Gå til innhold

Dropbox med favorittmappe i explorer

Anbefalte innlegg

Jeg har oppdaget dropbox, helt genial sak. Dropbox er en mappe du har på maskinen som er lik på alle maskiner du har din dropbox-konto på. Slik kan du bruke flere ulike maskiner men likevel ha en lik mappe på alle, nemlig dropboxen. Her kan du legge inn filer som da blir synkronisert på alle maskiner.

Mitt spørsmål er da om det er mulig å endre defaultmappe Favoritter i explorer. Har klart å legge en mappe i favoritter som fører til dropbox, men er tungvindt å måtte gå igjennom en mappe. Jeg ønsker å ha alle linkene mine fremme slik som selve Favoritter er. Kan man endre den mappen som Favoritter er, til en dropbox mappe?

Håper spørsmålsstillingen var forståelig selv om det var vanskelig å skrive den xD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker på om jeg skjønner helt hva du ønsker, men dersom du vil legge Dropboxmappen innunder favoritter navigerer du til dropboxen og høyreklikker på "Favoritter". Du kan da velge "Legg til gjeldene plassering i Favoritter".

EDIT: Dersom du ønsker at alle mappene i dropboxen skal ligge der gjør du bare det samme med hver enkelt mappe.

Endret av Chris_lox
Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på om jeg skjønner helt hva du ønsker, men dersom du vil legge Dropboxmappen innunder favoritter navigerer du til dropboxen og høyreklikker på "Favoritter". Du kan da velge "Legg til gjeldene plassering i Favoritter".

EDIT: Dersom du ønsker at alle mappene i dropboxen skal ligge der gjør du bare det samme med hver enkelt mappe.

Er nok ikke helt slik jeg tenkte, den saken er enkel.

Min sak er at jeg vil at alle snarveiene jeg har i favoritter i explorer skal være lik på alle maskinene mine, gjennom dropbox, og at dem skal vises i explorer slik linkene normalt vises i explorer. Det er der problemer kommer inn. Å se en annen mappe i explorer enn default mappen Favoritter xD

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Egentlig blir det vel ikke så mye mer pes enn å bruke Firefox eller Chromes innebygde sync funksjon (jeg bruker selv FireFox er helt avhengig av sync, mellom mine tre pcer jeg bruker daglig).

Det er jo ikke slik at når du installerer FireFox på en maskin, så er syncen ferdig satt opp mot din konto. du må jo faktisk skrive inn konto informasjon og sett den opp.

ikke vanskelig, men du må gjøre noe.

Skal man velge en annen mappe som favoritter, så må man jo bare velge denne mappen i IE. Tar ikke noe lengre tid enn å sette opp sync kontoen.

Regner jo uansett med at Dropbox vil bli installert på de ulike pcene.

I verste fall snakker du noen sekunder ekstra oppsett for Dropbox varianten, og det er jo noe man bare gjør en gang per pc.

Lenke til kommentar

Skal man velge en annen mappe som favoritter, så må man jo bare velge denne mappen i IE. Tar ikke noe lengre tid enn å sette opp sync kontoen.

Regner jo uansett med at Dropbox vil bli installert på de ulike pcene.

I verste fall snakker du noen sekunder ekstra oppsett for Dropbox varianten, og det er jo noe man bare gjør en gang per pc.

Hvordan setter man opp slik at man favoritter er lik på alle mine maskiner da, med IE?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...