Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Programmer nekter å starte/Svarer ikke.

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg sliter litt med å starte visse programmer.

Blandt annet Windows Movie Maker, Sony Vegas, WoW, og litt andre "random" programmer.

Det står at dem ikke svarer, men noen av dem funker om jeg venter noen minutter... Noen vil ikke starte i det hele tatt.

Mens tyngre programmer som Cinema 4D og slikt starter opp og kjører som en drøm med en eneste gang.

Noen som vet hva dette kan komme av? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skjenner ikke jeg noe særlig til Windows, men er det ikke mulig han bare mangler noen libraries? Eller siden alle disse programmene bruker GPUen hans, mulig de mangler rettigheter eller måten de prøver å interface med GPUen hans ikke er støttet av den?

Lenke til kommentar

AMD Phenom II X4 965 3.41 GHz

8GB RAM

NVIDIA GeForce GTX 260

Windows 7 Ultimate

Maskinen er ett og ett halvt år ca. tenker jeg. (+)

Og den er formatert for 9-12mnd siden. Jeg syter med å formatere siden jeg for øyeblikket er uten ekstern HD.

Den har fungert helt prikk-fritt før når det kommer til spotify/skype etc. men i det siste har den bare funnet ut at det ikke er knallmorro å kjøre disse programmene. :(

Lenke til kommentar

Jeg antar du har oppdatert operativsystemet med det siste av Patcher?

Utifra spesifikasjonene dine og det som dukker opp av feilmeldinger høres det nesten ut som det er en fysisk feil med maskinen din , sånn sett så bør du sjekke via kontrollpanel : administrative verktøy : Hendelseliste : Egendefinerte visninger : administrative hendelser at det ikke er noen alvorlige feil der.

Som regel vil du få litt informasjon der om hva som er galt , i tillegg så hadde jeg sjekket følgende faktorer :

*Kjapp minnetest med memtest86 (memtest.org) under oppstart.

*Sjekke status til harddiskene med Crystaldiskinfo og en grundigere test med Seagate seatools.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...