Gå til innhold

Fatter'n skal ha seg ny TV, hjelp meg å velge for ham

Anbefalte innlegg

Så har tiden endelig kommet for at min far skal bytte ut sin 32" Phillips rør-TV med noe mer moderne, og jeg har fått det ærefulle oppdraget i å komme opp med forslag til en erstatter.

Sannheten er dog at det er en stund siden jeg oppdaterte meg på TV'er(sist gang jeg gjorde heftig research på TV'er var når jeg kjøpte min 32" Tatung i 2007, og det er en stund siden i TV-verden), og jeg føler ikke at jeg har oversikt i jungelen av modeller. Synes mange TV'er ser ganske "like" når det gjelder spesifikasjoner/pris.

Men la oss gå rett på sak:

Størrelse

Ett sted mellom 40" og 45" tror jeg passer inn i stua. Mine foreldre sitter omtrent rundt 2,5 meter unna TV'en de har i dag.

Prisklasse

Ett sted mellom 10 000 - 20 000 kroner. Har fått beskjed om at det skal være en investering som holder noen år.

Spesifikasjoner

3D er ingen must, men det gjør ingen ting om det er med. Det burde også være rikelig med innganger(ser at det er vanlig med 3x HDMI og oppover) Når det gjelder LCD kontra plasma så er det heller ingen preferanser på dette området.

TV'en skal ikke veggmonteres, men min far er opptatt av god lyd(den gamle Phillips'en har gode innebygde høyttalere) så han blir nok å investere i en såkalt "soundbar" for plassbesparingens del. Noen anbefalinger på dette?

Ellers har jeg ikke noe mer å tilføye enn at jeg har kikket litt på de nye modellene til Samsung. Denne og denne ser ut som gode kandidater, men kom gjerne med forslag fra andre merker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye skal tilkobles av DVD/Bluray/dekodere?

Det er vel to dekodere med HDMI, en Viasat og en Canal Digital. Ingen DVD/Blu-ray spiller, men det kan være kjekt og ha muligheten å koble det til. Jeg sliter litt med min egen TV som kun har en HDMI inngang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...