Gå til innhold

Hvilken gruppe/enhet identifiserer du deg sterkest med?

70 stemmer

1. 1. Hvilken gruppe identifiserer du deg sterkest med?

• Pattedyr
      3
    • Menneske
      19
    • Europeer/Amerikaner/...
      7
    • Nordisk/...
      10
    • Nordmenn/Svensker/...
      9
    • Nord/Vest/Sør/...-lending
      5
    • X-Væring (by/bygd)
      3
    • Olsen/X-Slekta
      1
    • Olsen/X-Familien
      3
    • Meg selv
      10

Anbefalte innlegg

<p>

Eg trur ikkje det er nødvendig å kommentere det andre, fordi du ganske tydlig berre skriver det på trass.
Javel, jeg henviser til definisjonen av vold "på trass" da :)

Grunnen til at alle må betale skatt er fordi det ikkje er mulig å ha ein stat og velferdspolitikk uten at alle betalar skatt og avgifter.
Jeg ønsker hverken Stat eller velferdspolitikk! Dere som vil ha det kan jo betale da?

Når du nyter fordelane det skapar, f.eks tryggheit og dermed muligheita til privat eigendom, vekst er også avhengig av at aktørane føler seg trygge og telefon.
Jeg anser ikke det som trygghet at man kan bli ranet av Staten når som helst, føler meg absolutt ikke trygg når jeg ser en Politimann rundt svingen, tvert imot. Landeveisrøveri, tenker jeg da.

Du veit vel at telefonnettet er byggd av staten fordi private ikkje fant det lønnsomt å drive med det her. Det hadde heller ikkje vert noko serlig med vegar og heller ikkje toglinje.
Du blir sikker overrasket om du oppdager at det meste av dette du nevner faktisk ble skapt av private, før Staten ekspropierte det og kjørte ting på skakk?

For at eit samfunn som vårt skal fungere må alle betale skatt, og om du ikkje liker det får det være ditt problem, men noko det ikkje er så er det tjuveri, fordi du nyter fordelane kvar dag.

Forstår du forskjellen mellom Staten og Samfunnet? Grunnen til at det er to forskjellige ord, er fordi betydningen er forskjellig. Den ene klarer seg ikke uten å stjele fra den andre. Gjett hvilken?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

Vi veit begge at slike situasjonar ikkje kan reknast som vold.

Jeg ønsker hverken Stat eller velferdspolitikk! Dere som vil ha det kan jo betale da?

Det er bestemt at vi skal ha stat, fordi det skaper det beste resultatet på lang sikt. Dersom du vil ha eit land uten stat får du danne eit land. Der du lever i lag med mange andre uten lov og orden, der du og resten av gjengen kan bli frastjåle eigendomane annankvar dag. Eg har forresten hørt at det er ein ganske svak stat i Somalia, kanskje du skulle rest ned dit? Der slepper du sikkert å betale skatt.

Jeg anser ikke det som trygghet at man kan bli ranet av Staten når som helst, føler meg absolutt ikke trygg når jeg ser en Politimann rundt svingen, tvert imot. Landeveisrøveri, tenker jeg da.

Ok, du får søke dekning i gettoen da. Politiet er ikkje der så ofte av ein eller anna grunn, sikkert fordi gode og lovlydige personane holder til og skremmer dei vekk, der er du nok trygg.

Du blir sikker overrasket om du oppdager at det meste av dette du nevner faktisk ble skapt av private, før Staten ekspropierte det og kjørte ting på skakk?

Dette stemmer ikkje, men det er nok sant at mykje av eigendomen der dei har bygd infrastrukturen på vart eid av private og ekspropiert av staten.

Forstår du forskjellen mellom Staten og Samfunnet? Grunnen til at det er to forskjellige ord, er fordi betydningen er forskjellig. Den ene klarer seg ikke uten å stjele fra den andre. Gjett hvilken?

Staten er grunnen til at vi har eit velfungerande samfunn. Grunnsteinen for ein god økonomi er ein stat, fordi ha kan beskytte aktørane i marknaden, uten ein stat ville samfunnet klart seg dårlig. Det er "smører" samfunnet slik at det fungerer betre.

Lenke til kommentar

Vi veit begge at slike situasjonar ikkje kan reknast som vold.

Vi veit begge at det ikke stemmer, les definisjonen en gang til.

Det er bestemt at vi skal ha stat, fordi det skaper det beste resultatet på lang sikt.

Jasså, interessant. Hvem bestemte dette da? Ikke tilfeldigvis en viss Haralr Hårfagre? Så sier du at han bestemte dette fordi det skapte det beste resultatet? For ham selv, da antar jeg?

Dersom du vil ha eit land uten stat får du danne eit land. Der du lever i lag med mange andre uten lov og orden, der du og resten av gjengen kan bli frastjåle eigendomane annankvar dag.
Så du aksepterer vår rett til å melde oss og vår eiendom ut av Staten Norge?

Eg har forresten hørt at det er ein ganske svak stat i Somalia, kanskje du skulle rest ned dit? Der slepper du sikkert å betale skatt.
Desverre enda værre der nede. De har flere konkurrerende Stater innen samme territoriet. En Stat er ille, flere Stater er værre.

Ok, du får søke dekning i gettoen da. Politiet er ikkje der så ofte av ein eller anna grunn, sikkert fordi gode og lovlydige personane holder til og skremmer dei vekk, der er du nok trygg.

Tja, er der noen Ghetto i Norge da?

Dette stemmer ikkje, men det er nok sant at mykje av eigendomen der dei har bygd infrastrukturen på vart eid av private og ekspropiert av staten.

Hmmm, historieløs ungdom. Overraskelse>
Hovedbanen var fram til 1926 et aksjeselskap der Staten riktignok med årene skaffet seg flere og flere av aksjene. Hovedbanen var derfor formelt en privatbane og ble ikke en del av Norges Statsbaner før 4. mars 1926.
http://no.wikipedia.org/wiki/Jernbanen_i_Norge
I 1880 åpnet International Bell Telephone Company det første norske telefonanlegget med sentraler i Oslo og Drammen. Selskapet drev etter konsesjon av kommunene. Ikke lenge etter ble det opprettet lokale telefonforeninger og -selskaper som private kooperativer i flere kommuner rundt om i Norge. Fra omkring århundreskiftet kom staten sterkere med, og Telegrafverket overtok etterhvert i alt 200 private telefonanlegg.
http://no.wikipedia.org/wiki/Den_Norske_Statstelegraf

Staten er grunnen til at vi har eit velfungerande samfunn. Grunnsteinen for ein god økonomi er ein stat, fordi ha kan beskytte aktørane i marknaden, uten ein stat ville samfunnet klart seg dårlig. Det er "smører" samfunnet slik at det fungerer betre.

Staten er en parasitt som lever på samfunnets bekostning. Det er ingen velsignelse å være infestert av parasitter, bortsett for parasittene da selvfølgelig. :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...