Gå til innhold

GPU viften var av.

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en ny zotac gtx 680 som jeg var førnøyd med, etter å ha fått den inn, sjekket at den funket og at viften svev formaterte jeg win7. (vet det ikke er nødvendig, men liker å være på den sikre siden) Kjørte jeg win opplevelses index og fikk 7,9 på begge som planlagt :) Battlefield 3 kjørte som en konge på rundt 80 fps og jeg tenkte jeg kunne sjekke temperaturene. Jeg avsluttet battlefield 3 og åpnet MSI afterburner, da så jeg temperaturen var på 100 grader. Her må noe være feil, jeg åpnet kabinettet og merket viften på skjermkortet ikke var på! Jeg dro ut strømmen og restartet og viften gikk som vanlig. Jeg vet ikke hvor lenge viften var av, og vet ikke om den skrudde seg av når jeg åpned MSI men jeg syns det var rart. Har nå hatt skjermkortet i 24 timer og gamet mye og sjekker om viften er på mange ganger og temperaturen ligger på rundt 60 grader.

KAn skjerkortet mitt ha blitt skadet av dette? Det var 99-100 grader, kan det ha blitt skadet men enda funker og ikke er merkbart. Jeg kunne lukte litt svihet i kabinettet etterpå. Men ikke kraftig. Blir ting som når GPU viften skrur seg av av seg selv dekket av garanti? Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hold ett øye med den av RMA årsaker.

Sende den inn på mistanker blir bare at du får kortet tilbake og en regning på frakt og testgebyr, da er det bedre å få testet det hardt og ha solide bevis slik at du enten får pengene eller nytt kort tilbake :p

Uansett, ett skjermkort dør ikke så raskt av varme, akkurat som en CPU så har kortet forsvarsmekanismer mot overoppheting, hvor krasjing av det som kjører og avstenging av GPUen er inkludert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...