AnonymDiskusjon Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Kanskje dette hadde passet bedre i jobb og utdanning kategorien, men pågrunn av min anonymitet i dette og at det inneholder mye helserelatert. Så poster jeg det her. Lider av nevropati og har fått sterkt nedsatt funksjonseve pågrunn av dette. Når dette er på sitt verste så tar jeg sterke opiater. For øyeblikket oxyocntin. Noen har sikkert hørt om dette. Jeg går for tiden på en bacher, 2 året. Etter 1 semester, 1 år. Så fikk jeg denne sykdommen. Å kom meg gjennom året, med 50 studiepoeng. Jeg ble altså 10 studiepoeng forsinket, første året. Som sakt er jeg nå på andre året og er ferdig i mai. Dette andre året har mildt sagt hvert jævlig, i tilegg til store helsemessige problemer. Har jeg opplevd mye stryk. Nå etter jul besto jeg bare et fag og ble 20 poeng forsinket til. Er for øyeblikekt da 30 poeng forsinket. Så kommer spørsmålet. I år har jeg meldt meg opp i hele 5 fag, alle er 10 poeng hver. Jeg måtte bare ta 30 studiepoeng, men altså valgte jeg å ta 50. Målet var å bestå alt, for minske forsinkelsen. Det viktige er å ikke ligger over 60 poeng i forsinkelse, da jeg ikke får mer støtte da. Dersom jeg består alt, så får jeg jo de 30 poengene som jeg må ha, for å ikke bli ytterligere forsinket + at jeg får slettet 20 av de 30 jeg er forsinket. Det ser ikke ut som jeg klarer dette og har derfor noen spørsmål. Om jeg bare klarer 20 poeng av de 50 jeg meldte meg opp i. Blir jeg da 10 poeng forsinket, eller 30? For meg virker det mest logisk at jeg blir forsinket ytterligere med 10 poeng, siden kravet til lånekassen av en fulltidsstudent er 30 poeng pr semester. Det virker ulogisk at jeg skal ble forsinket for noe jeg tok som ekstra, utenom utdanningen min. Jeg mottar ekstra stipend for nedsatt funksjonsevne og støtte om sommere fra lånekassen og de er klar over denne situasjonen. Håper noen kan hjelpe meg. Anonym poster: 2e328e261084f3a490354a993dbdbe3e Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Forsinkelse måles etter hvor mange studiepoeng du har, kontra hvor mange studiepoeng du skal ha på dette punktet i studieløpet. Har du gått to år på studiet skal du altså ha 120 studiepoeng. Det er dette tallet du måles mot - ikke hvor mange eksamener du har bommet på. Du sammenlignes med normert studietid. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2012 Forsinkelse måles etter hvor mange studiepoeng du har, kontra hvor mange studiepoeng du skal ha på dette punktet i studieløpet. Har du gått to år på studiet skal du altså ha 120 studiepoeng. Det er dette tallet du måles mot - ikke hvor mange eksamener du har bommet på. Du sammenlignes med normert studietid. Trådstarer: Å det var godt å høre. Vil det si at dersom jeg får 20 poeng nå til sommeren. Så er jeg totalt 40 poeng forsinket? Å dermed innenfor 60 poeng grensen. Det høres jo logisk ut. Anonym poster: 2e328e261084f3a490354a993dbdbe3e Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Du er nå ferdig med 2. år og skal etter normert studietid ha 120 studiepoeng. Du har bestått 50 studiepoeng (første år) og 10 studiepoeng (andre år første semester). Dersom du består 20 studiepoeng nå har du 80 studiepoeng av de 120 du skal ha. Da vil du være 40 studiepoeng forsinket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå