Gå til innhold

Sommerferie til Hellas

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg og kjæresten planlegger å dra til Hellas i sommer, (tidlig i august) så lurer vi på om noen har noen tips til hva man kan finne på der? Og hvor det er fint å dra til i Hellas? En annen ting er, er det lurt å bestille nå, eller drøye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

20 August er skolestart så det er mye mindre etterspørsel etter charterreiser som varer lengere enn dette. Og det vanlige er at reiser før denne datoen blir dyrere om man venter, mens reiser som varer etter denne datoen blir billigere. For begge blir uansett utvalget mindre om man venter.

Lenke til kommentar

Øyhopping i Kykladene anbefales på det varmeste.Alt dere da trenger er flybilletter til Santorini, og resten kan man ta som det kommer. Overnatting er ikke noe problem å finne uansett hvilken øy man kommer til.Alt etter hvor fleksible dere er vil jeg anbefale å reise i perioden mai til midten av juni. Passe temperatur, færre turister og lavere priser. Eventuelt august/september. God tur.

Lenke til kommentar

Øyhopping i Hellas kan absolutt være bra, men det er 3 grunner til at jeg ikke vil anbefale det her:

1) begynnelsen av august er tiden med høyest belegg så det er dårlig utvalg og høye priser om dere ikke booker husrom på forhånd.

2) Det er stor risiko for streiker og problemer i Hellas i sommer så da bør man ikke være avhengig av transport fra øy til øy for å komme seg videre og tilake til øya med returflyet.

3) Med øyhopping kjøper man kun flybillett. Med den ustabile situasjonen Hellas har nå er det absolutt å anbefale å reise charter slik at man har bedre rettigheter og blir bedre tatt vare på ved komplikasjoner.

Situasjonen der er ikke bra:

-de må holde nyvalg i juni da ingen klarte danne regjering etter velget som nettopp ble holdt. Det ble stemt inn en rekke protestpartier, blandt annet en stor gruppe nynasister. Hellas er altså uten fungerende regjering og situasjoen blir ikke nødvendigvis avklart i juni.

-Hellas har ikke overholdt avtalene med Eu og det trues med å holde igjen penger som allerede er lovet.

Jeg vil ikke anbefle å dra til Hellas i det hele tatt i år. Og det er nok av andre land som fortjener vår støtte under den økonomiske krisen uten av vi risikerer streik og kaos om vi reiser dit.

Lenke til kommentar

Azorene om dere vil se noe litt annerledes

Kroatia

Kypros

Portugal

Spania

Montenegro

Hellas er absolutt en fint land med mye å se og hyggelig folk, men jeg ville ikke reist dit akkurat nå. Det vil komme nok av anledninger til å reise dit senere.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...