KroenenKarl Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Hejhej! Jeg trenger en pc til mellom 8-10k. Som er bærbar 17 tommer. Den skal være til bruk for gaming av nye spill, sony vegas, photoshop og andre programmering-programmer (skole). For øyeblikket har jeg sett på http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10600541;c:100560;fl:0#2207-10606765-1;2217-10582288-1;2220-10500502-1;2211-10583002-1;2212-10571620-1;2208-4206736-1 Valgte sandybridge fordi jeg mener det skal være bra, og er også usikker på om man trenger mer en 4gb ram med tanke på after effects, sony vegas osv. Generelt sett lurer jeg også på om noen har erfaring med pcen med tanke på kjøling, ytelse, og eventuelle feil. Også windows, er det noen forskjell på de forskjellige typene (ultimate osv).? Ellers hadde jeg blitt kjempe takknemlig om dere kunne finne enn eventuelt annen laptop som er ment for det over nevnte. Har hørt om noe "ivybridge (?)" osv, blir usikker Det er mange spørsmål men håper dere kan svare! Lenke til kommentar
ndrs Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 (endret) Ser da grei ut denne, men ville gått for 8GB RAM Når det gjelder Windows-versjon er nok Home Premium det beste valget, med mindre du trenger noen av funksjonene som Professional / Ultimate har. Vær også sikker på at det er 64-bit versjonen av Windows du får, slik at du får utnytte all RAM'en. Endret 12. mai 2012 av nils1337 1 Lenke til kommentar
KroenenKarl Skrevet 12. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2012 Flott Ja jeg vurderte faktisk mellom 4 og 8 gb ram, greia er at jeg har hørt at windows ikke klarer å bruke mer enn 4gb ram. Ellers tar jeg fortsatt gjerne i mot erfaringer med Multicom pcer Lenke til kommentar
ndrs Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Windows 32-bit klarer ikke å bruke mer enn 4GB RAM (ca 3,25 for å være mer nøyaktig), det er derfor du trenger 64-bit versjonen 1 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 (endret) Ikke kjøp denne akurat nå. Vent på oppdateringen som er på vei, eller finn en annen med nyeste generasjon prosessor og skjermkort. Denne bør du ikke kjøpe til den prisen, men du kan gjerne kontakte Multicom og be om et skikkelig tilbud på en maskin med hardware som er i ferd med å bli avløst av en ny generasjon. Jeg vil faktisk anbefale deg å vente på avløseren til denne, da det er en god maskin med en skjerm som går utenpå det aller meste i bærbarverdenen - men hvis du må ha maskin så fort som mulig, kan du vel ta en titt på denne. Redigert: Beklager, ser nå at avløseren til denne faktisk har kommet opp på Multicom's sider - W170E. Ta den istedet, du. Med mindre du får et skikkelig godt tilbud på den gamle maskinen. Med skikkelig mener jeg minimum 2 tusen avslag på basispris slik den står nå.. Endret 12. mai 2012 av thomit 1 Lenke til kommentar
KroenenKarl Skrevet 13. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2012 Ikke kjøp denne akurat nå. Vent på oppdateringen som er på vei, eller finn en annen med nyeste generasjon prosessor og skjermkort. Denne bør du ikke kjøpe til den prisen, men du kan gjerne kontakte Multicom og be om et skikkelig tilbud på en maskin med hardware som er i ferd med å bli avløst av en ny generasjon. Jeg vil faktisk anbefale deg å vente på avløseren til denne, da det er en god maskin med en skjerm som går utenpå det aller meste i bærbarverdenen - men hvis du må ha maskin så fort som mulig, kan du vel ta en titt på denne. Redigert: Beklager, ser nå at avløseren til denne faktisk har kommet opp på Multicom's sider - W170E. Ta den istedet, du. Med mindre du får et skikkelig godt tilbud på den gamle maskinen. Med skikkelig mener jeg minimum 2 tusen avslag på basispris slik den står nå.. Ja denne ser mye bedre ut og er ikke spesielt dyrere. Jeg har heller ikke behov for å anskaffe en bærbar pc før 1 måned. Men pcen har jo bare 1gb skjermkort? :S Det er jo dårligere enn den "dårligere" versjonen jeg oppga link til.. Eller er det noe jeg ikke vet om angående skjermkortet? Takk for svar Lenke til kommentar
thomit Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 (endret) Henviser deg til denne tråden der jeg har svart på både dette spørsmålet, og dessuten går litt mer i dybden på hvorfor jeg mener denne maskinen er et glimrende valg. Det er riktignok 15-tommers versjonen som diskuteres der, men det er egentlig samme maskin, bare størrelsen er forskjellig. Endret 13. mai 2012 av thomit 1 Lenke til kommentar
KroenenKarl Skrevet 13. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2012 Da fikk jeg svarene jeg trengte, takk skal du ha thomit! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå