16GB Wi-Fi"

Jeg er altså helt fersk på dette og ser at man kan få de med og uten tilgang til mobilnett.

Jeg har tenkt på bare wi-fi typen.

Men, er det noe jeg går glipp av da.

Denne kommer kun til å bli brukt der det er trådløs nettilkobling. Altså ikke opp mot det vanlige mobilnettet.

Er det noe jeg rett og slett ikke tenker på?

Regner med at det likevel er greit å åpne min vanlige g-mailkonto...osv.

Andre ting, som likevel skulle gjøre at jeg burde koste på vanlig mobildekning?

Endret av cirka
Lenke til kommentar

3G er bortkastet penger om du ikke har en telefon fra middelalderen. Du kan dele internett fra de fleste smarttelefoner (Android 2.2 og høyere, iPhone 3GS, og høyere), koster det samme som å surfe vanlig på tlf. Telenor/Djuice = maks 10 kr dagen.

Lenke til kommentar

3G er bortkastet penger om du ikke har en telefon fra middelalderen. Du kan dele internett fra de fleste smarttelefoner (Android 2.2 og høyere, iPhone 3GS, og høyere), koster det samme som å surfe vanlig på tlf. Telenor/Djuice = maks 10 kr dagen.

Skjønte ikke helt hva du svarte på/mente her, men....

Dette gjelder altså:

"samsung galaxy tab2 10.1 16GB Wi-Fi"....

Og om det i det hele tatt vil bli noe forskjell om den er med eller uten mobilnett, når den likevel kun skal brukes i wi-fi områder.

Hva gjelder konfig av e-postkontoer, eller andre ting jeg ikke tenker på?

Lenke til kommentar

det tastatur prøvde å si er at med en vanlig smart telefon kan du bruke nettet på mobilen til å surfe med nettbrettet.

skal du bruke nettbrettet der det er wi-fi så trenger du jo ikke 3g da dette er dyrere å kjøpe og at du må ha sim kort i nettbrettet og det koster ganske mye å være på nett med nettbrettet.

jeg har fått min tab 2 10.1 veldig fornøyd, den er rask og enkel å bruke.

men noe jeg lurer på, jeg overførte noen videoer til nettbrettet, men fikk ikke til å spille av, filmene var jo mp4 format.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...