Mythos Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Jeg gir kun tips om jeg synes jeg har fått ekstremt god service, og det er ikke ofte. 1 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Jeg gir kun tips om jeg synes jeg har fått ekstremt god service, og det er ikke ofte. Dette. 1 Lenke til kommentar
torarv Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Jeg gir aldri tips i norge, kun i utlandet! 1 Lenke til kommentar
genser Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Til dere som tipser på restaurant. Gjør dere det samme i klesbutikken, på Elkjøp, til bussjåføren, bibliotekaren, osv., eller kun ved servering? Hvis kun ved servering, hvorfor? Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 I det store og hele tipser man fordi man har fått tjenester utover det som er forventet, eller fordi man har satt ekstra pris på den tjenesten som blir utført. Det kan foruten å tipse serveringspersonale være, blomster eller vin til fysioterapeuten, julegave til avisbudet i form av penger eller stæsj, vin eller brennevin til bil- eller båtmekanikeren din, en six-pack til snekkeren på fredag eller en påskjønnelse til frisøren. I utgangspunktet skulle oppdragsgiver holde håndtverkere med drikkevarer under arbeidets gang, derav begrep som "murer" og drikkepenger. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Betaler eg med kort tipser eg ikke. Betaler eg kontant så runder eg opp til nærmeste seddel. Men dette er som regel pga et ønske om å ikke ha småpenger, mer enn å gi servitøren ekstra inntekt. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 I Norge runder jeg gjerne opp til nærmeste 50-lapp vanligvis, hvis jeg er på bedre restauranter fra peppes og oppover. Er egentlig ikke nødvendig, er vel egentlig bare en vane. Når jeg er i USA blir det nok jevnt over 10-15 prosent litt avhengig av hvor fornøyd jeg er og hvilken type service det er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå