Gå til innhold

Hjelp til kjøp av datamaskin til (Hardcore) Gaming, Video convertering, multitasking, og div.. for MAX 17K

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg så på et hovedkort fra asus så sto det " Nå med støtte for Pci-E 3.0 for kommende skjermkort!

(krever kommende 22nm prosessorer for å få denne støtten)"

Va menner de med dette?

er det sånn at jeg må ha Intel 3th generasjon prossesor for å kunne få max yttelse av f.eks vis jeg bestiller HD 7870 som støtter PCI-E 3.0?

Lenke til kommentar

nei! 3th gen får man ikke bruk for på lenge :)

du kan kjøpe skjermkort til 10k og selv da vil ikke 2. gen være noe som er for dårlig :)

E....... unskull men nå skjønt jeg ikke helt :?

Men det viktigste er vel Blir det noe forskjell på yttelsen i et grafikkort i PCI-E 3 og PCI-E 2???!

Endret av HaavardTMGamer
Lenke til kommentar

Ok

Vet du om noen billigere 24" tommer skjerm i farten da?

Prøver å holde meg unna billigskjermer, så vet ikke helt hva som duger/suger på den fronten. Men vill absolutt ikke anbefalt deg å gå ned i pris på skjerm. Gå heller opp. Alt for mange i dag kjøper heftig PC og crap skjerm. Det står ikke helt i stil.

Du foresten går det an å få f.eks 8 GB minne med å bestille 2x http://www.dustinhom...hProvider_dacsa uten problem?

Det går helt fint det, men det finnes 8GB kit. Kanskje like greit det. Og som sagt før; går du for den versjonen kan du glemme å få plass til en luftkjøler i fremtiden. Dessuten gjør ikke de heatspreaderene noen nytte utenom å se litt kul ut.

Lenke til kommentar

Hva tror dere folkens om denne skjermen her da http://www.dustinhome.no/product/5010333432/philips-244e1sb-23-6-wide-tft-black/#intcmp=searchProvider_dacsa den har jo HDMI ingan og da får jeg brukt HDMI kabelen min til jeg får takki DVI-D kabbel ( Bruker HDMI til XBOX- TV)

Ok

Vet du om noen billigere 24" tommer skjerm i farten da?

Prøver å holde meg unna billigskjermer, så vet ikke helt hva som duger/suger på den fronten. Men vill absolutt ikke anbefalt deg å gå ned i pris på skjerm. Gå heller opp. Alt for mange i dag kjøper heftig PC og crap skjerm. Det står ikke helt i stil.

Du foresten går det an å få f.eks 8 GB minne med å bestille 2x http://www.dustinhom...hProvider_dacsa uten problem?

Det går helt fint det, men det finnes 8GB kit. Kanskje like greit det. Og som sagt før; går du for den versjonen kan du glemme å få plass til en luftkjøler i fremtiden. Dessuten gjør ikke de heatspreaderene noen nytte utenom å se litt kul ut.

OK :)

Kan kansje kjøpe en skjerm for rundt 1750 Kr vis jeg har det oppsete jeg har kommet til nå!!

Kom med forslag :);)

Lenke til kommentar

Når du kjøper PC for over 13 000 kr bør du være villig til å legge ut litt for en god skjerm eller to. Særlig når det ikke finnes en optimal skjerm for både gaming og video-/bilderedigering. Det er tross alt skjermen du skal se på, ikke PCen.

. Har du oppset for 13-14k da?
Lenke til kommentar

Når du kjøper PC for over 13 000 kr bør du være villig til å legge ut litt for en god skjerm eller to. Særlig når det ikke finnes en optimal skjerm for både gaming og video-/bilderedigering. Det er tross alt skjermen du skal se på, ikke PCen.

Det er du som skal kjøpe PC her, ikke jeg.

Jeg sitter med en stasjonær som koster bortimot 16K å bygge.

Lenke til kommentar

Det er du som skal kjøpe PC her, ikke jeg.

Jeg sitter med en stasjonær som koster bortimot 16K å bygge.

Jeg mente om du hadde noen forslag! ;)
Lenke til kommentar

Dette er hva jeg ville ha gått for! du kan gå litt ned i pris ved å velge skjermen DELL UM2312HM 23"

Nok en gang så dukker OEM linsen opp igjen, det er jo en risiko å bruke vis det skulle skje noe med hovedkortet. Men det var et greit oppsetnellers. Men jeg ville ha byttet PSU og til den billigere Dell skjermen. Er på mobil så får ikke gjøre om på oppsettet før ikveld. Men kom fortsatt med tips og oppset.

Lenke til kommentar

Dette er hva jeg ville ha gått for! du kan gå litt ned i pris ved å velge skjermen DELL UM2312HM 23"

Nok en gang så dukker OEM linsen opp igjen, det er jo en risiko å bruke vis det skulle skje noe med hovedkortet. Men det var et greit oppsetnellers. Men jeg ville ha byttet PSU og til den billigere Dell skjermen. Er på mobil så får ikke gjøre om på oppsettet før ikveld. Men kom fortsatt med tips og oppset.

Om hovedkortet ryker er det bare å ta en telefon til Microsoft om at hovedkortet ditt røk, så fikses det.

Eneste som kan vurderes å gå opp i pris på er kabinett, men det er mer en smakssak.

Lenke til kommentar

Jeg vil iallefal ha W7 i 3-6 før jeg bytter. W8 synes jeg er bare dårlig og duger bare til nettbrett så jeg vil ikke kjøpe det. Og W9 vil nok ta 3-4 år til før det kommer og jeg kan jo ikke vente med å upgradere Hk så lenge om det skulle komme et med mye mere. Vi får sjå, budsjettet bestemmer om jeg må kjøpe OEM eller "Vanlig" W7

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...