Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke opp nettverkssymbol etter windows-updates.

Anbefalte innlegg

Hei!

Skriver denne tråden for en kammerat, da han ikke helt gidder og regge seg til på sia her. Problemet hans er som følger:

Når han inatt slo av PCen og skulle legge seg, begynte windows i kjent stil og oppdatere maskinen. (Nødvendige windows updates, helt vanlig)

Når han imorres sto opp og slo på PCen, fant ikke PCen hans noe nettverk. Vi snakker KABLET nettverk.

Har prøvd det meste, deaktivere og aktivere nettverkskortet, byttet nettverkskabel, prøvd og få windows til å reparere osv. Når windows prøver å reparere nettverkstilkoblingen, sier den bare at det er en driver-feil. Har derfor lastet ned de nettverks-driverne jeg kunne finne til hans HK, lagt over på en minnepenn fra min maskin, og startet dem i hans, uten hell.

For det første, kommer det ikke opp noen melding om at innstallasjonen av driveren er ferdig. Kommer bare "extracting" og prosenten den er på. Når den er på 100% lukker den seg uten å komme med noe mer, som "finished" eller noe.

Nå står jeg virkelig fast, og kan ikke komme på flere løsninger.

PS: nettverkssymbolet er heller ikke nede i hjørnet. Alt dette skjedde etter updatesa inatt.

Håper på svar!

MVH NeBlix

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne vært til hjelp om du informerte om type nettverkskort (eller hovedkort, om det er integrert i dette) samt skjermkopi av nettverkstilkoblinger. Hvilken windows versjon snakker du om?

Er det flere ulike typer nettverkskort på samme maskin?

Lenke til kommentar

Hei Geir_hk!

Det er et Gigabyte GA-990FXA-UD3 , med tilsvarende Realtek RTL8111E chip (10/100/1000 Mbit)

Skjermkopi er vanskelig for øyeblikket, da jeg ikke er hos han eller han er koblet på skype/steam.

Vi snakker Windows 7 Home Premium 64bit. Og nei, det er ikke flere ulike typer nettverkskort. Er kun det som er integrert i hovedkortet.

PCen er fra Januar, og har fungert knirkefritt helt til nå som nettverkskortet ikke helt er med... Tenkte jeg skulle spørre her før jeg evt. prøvde og formatere PCen hans. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...