KingInTheNorth Skrevet 12. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2012 Kjøpte meg en ny zotac gtx 680 som jeg var førnøyd med, etter å ha fått den inn, sjekket at den funket og at viften svev formaterte jeg win7. (vet det ikke er nødvendig, men liker å være på den sikre siden) Kjørte jeg win opplevelses index og fikk 7,9 på begge som planlagt Battlefield 3 kjørte som en konge på rundt 80 fps og jeg tenkte jeg kunne sjekke temperaturene. Jeg avsluttet battlefield 3 og åpnet MSI afterburner, da så jeg temperaturen var på 100 grader. Her må noe være feil, jeg åpnet kabinettet og merket viften på skjermkortet ikke var på! Jeg dro ut strømmen og restartet og viften gikk som vanlig. Jeg vet ikke hvor lenge viften var av, og vet ikke om den skrudde seg av når jeg åpned MSI men jeg syns det var rart. Har nå hatt skjermkortet i 24 timer og gamet mye og sjekker om viften er på mange ganger og temperaturen ligger på rundt 60 grader. KAn skjerkortet mitt ha blitt skadet av dette? Det var 99-100 grader, kan det ha blitt skadet men enda funker og ikke er merkbart. Jeg kunne lukte litt svihet i kabinettet etterpå. Men ikke kraftig. Blir ting som når GPU viften skrur seg av av seg selv dekket av garanti? Håper på svar Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 12. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2012 Tror ikke det har tatt skade av det, disse kortene er laget for å tåle 100 grader, ihvertfall over en mindre periode. Men at viften stopper under load er jo ikke akkurat normalt, tror jeg ville holdt et øye med den. Lenke til kommentar
KingInTheNorth Skrevet 12. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. mai 2012 Har hatt den under overvåkning de siste døgnet nå og den har ikke vist noen flere tegn til å skru seg av Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 12. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2012 (endret) Et lite tips kan være å ha temperatur og vifte hastighet synlig når du spiller. Dette ordnes i Afterburner under "Monitoring". Så har du værtfall kontroll Endret 12. mai 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2012 Hold ett øye med den av RMA årsaker. Sende den inn på mistanker blir bare at du får kortet tilbake og en regning på frakt og testgebyr, da er det bedre å få testet det hardt og ha solide bevis slik at du enten får pengene eller nytt kort tilbake Uansett, ett skjermkort dør ikke så raskt av varme, akkurat som en CPU så har kortet forsvarsmekanismer mot overoppheting, hvor krasjing av det som kjører og avstenging av GPUen er inkludert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå