Broseen Skrevet 14. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. mai 2012 Men har ikke de tidligere forslagene tatt hensyn til dette, altså at det passer hovedkortet? Hvis ikke så står jo listen på siden til ASUS også. Jeg mener at det "skjer mye" i spillet ja, my kuler og granater osv... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2012 Du har ikke sagt noe om strømforsyningen din, vi har også glemt å spørre selvfølgelig, men om du har en 250W enhet uten navn er det helt klart at du burde oppgradere den også Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 14. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. mai 2012 Joda, det har blitt spurt, men jeg har ikke tatt meg bryet med å åpne for å se Men gjorde det nå. Mist 550w skal være en helt grei strømforsyning såvidt jeg vet... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2012 Nå er vel og merke de gamle Mist'ene tikkende bomber, men la g, det bør nok ikke ugjøre noe som helst problem å bytte HW, om vi antar at strømforsyningen klarer 400W belastning i dag, noe den helt sikkert gjør. (strømforsyninger forfaller litt etterhvert, og da spesielt de med svake kondensatorer, som jeg mener å huske var et problem med de PSUene) Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 14. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. mai 2012 Tikkende bombe som i at den ryker, eller har man samme problem som i enkelte tv`er at det faktisk kan ta fyr? Hvor gammel den er...tsja...kan den være så mye som 3-4 år? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2012 Tikkende bombe i at den ryker... MISTen er HELDIGVIS bygget slik at den tar selvmord uten å ta med andre i dragsuget. I motsettning til Hiper og andre tvilsomme kina PSUer. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 14. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. mai 2012 Da brukes den videre, pc`n står langt ifra på 24/7 her. Verre med laptop`n Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2012 (endret) Bombe som at den tar selvmord ja, + eventuelt et godt smell inne i selve PSUen i det kondensatorene sprenger. (kan vel ryke litt, men ingen særlig stor brannfare som Qtec/Trust/Hiper PSUer) Det var vel i hovedsak revisjon nr 1 som det var STORE problemer med, der rev 3. var av noe tvilsom men OK kvalitet. Tenker da bla på denne tråden for noen år siden: http://www.diskusjon...howtopic=955038 Men det er mulig å bruke den videre ja, så kan du jo se hvordan det går. Har selv tatt livet av en del PSUer, og hos meg har det alltid gått bra, der et par av dem var av god kvalitet. Nå sitter jeg dog på en skikkelig hard jævel som ser ut til å virkelig være godt bygget ( Chieftec Super Series 1200W) og den har sensitive og gode strømbegrensere, samt tåler en støyt eller to. Fordel om man driter seg ut under bygging og det skjer kortslutning, så er det bra om man har en PSU som kutter strømmen momentant, før skade skjer, gang etter gang. Mens noen PSUer som jeg har hatt rett og slett dør om du overbelaster dem, så har denne blitt belastet med over 1200W mang en gang, og ender bare med at PCen rebooter. Endret 14. mai 2012 av Andrull Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 14. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. mai 2012 Det var akkurat det der jeg mente med noen tv`er, kondensator som sprenger og kan føre til brann. Liker ikke det her... Hva er gode strømforsyninger da....til en fornuftig pris for slike som meg som bruker pc`n noen timer i uka. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2012 (endret) Det blir selvsagt en vurderingssak for din del. Noen timer i uka er ingenting, og selv dårlige strømforsyninger pleier som regel å takle det. En god strømforsyning skal holder i godt over 5 år, i kontinuerlig drift under tung belastning. Dette krever da at kondensatorene er godt overdimensjonerte, for uansett kvalitet så vil de degraderes etterhvert. Men om de blir tynet maksimalt ved å være akkurat på minimumsverdiene så vil det komme et punkt der de tar kvelden, og det kan skje på mange vis. Noen tar kvelden ved at noe gass eller "væske" pipler ut, mens dårlige kan eksplodere. Seasonic sine PSUer (ofte er det andre merker som bruker seasonic i sine design og bruker sitt eget navn uttenpå), som denne: http://www.komplett....aspx?sku=657685 (skal visstnok være gode, uten at jeg har noen erfaring) Corsair sin TX/HX/AX-serie er ganske gode: http://www.komplett....sku=623444#info Men til syvende og sist så vil jeg ikke tro at maskinen vil kreve så altfor mye mer strøm, og dermed så vil du ikke nødvendigvis fremprovosere noen av svakehetene til MIST PSUen. Endret 14. mai 2012 av Andrull Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 14. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. mai 2012 Hmm...tror kanskje jeg åpner den en dag og kikker. Slik jeg forstår det, så er det merket Fuhjyyu som er fryktet. Antall Farad kommer vel an på hvordan PSU`n er bygd opp og dimensjonert? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2012 Ja, kapasitansen vil variere, men spesielt når det kommer til hvor mye spenning de tåler, så har nok også det en del å si. Dog, dårlige merker skryter ofte på seg mer enn de klarer, så spesifikasjonene trenger ikke nødvendigvis si alt. F.eks; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=955038&view=findpost&p=11195275 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2012 Etter en del dårlige erfaringer med Corsair sin HX serier anbefaler jeg at man går et hakk lengre opp i kvalitet om man skal ha en corsair. Koster litt men som jeg forstår det blir det litt mindre tull med coil whine og psu'er som dør etter en viss tid. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 24. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. mai 2012 (endret) Jeg har nå montert ADM Phenom 2 X4 965 og Asus Radeon HD6870. Det ser ut til å fungere bra på spill, Modern Warfare 2 går greit når vifta på skjermkortet får satt igang. Men viftene går for harde livet, og lager endel mer støy enn jeg er vant til. Dette er vel noe man bare må leve med? Er over normal mai temperatur i dag også da Har lastet ned alle drivere. Endret 24. mai 2012 av Broseen Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 24. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2012 Hvor er det støyen kommer fra? CPU, skjermkort eller begge? Er det den prosessorkjøleren som følger med du bruker? Er vifta montert skikkelig? Er det ASUS kortet med DCU kjøleren du har kjøpt? -Deluze Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 24. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. mai 2012 Nå spør du vanskelig... Linker til produktene. Bruker kjøleren som følger med ja, og mener på at er montert korrekt. Begge to lager endel støy, men ikke misforstå, det river ikke ned huset. Jeg vet bare at den forrige cpu viften justerte seg etter temperatur. Den var relativt stille ved lite krevende oppgaver som nett ol. http://www.dustinhome.no/product/5010548986/asus-radeon-hd6870-directcu-1gb-gddr5-pci-e-dvi-dp/ http://www.dustinhome.no/product/5010366889/amd-phenom-ii-x4-965-be-3-4ghz-8mb-socket-am3-box/ Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2012 Stock-vifta på Phenom II bråker Skjermkort bråker når de belastes. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 25. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mai 2012 Ok, da er det nok vifta som følger med som står for mesteparten av støyen. Noen tips om støysvak vifte, evt en som justerer etter temperatur? Og smører man bare på ny kjølepasta ved bytte, eller må den gamle tørkes av? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 25. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2012 Du MÅ tørke av gamle først, og så påføre ny. Det er ikke noe som heter kjølepasta, men termisk pasta. Bruker navnet termisk da dette er mer korrekt, og gjør at folk lettere forstår bruken. Den skal altså bare bruke for å sikre at kontakten er god mellom CPU og kjøleblokken. Sammenlignet mot kjøleribba så har termisk pasta svært dårlig varmeoverføringsegenskaper, så man ønsker minst mulig. Den gamle vil bli som en stivnet masse som effektivt isolerer varmen fra kjøleribba. 1 Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 26. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. mai 2012 Ja, skjønner at det har med overføring av varme å gjøre, men gammel pasta er dårlig pasta skjønner jeg. Naturlig nok. Tror jeg får se etter en noe mer stillegående vifte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå