Gå til innhold

Lg Optimus 4x HD

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt denne nå i 4 uker nå, men jeg går tilbake til min tidligere Google telefon - Galaxy Nexus.

Det gjør jeg ganske enkelt fordi LG 4x er så treg til å ta bilde....for å ikke snakke om når blitzen er på, huff å huff. Den blinker og styrer før den endelig tar bilde...

En annen ting jeg syns er kjempe irriterende og som jeg ikke har funnet ut at jeg kan gjøre noe med det er når jeg filmer. Den driver å fokuserer hele tiden, mens jeg filmer?! Blir ikke mye bra opptak av det..

Antenna er også dårlig. Får ikke 3G dekning der jeg tidligere hadde dette. Og hvis den viser bra mobildekning så kan du være sikker på at strekene forsvinner når du tar telefonen opp til øret!

Jeg syns det er veldig synd for ellers er det en kjemperask telefon. God skjerm også...

men nå må de vel snart lære at firkante telefoner er ikke gode å holde i forhold til runde kanter (slik som f.eks galaxy nexus) i tillegg virker jo telefonen så mye større med rette kanter.

Hilsen "hvilken-telefon-skal-jeg-nå-kjøpe"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Design er jo alltids en smaksak og jeg liker denne bedre enn S3. Syns 4X faktisk minner litt om S2. Firkantet og slank. Jeg har ikke holdt i denne selv, men kan forstå problemene med kanter og at en firkantet telefon virker større enn en med runde hjørner. Har også fått med meg softwareproblemene med 2X og oppdateringer som aldri kom. Så gjenstår det å se om det samme blir tilfellet med 4X.

DinSide Data opplever det samme som bræibånn nevner ang. kameraet og batteriet. De er heller ikke fornøyde.

Selv har jeg en hvit HTC One X (erstattet en Desire HD) som jeg er meget fornøyd med, spesielt kameraet. Det er kjapt og tar gode bilder. Siden jeg styrer 3G og lysstyrken selv, lader jeg annenhver dag. Hver tredje med lite bruk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har hatt denne nå i 4 uker nå, men jeg går tilbake til min tidligere Google telefon - Galaxy Nexus.

Det gjør jeg ganske enkelt fordi LG 4x er så treg til å ta bilde....for å ikke snakke om når blitzen er på, huff å huff. Den blinker og styrer før den endelig tar bilde...

En annen ting jeg syns er kjempe irriterende og som jeg ikke har funnet ut at jeg kan gjøre noe med det er når jeg filmer. Den driver å fokuserer hele tiden, mens jeg filmer?! Blir ikke mye bra opptak av det..

Antenna er også dårlig. Får ikke 3G dekning der jeg tidligere hadde dette. Og hvis den viser bra mobildekning så kan du være sikker på at strekene forsvinner når du tar telefonen opp til øret!

Jeg syns det er veldig synd for ellers er det en kjemperask telefon. God skjerm også...

men nå må de vel snart lære at firkante telefoner er ikke gode å holde i forhold til runde kanter (slik som f.eks galaxy nexus) i tillegg virker jo telefonen så mye større med rette kanter.

Hilsen "hvilken-telefon-skal-jeg-nå-kjøpe"

Oppgrader til 10d firmware, det skal løse problemet med kamera. Hvis du fortsatt ikke er fornøyd,så prøv en annen kamera app.

Lenke til kommentar

Siste oppdatering (v10d) fikser kameraproblemet, ja. I tillegg skal v10e/f komme i løpet av kort tid. Etter denne skal telefonen få Jelly Bean ifølge ryktene fra XDA. Det ser ut til at LG har skjønt viktigheten av gode og raske oppdateringer. LG Singapore har også sagt at det kommer ICS til alle fjorårets modeller.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt noob-spørsmål, men er det mulig å stille på hvilken programmer som skal kjøre ved oppstart av mobilen? Ser at det er en haug med program som kjører som jeg ikke har behov for, og jeg sliter med det jeg synes er dårlig batterikapasitet (under ett døgn). Da står den stort sett i stand-by med ting og tang som WiFi og dataoverføringer deaktivert. Hadde ikke samtaler på den da for å teste om hvor lenge den holdt, og det ble litt under ett døgn. Den bruker også ca. 4 timer på å lade seg opp, men det er vel kanskje normalt?

Sliter også med at den kobler seg av og på WiFi hvert 10 sekund, og det gjør den med alle nettverk som jeg har vert koblet opp mot. Utrolig irriterende for det er jo derfor ikke mulig å surfe med den når det er slik.

Spørs om ikke jeg burde tatt lærdom av den forrige LG som jeg hadde ja, men den funker jo bra ellers da :-/

Lenke til kommentar

Er ute etter ny telefon, og 4x virker jo som en kraftplugg til en ok pris.

Har tegra 3 prosessor i tableten min så vet hva den prosessoren klarer å yte.

Dog ser ikke LG ut til å ha unlocka bootloadern, å isåfall er det no go for min del.. Uten mulighet for flashing av custom rom så er telefonen kjedelig i mine øyne..

Noen som vet om de har noen planer om å unlocke?

Har ventet på Huawei acsend d quad xl i en evighet nå, og er usikker på hvor mye lenger jeg klarer å vente.. :p

Lenke til kommentar

Hei!

Vil bare si ifra om at CDON av en eller annen grunn har satt ned prisen noe veldig på 4x nå:

http://cdon.no/elekt..._black-18943653

Ville egentlig ha S3, men vil lissom ikke betale så fryktelig mye for en telefon. Har lest masse reviews, og denne ser ganske bra ut, får trekk fordi den ligger i samme prisklasse som S3 og er bittelitt dårligere, men til 2649 kr er den jo et røverkjøp!

EDIT: Og der var den statt opp til 3490 kr.

Endret av Larsera.
Lenke til kommentar

Hei Pey'J

Tenkte å kjøpe nye telefon, hadde aldri toppmodellen da, Har en SE Experia Neo, fin og god men lite minne, da kan man ikke laste ned flere apper . Først tenkte på noe billigere men da er det samme problem, lite plass også. likte HTC One X men hørte at har problemer med wifi anten og noen sa at måtte presse på et hjørne ,... ble litt lei. så fant LG 4x. ser bra ut bortsett fra kameraet..

Har du eller hadde noe problem med wifi?

Takker for all hjelp, særlig om LG, liker den godt

Lenke til kommentar

Hei alisad

Jeg har enda ikke hatt noen problemer med wifi, men enkelte i HTC One X tråden mener at dette problemet vil alle få etter hvert. Siden HTC har anerkjent dette problemet offisielt, er det ikke noe problem å få dette reparert på garanti/reklamasjon. Det er det også flere i samme tråd som har fått gjort. Du må bare spesifisere at det er det kjente wifi-problemet når du leverer mobilen inn til forhandler for service.

Jeg hadde kjøpt LG Optimus 4X HD hos CDON når den var "feilpriset" til 2649kr, da det var en meget god pris! Ser den koster 3490kr nå, som fortsatt er ca. 1000kr rimeligere enn HTC One X og Samsung Galaxy S3. Problemet er at det alltid kommer noe nytt og LG kommer jo med ny toppmodell som ser ut til å bli ny konge på haugen: Optimus G. Men når denne kommer for salg i Norge vet ingen enda, jeg forventer en pris over 5000kr ved salgstart.

Det ryktes også at HTC skal lansere nye modeller neste uke, både Android og Windows Phone 8.

Sony Xperia P har falt godt under 3000kr og er en "glemt" 4 tommers mobil med meget god skjerm og kamera. Personlig syns jeg den er meget lekker!

Hvis du ikke er opptatt av å ha et anerkjent merke, så er jo Huawei Ascend P1 noe å kikke på.

Lykke til med ditt mobilkjøp!

Lenke til kommentar

Til dere som har denne mobilen:

Er dere fornøyd så langt?

Hva liker dere og hva irriterer dere?

Har det kommet noen oppdateringer som har forbedret/fikset noe?

Fant denne på nedlastingssiden til LG:

OSP (On-Screen Phone)

LG On-Screen Phone is the service that allows you to view and manipulate your phone remotely via a PC, with the keyboard/mouse input from the PC. You can also easily exchange data between the PC and your phone.

