sinnataggen Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Heisann! Jeg har nettopp koblet opp min nye maskin og alt virket først til å fungere helt bra, men etterhvert fikk jeg problemer med usb enhetene mine... Jeg har en 120GB ekstern Maxtor 300le usb 2 disk og en Epson cx3200 koblet til hver sin USB port. Med en gang jeg starter opp maskina fungere disse helt fint men etterhvert virker det som om de blir "koblet av"? Dette skjer bare når maskina jobber med noe, dvs: Pc'en kan stå i mange timer uten noen programmer gående. Når jeg da prøver å gå inn på Maxtor disken går det helt bra. Men om jeg spiller en halvtimes tid på et spill som ikke ligger på denne disken hører jeg plutselig en "don dun" , samme som kommer når du kobler fra en usb enhet. Når jeg da går ut av spillet og prøver å gå inn på Maxtor disken igjen er alle filer og kataloger forsvunnet. Dersom jeg prøver å koble til og fra disken forsvinner hele disken fra explorer vinduet og kommer ikke tilbake når jeg kobler til igjen. Det samme skjer med epsonen som har fått meg til å tro at det er hovedkortet eventuelt en driver feil. Noen som har vært borti noe lignende eller som kan ha noen anelse om hva det kan være? Jeg har også koblet opp de ekstra usb portene men det samme skjer der. Så over på noe helt annet... Har prøvd utallige ganger å flashe biosen, men sliter. Jeg laster ned bios, lager en oppstarts diskett i windows og pakker ut filene på denne. Deretter booter jeg på floppyen og skriver runme. Jeg får da en melding om at bios nummeret ikke stemmer med hovedkort nummeret... Jeg er hundre prosent sikker på at jeg har lastet ned bios for ABIT NF7-S v 2.0, tror det var versjon 14... Hva kan dette komme av? Dette er jo ett ganske populært hovedkort så jeg håper noen kan hjelpe meg litt her... Lenke til kommentar
vonGrepa Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Heisan... Tror nok du bruker feil bios.. Jeg hadde samme feil når jeg trodde jeg lastet ned riktig bios fra Abit siden, den er idiotisk lagt opp... Last ned denne så blir du lykkelig.. tenker det fikser usb problemene dine også... de har hvert fall fikse noe usb ting siden de første versjonene av biosen "Fix the problem that systems can not detect USB Drvice under WinME resume from S3,S4 mode, and lead to usb connector failed" http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/nf7-s2.htm Lenke til kommentar
sinnataggen Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 Takk!! Helt enig; idiotisk lagt opp de sidene. Nå har jeg hvertfall flasha bios, så får vi se om det løser usb problemet også. Da blir jeg en glad gutt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå