Gå til innhold

kommer ikke på nett etter reinnstallasjon av vista


Anbefalte innlegg

Heisan..

Nå står jeg fast her. Har formatert min stasjonære pc. Og innstallert Vista på ny. Men kommer ikke på nett igjen. Det kommer melding om at "maskinen ikke er koblet til ett nettverk". Og tidvis dukke det opp melding om at "ingen nettverkskort er konfigurert".

 

Det virker for meg som at driverene til nettverkskortet ikke er innstallert. Skal ikke disse følge med når Vista innstalleres? Hvor kan jeg ellers finne dem igjen?

 

Jeg har kablet internett. Det går først til modem,deretter router og deretter til pc. Og internettet virker(noe denne posten er et bevis på).

 

På forhånd takk for hjelp!

Endret av dejavu57
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok installere driver. Det finner du på nettsiden til produsenten av PCen. :)

Du må nok installere driver. Det finner du på nettsiden til produsenten av PCen. :)

 

Jasså ja-Det var datakjeden.no, og de er konk.

Jeg har en brukerguide over hovedkortet. ASUS. Er det de som har laget nettverkskortet og? Må jeg da laste dem ned til en pc,flytte til minnepinne og innstallere på den stasjonære?

Lenke til kommentar

Tror ikke Asus lager enkeltkomponenter som nettverkskort.

Men finn ut hva maskinen heter, og tast det inn her:

http://support.asus.com/Download/Options.aspx?SLanguage=en&type=1

 

Søk på modellnummeret til PCen eller hovedkortet. Da vil du sikkert få opp lenker til drivere til denne maskinen.

Asus sin hjemmeside har drivere til Asus-maskiner, selv om ikke Asus lager nettverkskortet.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...