Gå til innhold

Hjelp til kjøp av datamaskin til (Hardcore) Gaming, Video convertering, multitasking, og div.. for MAX 17K

Anbefalte innlegg

Denne er veldig fin å ha sett før man bygger.

http://www.youtube.com/watch?v=d_56kyib-Ls

Ta deg også god tid, det er ikke viktig å gjøre den fortest ferdig, det er mye bedre å gjøre det ordentlig en gang enn å gjøre det flere ganger slurvete. Tenk også litt gjennom kabelryddinga, sidedøra buler ut hvis det bare er en klump med kabler bak i kabelryddings rommet.

Ja jeg så på den igår. Bra video, har dere noen annen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Ville heller gått for GTX 670 evt HD7870.

- Til redigering er Dell sin Ultrasharp serie mye bedre.

- Kjølepasta trengs ikke. Selv med tredjepartskjølere følger det med. (Noe som forreste anbefales. CM Hyper 212 kjøler bra for en billig penge. Da må du gå for lavprofil utgaven av Vengeance-brikkene, da heatspreaderen ikke passer under Hyper 212.

- Du kan spare noen kroner ved å gå for OEM lisens av Windows.

Eller ser det bra ut :)

Lenke til kommentar

- Ville heller gått for GTX 670 evt HD7870.

- Til redigering er Dell sin Ultrasharp serie mye bedre.

- Kjølepasta trengs ikke. Selv med tredjepartskjølere følger det med. (Noe som forreste anbefales. CM Hyper 212 kjøler bra for en billig penge. Da må du gå for lavprofil utgaven av Vengeance-brikkene, da heatspreaderen ikke passer under Hyper 212.

- Du kan spare noen kroner ved å gå for OEM lisens av Windows.

Eller ser det bra ut :)

- Skal kjøpe GTX 670 eller HD 7870 vis det har det på lagger der og da, 580 stodd der bare fra før

- Jeg skal vudere det, men prøve å spare mest mulig, skjerm kan jeg oppgradere senere enkelt

- kjøleplasta skal eg vurdere å fjerne, men den koster ikke så mye da

- jeg vil ikke kjøpe OEM linsens vis det skulle skje noe med hovedkortet da eller oppdradering

Lenke til kommentar

Ett kjøp av GTX 580 kan ikke forsvares i 2012. Ikke når man har kort som HD 7870 som er bedre på alle måter. Når jeg sier på alle måter mener jeg; mindre pris, mindre varmeproduksjon, bedre overklokkingspotenstiale, mye mindre strømforbruk, mindre støy og omtrent samme ytelse.

Jeg vet, CPU kjøler kan jeg oppdradere lett senere, da tenkte jeg på kansje H100 fra Corsair

H100 er en bråkebøtte i forhold til luftkjølere, kjøleevnen er egentlig ikke noe særlig bedre enn de beste luftkjølerene som koster omtrent 300kr mindre. Som for eksempel Noctua NH-D14 og Phanteks Ph-TC14PE

Endret av Olestokk
Lenke til kommentar

Ett kjøp av GTX 580 kan ikke forsvares i 2012. Ikke når man har kort som HD 7870 som er bedre på alle måter. Når jeg sier på alle måter mener jeg; mindre pris, mindre varmeproduksjon, bedre overklokkingspotenstiale, mye mindre strømforbruk, mindre støy og omtrent samme ytelse.

Den 580 sto bare der, glemte å bytte den med et annet GTX kort, og AMD kortene vet jeg ikke så mye om forhold til yttelse, pris og forhold til Nvidias kort. Men jeg skal ta ein tit på HD 7870

Ok, har dere noen andre oppset for 1-3 K minndre kostnad som har nesten like bra uttelse istort sett alt?

Endret av HaavardTMGamer
Lenke til kommentar

Du kan gå ned til 2500k, billigere PSU, billigere kabinett, 64GB SSD og da kan du fort ta av 2K.

Ja, jeg tror jeg går for i5 så får heller jeg kjøpe meg en sikkelig råtas Prossessor til tungt arbeid på datan om et par år. Mullig jeg kjøper billigere PSU, kabinette blir jeg nøt til å tenke mye på, liker det egentlig veldig godt. SSD sparer jeg egentlig ikke noe mye på å kjøpe 60/64 GB isteden for men kansje. Kom gjerne med flere forslager. Kansje noen forslager om biligere Skjerm? ;)

Endret av HaavardTMGamer
Lenke til kommentar

i5 2500k er en råtass prosessor. Du vil ikke merke noe forskjell i spill mellom 2500k og 2600k.

Og der har du spart ca 1000,-

Gå for denne PSUen og du har spart 500,-

Gå for dette hovedkortet og du har spart 250,-

Da er du godt i gang :)

Som jeg forstod så har i5 2500K og i7 2600K samme ytelse i spill, men at i7 får mere yttelse vis man skal gjøre tungt arbeid som f.eks å convertere flere filer samtidig, redigere på bilder og film osv... pris forskjelen er ikke akurat 1000 Kr men noe rund 6-700 kr. PSU så kult ut, vurder det i natt og morgen. Hovedkort har jeg tenkt å prøve finne noe i rundt 900-1100 kr. skal sende et nytt (ALTERNATIV) oppset i morgen. Uansett TAKK FOR SVAR så langt!!!!!

Endret av HaavardTMGamer
Lenke til kommentar

Jeg vet, CPU kjøler kan jeg oppdradere lett senere, da tenkte jeg på kansje H100 fra Corsair

H100 er en bråkebøtte i forhold til luftkjølere, kjøleevnen er egentlig ikke noe særlig bedre enn de beste luftkjølerene som koster omtrent 300kr mindre. Som for eksempel Noctua NH-D14 og Phanteks Ph-TC14PE

Et problem med det to er at det er ganske store og da får jeg litt problem... det blir iallefal trangt vis jeg skal bruke 4 ram brikker i fremtiden.

Eneste forskjellen mellom 2500k og 2600k som er verdt å nevne er hyperthreading. Er ikke så veldig inni de forskjellige redigeringsprogrammene, men programmet må jo støtte hyperthreading for at det skal nytte seg :)

Ja men isåfall vet jeg 100 % hva slags prossesor jeg skal ha. (i5 2500K)

Endret av HaavardTMGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...