Gå til innhold

Trenger hjelp til å sette sammen ny gamer pc til 12-15 k

Anbefalte innlegg

Hei,

Er noen år siden jeg var inne på hva som var bra og ikke fult så bra.

Trenger hjelp til å få sett sammen en ny gamer pc.

Tenkte litt på den gamer xtreme dem har på komplett, men tenkte å spørr her først om den er verdt pengene?

Hadde vær flott om noen hadde giddet å å bygd en nice gamer pc som klarer å drage det meste av spill på max ytelse til en max pris på 15 000.

Hadde vært flott om noen gadd å lage en ordre å poste linken her så det er bare får mej å gå inn å se og trykk bestill:)

Takker og bukker for svar

Endret av Melicon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for hjelp, er dette bra nok til å drive bf3 og diablo 3 på full pupp osv da? lurer også på om jeg skal ha meg en skjerm også, hviken anbefaler dere? hadde tenkt meg 24tommer

Endret av Melicon
Lenke til kommentar

Spørs on du vil ha luft eller vann og pris.

Luft skal denne være god: http://www.dustinhome.no/product/5010617482/phanteks-ph-tc14pe-cpu-cooler-am3-1155-1366-2011-white/#intcmp=searchProvider_dacsa

50kr billigere har du denne: http://www.dustinhome.no/product/5010332532/noctua-nh-u12p-se2-s-1155-1156-1366-am3/#intcmp=searchProvider_dacsa

Når det gjelder lukket vann har du denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635806

På techbay.no sia har de også vann med rør og hele pakken. De har en pakke til 1600kr, husker ikke navn men ligger der under vannkjøling.

Lenke til kommentar

Lami. på hvilket grunnlag anbefaler du bedre luftkjøler? Og på hvilket grunnlag anbefaler du i5-3570K? Hva forsvarer prisøkningen på begge komponentene? Har du til eksempel funnet ut av deg selv at trådstart skal drive med ekstremoverklokking?

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Les siste avsnitt for grunnlag på bedre kjøler.

Jeg anbefaler 3570K prosessoren fordi trådstarter skal ha en PC idag, år 2012, og vil anbefale han å punge ut de 170 kronene ekstra det koster for 3570K nettopp fordi det er nyeste generasjon og har en høyere klokkhastighet ut av boksen. 170kr ekstra for nyeste gen innen prosessorer og 0,2GHz høyere klokk er neimen ikke gale. Og når han bruker 12-15k så vil jeg si det er latterlig og ikke punge ut for en 3570K når prisforskjellen er så lite. Skulle heller ikke vært noe å snakket om når han bruker 12-15k på en PC.

Trådstarteren har heller ikke sagt at han ikke skal drive med ekstremoverklokking.

Har Ivy Bridge prosessor selv og de er ikke like kald som Sandy Bridge. Jeg kjører 3,6GHz og har idle temp på rundt 40-50C med stock kjøler.

Men hvis han har lyst og overklokke burde han gå for en bedre kjøler. Etter å ha lest anmeldelser av den kjøleren han valgte, så ville jeg ikke gått for den. Først på grunn av at det ikke akkurat er en stille kjøler (måler 36dB på fullt noe som er 16dB høyere enn det Noctua'en jeg linket til støyer på fullt), og at det ikke er en god kjøler, men jeg tar selvsagt i betraktning at den er billig og har ikke som mening å fryse prosessoren heller. Men han kan gå for Cooler Master'en hvis han ikke har store planer om å overklokke høyt, men igjen, har han 12-15k til PC så å betale 250-300kr ekstra for en bedre kjøler ikke så gale.

:)

Endret av Lami
Lenke til kommentar

kabinett er smakssak, men jeg ville ha valgt FDD R3, Corsair 650, Corsair 500D eller andre kabinett du liker

oppsettet er såpass sterk at du drar alt av spill på ultra utenom 2-5 spill som er langt foran i grafikk i forhold dagens skjermkort på markedet

kabinettet er støydempet og prossesor kjøleren er veldig stille, så du får en skikkelig stille PC her

prossesoren er typisk "game" prossesor og overklokker både bra og lett..

strømforsyningen er av skikkelig kvalitet og ser bra ut.. har veldig mye WATT til overs og du kan lett kjøre CF/SLI+OC + 5+ katoder, led lys osv.

hovedkortet er nyeste intel+ivy hovedkort som har innebygget WIFI og mange usb 3.0 porter

SDD/HDD.. SDD'en er av den mest stabile og raskeste SDD'ene.. vil du ha en kanskje bittelitt bedre SDD kan du se på intel 520.. (tror ikke du merker noe).. HDD'en er vanlig HDD på 2 TB..

Minne med low profile utgaver på hele 8 GB.. 8 gb HOLDER i massevis

post-273043-0-40153300-1336916415_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...