FEATURES

1. You can write, send and receive messages (SMS or other messengers) via PC.

2. You can transfer file contents in Gallery, Music, Video Player, Office Viewer in your phone to the PC by drag & drop.

3. You can easily transfer files from the PC to your phone by dragging & dropping.

4. You can get real-time event notification from the phone.

5. You can see the whole pages of Home Screens in Panorama View. (Only with LG Home)

6. Multi-touch input using keyboard/mouse.

Noen som har prøvd? Jeg bruker Wondershare MobileGo til å sende SMS fra PC via mobil, liker å bruke PC-tastaturet (går raskere, pluss at på jobben så sitter man ikke opptatt med mobilen ;) )

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Hei alisad

Jeg har enda ikke hatt noen problemer med wifi, men enkelte i HTC One X tråden mener at dette problemet vil alle få etter hvert. Siden HTC har anerkjent dette problemet offisielt, er det ikke noe problem å få dette reparert på garanti/reklamasjon. Det er det også flere i samme tråd som har fått gjort. Du må bare spesifisere at det er det kjente wifi-problemet når du leverer mobilen inn til forhandler for service.

Jeg hadde kjøpt LG Optimus 4X HD hos CDON når den var "feilpriset" til 2649kr, da det var en meget god pris! Ser den koster 3490kr nå, som fortsatt er ca. 1000kr rimeligere enn HTC One X og Samsung Galaxy S3. Problemet er at det alltid kommer noe nytt og LG kommer jo med ny toppmodell som ser ut til å bli ny konge på haugen: Optimus G. Men når denne kommer for salg i Norge vet ingen enda, jeg forventer en pris over 5000kr ved salgstart.

Det ryktes også at HTC skal lansere nye modeller neste uke, både Android og Windows Phone 8.

Sony Xperia P har falt godt under 3000kr og er en "glemt" 4 tommers mobil med meget god skjerm og kamera. Personlig syns jeg den er meget lekker!

Hvis du ikke er opptatt av å ha et anerkjent merke, så er jo Huawei Ascend P1 noe å kikke på.

Lykke til med ditt mobilkjøp!

Tusen takk for hjelpa

Lenke til kommentar

Har hatt denne telefonen en stund, og er stort sett fornøyd.

Eneste jeg har et problem med er å legge opp en Activesync konto. Å opprette kontoen er greit, men samtidig opprettes det en Enhetsadministrator som stenger for det meste på telefonen. (Wifi, Bluetooth, SD kort tilgang +++)

Er det noen som har hatt samme problemet? Evt. tips til løsning er svært velkomment.

Bruker pr. i dag en hybrid løsning mellom IMAP epost og synke Kontakter igjennom Gmail, men hadde vært så mye enklere å kunne sette opp en Activesync konto uten at telefonen blokkeres for alt mulig.

Lenke til kommentar

Jeg må erstatte min gamle HTC Desire. Optimus 4X HD ser ut som det soleklart beste valget, bortsett fra at den har låst booloader som umuliggjør (vanskeliggjør) installering av custom ROMs. Deal-breaker. Synd for meg, synd for LG. Det blir nok en Samsung i stedet.

Endret av kvakse
Lenke til kommentar

Jeg må erstatte min gamle HTC Desire. Optimus 4X HD ser ut som det soleklart beste valget, bortsett fra at den har låst booloader som umuliggjør (vanskeliggjør) installering av custom ROMs. Deal-breaker. Synd for meg, synd for LG. Det blir nok en Samsung i stedet.

Best å holde seg LANGT unna alle telefoner med låst bootloader.

Lenke til kommentar

Ser etter ny telefon som skal overta for min Galaxy s2. Har sett på LG Optimus 4X, og denne virker veldig interessant. Har lest at det har vært mye feil med fjorårets 2X, men hvordan er 4X?

Etter hva jeg har sett virker den ganske bra, og høy karakter i tester. Har LG skjerpet seg, eller er den like bugget? Frister veldig ettersom den er veldig billig, og har et flott design.

Takker for svar! :)

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar

Har hatt telefonen i en uke nå og kan bare si at jeg er kjempefornøyd!

Telefonen har meget god skjerm, og god byggekvalitet. Av hva kvalitet angår vil jeg si den virker mindre plastikk enn S3, men S3 er kanskje litt bedre å holde i pga. det runde designet.

Telefonen var såpass billig at jeg egentlig forventa litt bugs, dårlig software etc. Det er jo tross alt LG, så forventa ikke så mye. Der tok jeg feil. Menyene er gode, og ikke minst har den den desidert beste laucheren jeg noen gang har sett fra en telefon-produsent. Ting går såpeglatt, ingen lagg what so ever!

Slår man av animasjoner i launcheren kommer mapper og app-drawer opp så fort man berører skjermen.

Jeg har testet den med S3 i den andre handa, og Touchwiz er totalt underlegen. Liker forøvrig ganske godt de forskjellige animasjonene man kan velge mellom for bytte av start-skjermer.

Batteriet er helt ok. I standby varer det veldig lenge, med med litt spilling på t-banen, lesing av PDF i forelesninger og litt nettbruk, har jeg som regel igjen ~40-50%. Altså ikke noe problem så lenge man lader hver natt, eller moderat bruk i to-tre dager.

Kameraet er bra nok, dog ikke helt på nivå med S3/HOX. Er kamera det absolutt viktigste, så kjøp noe annet(Nokia?).

Irriterende at bootloaderen er låst, men når stock fungerer så bra, så gjør det ikke noe.

Jeg angrer iallefall ikke på kjøpet!

Lenke til kommentar

Har hatt telefonen i en uke nå og kan bare si at jeg er kjempefornøyd!

Telefonen har meget god skjerm, og god byggekvalitet. Av hva kvalitet angår vil jeg si den virker mindre plastikk enn S3, men S3 er kanskje litt bedre å holde i pga. det runde designet.

Telefonen var såpass billig at jeg egentlig forventa litt bugs, dårlig software etc. Det er jo tross alt LG, så forventa ikke så mye. Der tok jeg feil. Menyene er gode, og ikke minst har den den desidert beste laucheren jeg noen gang har sett fra en telefon-produsent. Ting går såpeglatt, ingen lagg what so ever!

Slår man av animasjoner i launcheren kommer mapper og app-drawer opp så fort man berører skjermen.

Jeg har testet den med S3 i den andre handa, og Touchwiz er totalt underlegen. Liker forøvrig ganske godt de forskjellige animasjonene man kan velge mellom for bytte av start-skjermer.

Batteriet er helt ok. I standby varer det veldig lenge, med med litt spilling på t-banen, lesing av PDF i forelesninger og litt nettbruk, har jeg som regel igjen ~40-50%. Altså ikke noe problem så lenge man lader hver natt, eller moderat bruk i to-tre dager.

Kameraet er bra nok, dog ikke helt på nivå med S3/HOX. Er kamera det absolutt viktigste, så kjøp noe annet(Nokia?).

Irriterende at bootloaderen er låst, men når stock fungerer så bra, så gjør det ikke noe.

Jeg angrer iallefall ikke på kjøpet!

Høres bra ut! Har nettopp bestilt meg en selv! :)

Denne telefonen skårer veldig bra i tester, og nesten ingen som har den er missfornøyd. Så det er nok ikke så dårlig telefon som folk tror. Med 4X har nok LG skjerpet seg og laget en god telefon, ihvertfall når vi får den for 2895,-

Lenke til kommentar

Så at netkjøp selger denne billig(2850) bestilte og fikk den etter 2 dager på lørdagen, dvs dadde den i 2 dager. For å være helt ærlig skulle returnere den dersom hadde kjøpt på butikk for eksempel Elkjøp, men siden åpna den tror kan ikke returneres.

Jeg trenger utenlansk font og dette er dårlig, kan ikke lese på persisk, men om man bruke google chrom isteden for android nettleseren, kan lese dette med noen feil. Jeg hadde altid SOny ericsone og selv de gamle modeller klarte alltid' dette.

kameraet er irriterende treg og ikke noe god kvalitet på bilder.

kunne koble min sony ericson neo til tven og ser på bilder og film tråløst, dette kobles også men man må velge bilder og videoklipp en og en fra mobilen. men på Neo en trengte ikke å røre mobilen. forresten ser ikke videoklipper bare hører lyden med en liten linje( Kanskje dette er noe justerbart somfikk ikke tid til å sjekke enda.

ellers er den pen og rask. Da slo jeg den for første gangen var det flere oppdateringer å instalere.

Jeg er villig til å betale en tusenlapp mer nå, du kan bestemme selv dersom har tenkt på det. spør meg gjerne om du lurer på noe konkret, så sjekker jeg den på mobilen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...