MartyRot Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 (endret) Hei. Jeg leter etter et script som skal være på en nettside. Jeg ser for meg et ganske tungvint script, men tror det er det eneste som funker for det jeg er ute etter. Det første jeg lurte på greide jeg selv: <script type="text/javascript"> var currentDate = new Date() var day = currentDate.getDate() var month = currentDate.getMonth() + 1 var year = currentDate.getFullYear() if (day == 11 && month == 5 && year == 2012) myDay = "I dag er det 11. mai 2012"; else if (day == 12 && month == 5 && year == 2012) myDay = "I dag er det 12. mai 2012"; else if (day == 13 && month == 5 && year == 2012) myDay = "I dag er det 13. mai 2012"; else myDay="HALLA!!"; // Denne teksten vises ellers. document.write(myDay); </script> men jeg trenger også en kode som gjør dette: På dato 1. - 6. januar 2013 skal teksten "test" vises På dato 7. - 13. januar 2013 skal teksten "test2" vises osv. Takk for hjelpen! Endret 12. mai 2012 av MartyRot Lenke til kommentar
agm Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Ryddet litt opp i koden din: var txt, dato = new Date(), dag = dato.getDate(), mnd = dato.getMonth() + 1, aar = dato.getFullYear(), mndnavn = [ "januar", "februar", "mars", "april", "mai", "juni", "juli", "august", "september", "oktober", "november", "desember" ], idag = "Idag er det " + dag + ". " + mndnavn[mnd - 1] + " " + aar; Da kan du sjekke enkeltdager slik (14. januar 2013): if ( ( aar == 2013 ) && ( mnd == 1 ) && ( dag == 14 ) ) ...eller sjekke et tidsrom slik (fra og med 7. januar til og med 13. januar 2013): if ( ( aar == 2013 ) && ( mnd == 1 ) && ( dag >= 7 && dag <= 13) ) Du kan teste koden sammensatt. Håper det kan hjelpe! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå