Gå til innhold

[Løst] Gigabyte GeForce GTX 670 "Windforce 3X

LMH1

Anbefalte innlegg

Hei jeg har nydlig kjøpt meg Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA

PCI-Express 3.0, "Windforce 3X også har jeg noen spørsmål.

For det første:

1 bildekvaliten under multitasking blir dårlig (Spill: crysis 2) med 3d vision.

http://tinypic.com/r/14v30pg/6

Hva kan det skyldes? Dårlig drivere eller dårlig skjermkort?

Lastet ned nyeste drivere fra nvidia sin hjemmeside.

Det andre jeg merker er at skjermbildet ikke blir noe bedre en Nvidia GTX 570 med 3dvision briller hva kan det skyldes? Bildet blir hakkete og kanutgjevning dårlig har på maksimalt DX11 ultra grafikk på 1920x1080.

Det merkelige er at dette skjermkortet nesten er lydløst sammenlignet med Gaimward 570 så begynner å lure om det er aktivert noe "Underclock" eller slikt.

Er det skjermkortet som er for dårlig eller må det være noe annet?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt rart jeg ikke har fått bedre respons her?

Men ut i fra f.eks http://3dvision-blog.com/tag/kepler/ så virker det litt rart som jeg opplever det at forskjellene i bruk er minimalt.

I prinsippet kunne jeg kun overklokket Nvidia GTX 570 og byttet kjøleløsning så kunne resultatet omtrent bli det samme, nå sier jeg ikke for å sverte nvidia men sannheten er enten må sokkel 1366 være for gammel her eller det er noe annet som er problemer drivere f.eks.

F.eks ARCTIC Accelero Xtreme PLUSII GPU Kjøler

Nvidia Geforce, ATI Radeon, GPU VGA, 900~2000 RPM, 3x 92mm Vifte, 4-pin PWN

Er en realativt billig invistering.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ja har nå prøvd å kjørt gjennom 3dmark11 advanced edition men opplever minimal forskjell på bildekvaliteten der.

Godt mulig jeg får flere FPS men bildekvaliteten forblir like dårlig.

Kan det være at gigabyte OC verianter trenger å bruke spesielle drivere å fungere optimalt?

Kan det være fordi hovedkortet er overklokket også trenger PCI-E bussen mere spenning/volt å fungere optimalt?

Er det andre råd å gi her? Kanskje dumt å kjøpe GTX 680 eller GTX 690 er ikke sikkert jeg merker stort forskjell heller der. Hvis jeg måtte ha GTX 690 for å få optimalt bildegjengivelse både uten og med 3dvision blir det veldig dyrt.

Lenke til kommentar

Da tror jeg heller bruker åpenkjøp og venter litt og heller bruker penger på ny GPU kjøler.

Det kunne vært drivere som er problemet men virker ikke ut som flere kjøper den ideen.

Nå er det litt rart syns jeg at jeg fremdeles ikke merker forskjell.

Lenke til kommentar

Men jeg forstår ikke det helt med bildeflyt (FPS) er det slik som crysis generasjoner er, burde man få null etterslep med 3dvision aktivert om man har rundt 30-40 FPS?

Siden jeg lurer litt på om hvis jeg hadde hatt GTX 690 om det da hadde blitt som en bluerayfilm at skjermbildene ikke trengst å prosessere slik man knapt kan se at grafikken blir behandlet av GPU.

Godt mulig man måtte opp i 100-120 FPS da er litt i tvil.

Det andre jeg lurer på kan en prosessor i det heletatt oppføre seg rart på grafikken i crysis? Om prosessoren er overklokket? Så jeg kan ikke konkludere 100% sikkert at skjermkortet er for svakt.

Det man kan gjøre er å deaktivere kjerner (2 kjerner) også overklokke i7 950 @ 4.4 Ghz men spørs om det hjelper stort, har nå 4.11 Ghz med alle 8 tråder aktivert. 12 GB ram burde være tilstrekklig vertfall tviler på 1333 mhz (3 channel) kan være flaskehals heller.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Virker ikke ut som det å kjøre "Stock" speed hjalp stort.

Riktignok blir det ikke like hakkete men kantutgjevningen er fremdeles like dårlig.

Så da må det være spillene og skjermkortet som er slikt.

Har benQ 2420T som skjerm så det er nok neppe skjermen. Bruker 120 hz.

Lenke til kommentar

På første crysis spillet får jeg en rundt 54 FPS på full HD oppløsning og alt satt til maks.

Fant ikke hvordan man viste oppløsning på crysis 2, siden en del mente det var "r_DisplayInfo = 1" men det virket ikke der.

Så godt mulig at jeg i praksis får høyere FPS men merker ikke det på skjermbildene der forblir det samme på Nvidia GTX 570.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...