Gå til innhold

Klar til å kjøpe, trenger hjelp til å se igjennom!

Anbefalte innlegg

Heihei! Da var konfirmasjon fullført, og jeg er klar til å kjøpe meg pc! Jeg har satt sammen en liten handleliste, men jeg kunne godt trengt litt hjelp før jeg bestiller. Er det noen deler som ikke passer sammen, eller som jeg virkelig burde styre unna? Jeg har ikke råd til SSD, og jeg har derfor valgt å bare bruke harddisken til alt.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1076750&su=AEB49E25-319D-458D-86ED-B6F5C0B9861E

Takker for all feedback!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal den brukes til? Hvis du skal bruke den til spilling kan du gå ned på flere komponenter å ta med en SSD. Den vil gjøre mer nytte enn en prosessor du ikke vil få utnyttet fullt.

Du kan også spare noen kroner ved å handle på dustinhome.no

Endret av Bibow
Lenke til kommentar

Den skal brukes til spilling og redigering, og temmelig tung rendering. Er ikke veldig keen på å gå ned på noen, er mer redd for at jeg har valgt ut dårlige deler. Jeg er ikke interessert i å handle på dustin, holder meg til komplett :tease:

Lenke til kommentar

Jaja, hvis du hadde kjøpt på Dustin.no hadde du hatt råd til SSD, men siden du av en elelr annen grunn ikke vil så er det jo på en måte din egen feil.

Eller så er NZXT Phantom mildt sagt er forferdelig kabinett, eneste som får folk til å kjøpe det er utseende. Kabinettet er dårlig kvalitets plastikk med dårlig kabelrydding.

Kunne godt gått ned til GTX 670 som yter nesten helt likt som GTX 680 og kjøpt en strømforsyning som ikke er overkill. Da har du også råd til SSD.

Etter min mening burde alle PCer til over 8000kr ha en SSD, Det gir ingen ytelse i gaming, men det er utrolig mye bedre når men bruker PCen til vanlige oppgaver.

• Liker 1
Lenke til kommentar

*Snip*

Først og fremst ligger minstekravet mitt på rundt 750w allerede, så ville vel ikke sagt at 850w da er overkill? Har tenkt litt på å kanskje gå for et obsidian-kabinett istedenfor, hørt at det er god plass og veldig lett å holde organisert. Vil gjerne ha 680-kortet, liker å ha det lille ekstra når det gjelder ytelse.

Lenke til kommentar

60GB blir fort veldig lite. Hvis du skal drive med redigering vil du jo ha redigeringsprogrammene på SSDen.

Anbefaler minst 120GB. Og intel 520 er veien å gå :)

Vet du hvor mye Win7 Home Premium tar? Er usikker på om jeg faktisk trenger 120gb. Og er det noen som vet om jeg kan gå ned til 750w PSU?

Lenke til kommentar

60GB blir fort veldig lite. Hvis du skal drive med redigering vil du jo ha redigeringsprogrammene på SSDen.

Anbefaler minst 120GB. Og intel 520 er veien å gå :)

Vet du hvor mye Win7 Home Premium tar? Er usikker på om jeg faktisk trenger 120gb. Og er det noen som vet om jeg kan gå ned til 750w PSU?

Det tar ca 12GB + updates og div. Så regn med ca rundt 15 da. Og hvis du ikke har planer om SLI kan du gå ned til 500W.

Lenke til kommentar

Hæ? Min Win7 Enterprise-install tok 45GB~ med alle updates, drivere og små programmer som winrar, asus AI suite, mediamonkey, etc... Er home premium virkelig 30GB mindre enn enterprise?

edit: nvm... pagefile.sys på 16GB og hiberfil.sys på 11GB~.. gone ;)

spacesniffer er et kjekt verktøy forresten!

Endret av MDCCLXXVI
Lenke til kommentar

Har akkurat installert W7 og er mer oppe på din størrelse "1776".

Har home premium utgaven.

Betyr dette at jeg kan slette pagefile.sys og hiberfil.sys jeg også for å frigjøre plass?

Hvis så, er dette filer Win ikke har "bruk for" og vil win update etc "reinstallere" disse filene ved updates etc?

Leo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...