Gå til innhold

Datamaskin til skolebruk, 10k

Gjest Slettet-cvVoQz

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-cvVoQz

Hei!

Begynner på vgs. neste år, og må derfor kjøpe meg bærbar pc av et eller annet slag. Skal gå studiespesialisering. Jeg kommer til å bruke datamaskinen til skolebruk for det meste, men og surfing og litt spilling i ny og ne. (ikke de nyeste spillene).

Det er ikke så viktig hva maskinen koster, men ikke altfor langt over 10k.

For meg er det viktig at maskinen er forholdsvis lett, og at den er rask. Den MÅ ha HDMI, da jeg skal bruke ekstern skjerm hjemme.

- Må pcen har 1980x1080 for at ekstern skjerm skal kjøre i HD?

- Bør jeg vente med å kjøpe når det nærmer seg august?

Takker for alle innspill og svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du ikke skole-PC der du bor? trodde alle fikk det jeg.

PCen trenger ikke ha 1920x1080 for å kunne kjøre 1920x1080 på en ekstern skjerm.

Ett eksempel på PC er Asus N56 som koster 9800kr på MPX.no, den er kanskje i største laget hvis du skal bære den mye med deg.

Jeg ville sett på Asus sine nye Zenbooks som kommer snart, den skal vel hete UX32VD hvis jeg husker rett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cvVoQz

Du får 800-900 kr i året eller noe sånt, til å dekke utgifter tror jeg. Zenbooken ser fin ut!

Lenke til kommentar

Du får 800-900 kr i året eller noe sånt, til å dekke utgifter tror jeg. Zenbooken ser fin ut!

Vi får stipend til Skole som går direkte til Skole-PC, og det er heller ikke på mer enn 1000kr. Hvilket fylke bor du i? står sikkert på nettsiden demmes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cvVoQz

Vi får stipend til Skole som går direkte til Skole-PC, og det er heller ikke på mer enn 1000kr. Hvilket fylke bor du i? står sikkert på nettsiden demmes.

Rogaland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...